Strona 1 z 1

Śruby w kołach

: 12 paź 2009, 17:43
autor: michciopolo
Koledzy mam zapytanie: W obecnej chwili mam opony letnie na alufelgach. Czy jak będę zmieniał na opony zimowe, które mam założone na felgi metalowe będę musiał zmienić śruby na krótsze?

Re: Śruby w kołach

: 12 paź 2009, 17:57
autor: michał25
Z tego co sie orientuje to tak do felg stalowych sruby sa krótsze ale nie jestem pewnie w 100 %

Re: Śruby w kołach

: 12 paź 2009, 19:02
autor: Anonymous
tak, musisz koniecznie zmienić na krótsze śruby, ja ostatnio zmieniałem i dłuższe śruby obcierają o samo regulator w bębnach.

Re: Śruby w kołach

: 12 paź 2009, 19:16
autor: suff
zwroc takze uwage na dolna czesc kopulki. ja na przyklad do stalowych mam okragle a do alu mam stozkowe.

Re: Śruby w kołach

: 12 paź 2009, 20:16
autor: rat4
zgadza się, kiedyś pytałem mechanika i powiedział że pod alufelgi śruby są dłuższe i inaczej zakończone,
pasuje mieć śruby pod alu i osobno pod stalówki, ja powiem wam że mam jedne tylko śruby i na nich jeżdzę na alu i na stalówkach wszystko jest OK, tylko śruby do stalówek nie wolno zbyt mocno przykręcać do alusów bo można zniszczyć profil otworu z racji że alufelga jest miększa.

Re: Śruby w kołach

: 13 paź 2009, 11:27
autor: vanquisz
A ja podepnę sie z pytaniem.
Czy oryginalne śruby ze stalowych felg wystarczą do alufelg? ET49

Re: Śruby w kołach

: 13 paź 2009, 11:38
autor: Jacoo

Re: Śruby w kołach

: 13 paź 2009, 14:29
autor: wesol
Wszytsko zalezy jakie sruby sa przy alu. vag daje do staluwek sruby z lbem kulistym a ale to zalezy jaki producent. Co do dlugosci to wsadz w sciagniete kolo srube i od wewnetrznej strony zlap za gwint i zmierz ile wystaje. ET nie ma nic do tego bo gniazdo por srube moze byc plytkie jaki i glebokoe a to decyduje o tym ile bedzie wystawac gwintu. Z racji ze wiekszosc producentow stosuje sruby stozkowe to do staluwek bediz etrzeba zakupic z lbem kulistym.

Re: Śruby w kołach

: 14 paź 2009, 10:28
autor: polokolo
dodam swoje 5gr
stalówki
śruby z łbem kulistym
aluski
śruby z łbem stożkowym

każdy alus ma inne głebokości gniazda samej śruby także trzeba sprawdzić
najbezpieczniejsza długość śruby to taka która w naszym przypadku (czyli M12x1,5) da się wkręcić na min 6 obrotów co daje 6*1,5=9mm a max to 8 obrotów bo wtedy może chaczyć o rzeczy wew piasty
pamiętać też trzeba że gwint w piaście z przodu, nie zaczyna się zaraz przy powierzchni tylko po ok 2mm
co daje nam już min 11mm potrzebnego gwintu a niewiadomą pozostaje tylko głębokość gniazda śruby w feldze którą w sumie też można sprawdzić i jest to wymiar od powierzchni styku felgi z piastą do do miejsca załamania czyli początku stożka
sumując wymiary i dodając 2mm dla bezpieczeństwa mamy potrzebny wymiar czyli długość śruby czyli długość samego gwintu żeby nie było :jester:

Re: Śruby w kołach

: 14 paź 2009, 11:36
autor: savic
[quote=""polokolo""]dodam swoje 5gr
stalówki
śruby z łbem kulistym
aluski
śruby z łbem stożkowym[/quote]
niestety to nie jest reguła wszystkie występują i z kulą i ze stożkiem

Re: Śruby w kołach

: 14 paź 2009, 11:43
autor: michałoś
Ja mam jeden komplet do alu i stalówek, przejeździłem już jedną zimę i 2 lata i jest dobrze <yes>