[9n] Woda w układzie kierowniczym

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[9n] Woda w układzie kierowniczym

Post autor: keny_ns »

Witam.
Skąd może się brać woda w układzie kierowniczym? Mechanik układ sprawdzał i mówi że nie widać miejsca w którym może przeciekać. Uszczelnił go jeszcze sylikonem. Natomiast jak się wyciąga czujnik wspomagania to jest cały mokry - co za tym idzie zepsuty i nie ma sensu go wymieniać dopóki nie dojdzie się skąd się bierze woda :(

Jaki jest ewentualnie koszt nowego układu kierowniczego i jakiej firmy kupować? I czy to na pewno pomoże?

Polo 1,9 TDI 101km 2001r.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Piszesz o czujniku sketu? Są dwa rodzaje przekładni KOYO i TRW. Nad czujnikiem jest osłona gumowa i to pewnie ona jest odpowiedzialna za tą wode. Jakby co to pisz
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: keny_ns »

tak, czujnik skrętu. Przekładnie mam TRW.
O jakiej osłonie dokładnie piszesz? Przekładnia kierownicza jest podobno w jakimś "kołnierzu". Wymieniłem przy nim uszczelkę (czarna gumowa z wnętrzem metalowym- średnica ok 5cm) a woda dalej się wlewa.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Tuż nad czujnikiem skrętu jest taki kolnież który odpowiada za to aby na czujnik nie szla woda. Zerknij na ten link http://moto.allegro.pl/item748333187_ma ... fabia.html na drugim foto z lewej strony czujnika jest taki kolnież czarny i o tym wlasnie pisalem.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: keny_ns »

Z woda sobie poradziłem ale jest dalej problem.
Co może jeszcze odpowiadać za błędy w wspomaganiu? Bo nieraz jak jadę a wspomaganie jeszcze działa i kontrolka od wspomagania się nie świeci to samo wspomaganie dziwnie działa. Np przy prędkości 50-70km włącza się wspomaganie jak przy parkowaniu (kierownice można kręcić palcem tak lekko chodzi), a po chwili znowu chodzi trochę ciężej tak jak powinno. Odpowiadają za to jakieś inne czujniki? Pompę od wspomagania mam nową więc ona jest na pewno OK. Dziwne jest tez to, że jak jest sucho i pogodnie to wspomaganie działa przez jakieś 10-15 km (słychać natomiast jak pompa pracuje gdy auto stoi) i dopiero zapala się kontrolka, natomiast jak pada, jest wilgotno to po paru metrach zapala się kontrolka od wspomagania - wspomaganie wtedy działa ale kierownica chodzi trochę ciężej. Wygląda to wiec na jakieś spięcie, tylko gdzie?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Podaj te błędy które masz a wtedy pomyślimy. Najlepiej sprawdź vagiem w momencie zapalenia się kontrolki ponieważ niektóre błędy mogą być chwilowe.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: keny_ns »

Hmm, nie mam kabla jeszcze (właśnie kupiłem i czekam na przesyłkę), jak tylko przyjdzie to sczytam błędy.
A może winą jest rdza w układzie kierowniczym gdzie montuje się czujnik? Mechanik mówił, że było to strasznie zardzewiane i trochę to przeczyścił bo nie ma za bardzo do tego dostępu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”