[6n2] wymiana rozrzadu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
komar
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 06 kwie 2009, 19:09
Lokalizacja: żukowo

[6n2] wymiana rozrzadu

Post autor: komar »

czesc polo mamiaki
chciałbym sie dowiedziec czy ktos z was sam wymieniał rozrzad w polo 1.4 TDI :cool2:
napiszcie na co zwracac uwage co sprawia problem itp czytałem duzo i wymieniałem kiedy sam ale to nie było polo
pozdrawiam :piwo:
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Obrazek

Powyżej masz schemat, jak posiadasz wszystkie blokady to raczej nie powinno być problemu :D .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
komar
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 06 kwie 2009, 19:09
Lokalizacja: żukowo

Post autor: komar »

Trancer_GTR
slicznie dziekuje i pozdrawiam :yahoo:
bałem sie ze nikt nie odpisze :piwo:
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

Ja wymieniałem z dużą pomocą brata. Co do wymiany jest strasznie mało miejsca trzeba się pomęczyć trochę aby powkręcać niektóre elementy. Sama wymiana rolek nie sprawia problemu, trochę gorzej z paskiem u ustawianiem faz rozrządu i wału - przy naciąganiu może zdarzyć się że pasek jest z jednej strony krótszy a z drugiej dłuższy- luźniejszy. Co do blokad to wymieniliśmy bez nich, u góry można zablokować śrubą, a na dole śrubokrętem(bez blokady dolnej ciężko jest wymienić samemu rozrząd).
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Witam

Dzisiaj byłem w sklepie zapytać się o cenę rozrządu, sprzedawca powiedział że są trzy różne wersję rozrządu (inna liczba rolek) dla 1.4 TDI, które zależą od wersji silnika. Jak sprawdzić numer silnika oraz określić jaki mam rozrząd. Moje polo to 1.4TDI z 2000r.
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
P
Pea5
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 25 kwie 2009, 14:47
Lokalizacja: Szczyrk!

Post autor: Pea5 »

ZbysheK
rodzaj silnika (tzn np czy to amf) sprawdzić można na obudowie paska rozrządu. Musisz ściągnąć pokrywę z napisem 1.4TDI i masz go po lewej stronie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Po zdjęciu obudowy z napisem mam coś takiego
Obrazek
czyli podając sprzedawcy numer AMF 048 216 powinien bez problemu określić jaki mam rozrząd, jeżeli się mylę poprawcie mnie.
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

wystarczy samo AMF
Obrazek
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[quote=""savic""]wystarczy samo AMF[/quote]
Dzięki
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""savic""]wystarczy samo AMF[/quote]Samo AMF nie wystarczy, trzeba podać rok produkcji. Silniki o tym kodzie montowane w latach 1999-2001 miały naprężacz hydrauliczny, w późniejszych latach naprężacza hydraulicznego nie montowano, co wiązało się ze zmianą konstrukcji rolki napinającej. Na pozór silnik niby taki sam, ale rozrządem nieco się różni.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
d
dan_one
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2009, 22:09
Lokalizacja: SY

Post autor: dan_one »

a w polo sdi 1.9 z 2000 roku z silnikiem agd było kilka rodzajów rozrządów w zależności od roku produkcji czy tylko jeden? i czy jest konieczna wymiana pompy wody bo podobno jest na tym samym pasku ale od wewnętrznej strony, że niby nie trzeba wymieniać? czy to prawda? ma ktoś może schemat?
po raz drugi agd
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Też zamierzam wymienić rozrząd w POLO 1.4TDI 2000r ale nie wiem dokładnie co warto wymienić. Napisałem do jednego z tańszych sklepów jakie znalazłem w Warszawie to co mi napisali:
DOKŁADNIE JEST TRUDNO DOBRAC DO TEGO ROZRZAD JEST KILKA RODZAJI
ALE PODAJE CENE NAJDROZSZEJ WERSJI WRAZIE CZEGO BEDZIE TANIEJ
PASEK I 2 ROLKI 420 PLN
TŁUMIK DRGAŃ 200 PLN POMPA WODY 220 PLN
KOSZT MONTAŻU 300 PLN
Pierwsze słysze o tłumikku drgań. Poza tym czy wymiana kosztuje aż 300zł?? :shock:
Doradźcie mi co wymienić a najlepiej jaki model paska, rolek itd to poszukam czegoś taniego w necie. Mówiąc tanio mam na myśli w dobrej cenie znane marki a nie firme NoName.
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Witam

Dwa dni temu zamówiłem rozrząd do mojego 1.4 TDI i odbierając dzisiaj sprzedawca dał mi dwie rolki napinające, różnią się tylko jedną cyferką:
  1. VKM 11141
  2. VKM 11142
Sprawdzając na stronie IC rolka VKM 11141 jest dla silników do numeru 011 494 a rolka VKM 11142 jest dla silników od numeru 011 495. Kurcze, jak sprawdzić ten numer silnika :?: :banghead:

[quote=""combo""]Doradźcie mi co wymienić a najlepiej jaki model paska, rolek itd to poszukam czegoś taniego w necie. Mówiąc tanio mam na myśli w dobrej cenie znane marki a nie firme NoName.[/quote]
Przejrzyj ten temat:
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =14&t=3249

Jeżeli ktoś jest z Radomia lub okolic to polecam sklep w Radomiu na Suchej 15 Mastercars Dusza za ośrodkiem WORD, taniej w porównaniu z IC i też oryginalne części.

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""ZbysheK""]Witam

Dwa dni temu zamówiłem rozrząd do mojego 1.4 TDI i odbierając dzisiaj sprzedawca dał mi dwie rolki napinające, różnią się tylko jedną cyferką:
  1. VKM 11141
  2. VKM 11142
Sprawdzając na stronie IC rolka VKM 11141 jest dla silników do numeru 011 494 a rolka VKM 11142 jest dla silników od numeru 011 495. Kurcze, jak sprawdzić ten numer silnika :?: :banghead:
[/quote]

Na obudowie paska rozrządu jest nr silnika i jego oznaczenie

Podaje ci nr oryginalnych zestawów rozrządu (nota bene tylko ori bym kupił do tego silnika)
W AMF są 2 zestawy rozrządów
038198119B - do nr silnika AMF 011 494
038198119 - od nr silnika AMF 011 495
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Tak więc u mnie oznaczenie jest AMF 048 216 więc wynika z tego, że będzie to rolka VKM 11142, bo wizualnie obydwie rolki są takie same, jedynie na naklejkach na pudełkach są różne wagi tych rolek, nie wiem czy to ma wpływ, na ich różnicę?
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”