Regulacja hamulca ręcznego!!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Regulacja hamulca ręcznego!!!

Post autor: kolunio21 »

Witam forumowiczów:)

Mam pytanko odnośnie regulacji ręcznego. Wiem że można to zrobićw środku pod wajchą ale chodzi mi o regulacje przy bębnach, ktoś mi mówił ze tam jakaś śrubka jest ale jakoś jej tam nie widze ;P Może ktoś z was robił już coś takiego i wie jak wyregulować ręczny żeby oba koła w miarę równo brały

Z góry Dzieki za wskazówki:)
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

kolego nie ma takiej mozliwosci zeby dwa koła rownoczesnie hamowały na raz. idzie linka od recznego i na belce tylnej jest rozgałeźnik na dwa koła i lewe koło zawsze bedzie mocniej hamowało niż prawe. problemu nie da sie zrobic chyba ze ktos cos tuningował hehe . dzisiaj mi własnie przeglad nie przeszedł przez prawe koło :(
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Jak ja robiłem przęgląd to zmieściłem sie aby aby gośćiu na stacji mówił że jest jakaś regulacja(ale właśnie nie znalazłem nic:( ). Ciekawe co teraz zrobić co roku okładziny zmieniać:/
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

Jeżeli poszukujesz tego co mam na myśli, to zapraszam do książki WKŁ s. 103

viewtopic.php?f=25&t=121

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
freeyourmind
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: ERA DW ∆
Kontakt:

Post autor: freeyourmind »

kolego nie srubki szukaj tylko takiego klina co go sprezynka ciagnie do dolu jak sie niby okladziny zuzywaja.a najlepiej to reguluj tak:
1.wez odepnij calkiem linke recznego od dzwigni w samochodzie
2.wykrec szpilke jedna z kola i namierz tego wlasnie klina
3.wez zapros kolege zeby Ci pomogl bo bedzie on potrzebny do wciskania hamulca.
4.Ty w tym czasie jak on bedzie wciskal bedziesz srubokretem probowal tego klina sciagnac do dolu bardziej(nie jest latwo ale warto) pozniej jak stwierdzisz ze juz zrobiles i wiecej Ci sie nie uda opuscic tych 2 klinow to wsiadasz i naciagasz linke recznego przy dzwigni. u mnie kola na ulicy w miejscu staja:) 185/55R14 :D pozdro
p.s
jak masz mozliwosc to zdejmij wczesniej bebny i tego klina posmaruj smarem zeby lepiej sie slizgal i wymien sprezynke od n ego na mocniejsza.pozdro
Stare dobre czasy / przed montażem LPG... Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

dzięki wielkie za wskazówki będe kombinował z tym diabelstwem:)
Awatar użytkownika
freeyourmind
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: ERA DW ∆
Kontakt:

Post autor: freeyourmind »

yo welcome
Stare dobre czasy / przed montażem LPG... Obrazek
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Hej,
Mam nowe bębny z tyłu, przejechane jakieś 100km... pojechałem na przegląd, okazało się, że siła hamulca jest różna między lewym a prawym kołem na tylnej osi.

Czy hamulce muszą się dotrzeć, rozjeździć czy ewidentnie jakiś błąd przy montażu?
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na ręcznym i na roboczym jest różnica czy tylko na jednym z nich?

jeśli na obu typach to prawdopodobnie samoregulacja nie wskoczyła na tym co hamuje słabiej, albo jeszcze sie nie dotarł (jakość szczęk robi swoje), w najgorszym wypadku jeden z bębnów jest bardziej zużyty (jeśli nie jest nowy)

jeśli tylko na roboczym to może być problem z cylinderkiem (zatarty) = wymiana

jeśli ręczny to możliwe ze linka słabszego jest już rozciągnięta lub zatarta = wymiana na nowe, chyba że je wymieniałeś to należało by sprawdzić dana linkę
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Bębny miałem nowe, problem w tym że blokował się jeden z cylinderków które wcześnie nie były wymienione razem z bębnami. Wymieniłem jeszcze przewody hamulcowe. Auto hamuje w miejscu ;]
Na stacji diagnostycznej koła mają równą moc hamowania na bardzo dobrym poziomie.

Pozdrawiam,
Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”