Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
diego
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 16 gru 2008, 7:38

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Post autor: diego »

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Jak się do tego zabrać? Można to zrobić bezproblemowo samemu? czy potrzeba kluczy dnamometrycznych?
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

niepotrzebny ci zaden klucz dociagasz z czuciem zreszta umnie jak dokrecalem az poczulem opor
tylko kup dobra uszczelke i te okragle uszczelki co sa pod srubami ale niepamietam czy one sa w komplecie czy osobno
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

klucz inbusowy chyba 6 :?:
odkrecasz 3 sruby wyminasz uszczelke i skrecasz.proscizna
d
diego
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 16 gru 2008, 7:38

Post autor: diego »

Dzięki chłopaki, zabiorę się więc do dzieła!
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

[quote=""diego""]Dzięki chłopaki, zabiorę się więc do dzieła![/quote]
Tylko nie za energicznie : śruby dociągać trzeba równo, stopniowo i "z czuciem" żeby pokrywa nie pękła, co, niestety, czasem się zdarza ( podobnie jak np. w Skodzie Favorit )
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

Jeśli ktoś to robi pierwszy raz,to najlepiej zdjąć pokrywę i bez pokrywy policzyć sobie mniej więcej ilość obrotów śrub przy wkręcaniu,do oporu...Te śruby mają niewielką średnicę i nie są za bardzo wytrzymałe.Wydaje się,że jeszcze trochę się je dociągnie (np. ciągle się sączy olej) i śruba się ukręca,bo uszczelka nie jest mocno dociśnięta,a gwint się kończy...w sumie aż tak dużej siły do tego nie trzeba użyć.Sam tak ukręciłem śrubę,musiałem później zastosować wykrętak do jej wyciągnięcia,a przy policzeniu obrotów masz mniejsze szanse,że przekręcisz śrubę.

Jeśli po wymianie będzie nadal się sączyło,to polecam silikon do uszczelek..też mi się sączyło pomimo nowej,oryginalnej uszczelki,po silikonie suchutko.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

A ktoś mi powie czy w moim silniku jest uszczelka? np można to chyba sprawdzić w ETKA?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""dumle""]A ktoś mi powie czy w moim silniku jest uszczelka? np można to chyba sprawdzić w ETKA?[/quote]

W AFH jest uszczelka pokrywy
nr OE 036 103 483D
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ok dzięki :) bo szły przypuszczenia że mogło jej nie być przy fabrycznym składaniu, aczkolwiek czy ktoś mi jeszcze powie, czy bez żadnych komplikacji można u mnie zdjąć pokrywę i wymienić? bo mi wygląda na to, że trzeba rozrząd jeszcze ściągać, ale nie jestem pewny
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""dumle""]mi wygląda na to, że trzeba rozrząd jeszcze ściągać, ale nie jestem pewny[/quote]
Obrazek
No nie żartuj.

Obrazek
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Podłacze się i dodam od siebie pytanko. Czy zbyt mocno przykręcony dekiel może powodować że zawory uderzają o niego?
Poprzedni własciciel nie wymienił tej uszcelki a cieknie mi olej z niej i podejrzewam że skręcił mocno żebym nie zauważył.
Ile orintacyjnie kosztuje u mechanika wymiana usczelniacza przy wodziku pod skrzynią? Z góry dzięki za odp.
Awatar użytkownika
Compot
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Compot »

[quote=""lionheart198""]Podłacze się i dodam od siebie pytanko. Czy zbyt mocno przykręcony dekiel może powodować że zawory uderzają o niego?[/quote]
Nie,to nie przez dokręcenie,prędzej pokrywa pęknie,albo śrubę ukręcisz.A bardzo Ci coś stuka z okolic pokrywy?Jaki dźwięk? Może to szklanki?
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

[quote=""Dziadek13""][quote=""dumle""]mi wygląda na to, że trzeba rozrząd jeszcze ściągać, ale nie jestem pewny[/quote]
Obrazek
No nie żartuj.

Obrazek[/quote]

ale to nie jest slinik AFH
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja zdejmowałem pokrywe do polerki i teraz patrze że sie sączy spod uszczelki... fuck. Ona jest jednorazowa, ze jak sie ją zdejmie to trzeba nową koniecznie? Dokręciłem do oporu tzn do lekkiego oporu bez duzej siły.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Borek
po odkreceniu nie skrecisz idealnie tak samo jak było wczesniej wiec wymiana uszczelki (groszowa sprawa) jest nie unikniona, bo jak sam widzisz bedzie sączyc...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”