Strona 1 z 1
Problem z kręceniem kierownicą
: 26 paź 2009, 16:35
autor: pecet7
Witam szanownych forumowiczów.
Mam problem z moją Polo 45 bez wspomagania. Problem polega na tym że bardzo ciężko kręci się kierownicą gdy jest sucho, a wystarczy że jest wilgotny asfalt to kierownicą kręci się znacznie łatwiej. Porównywałem z Twingo, 106 (bez wspomagania) i one się znacznie lżej kręcą. Aktualnie używane opony na alufelgach to 165/65/13 dodam jeszcze że samochód od czasu do czasu ściąga w lewo ale to jak mu się zachce. Może ktoś wie w czym leży problem? Zależy mi na szybkiej odpowiedzi.
Re: Problem z kręceniem kierownicą
: 26 paź 2009, 18:42
autor: rat4
jeśli ściąga to do jedź szybko na ustawienie geometrii kół, bo masz prawdopodobnie koła rozjechane mniej więcej tak:
- /
IIIII
] - [
to powoduje opory toczenia, ściąganie na którąś stronę, zużycie wewnętrznej strony bieżnika, sprawdź sobie bieżnik jak wygląda na oponach czy nie jest już ścięty.
Re: Problem z kręceniem kierownicą
: 26 paź 2009, 21:35
autor: suhhar
moze juz masz bardzo male cisnienie w oponie, oponach i tez sie gorzej kreci
Re: Problem z kręceniem kierownicą
: 28 paź 2009, 20:22
autor: pecet7
Myślę jednak że to nie jest wina geometrii. Opony nie są ździerane żadną stroną. A może to wina łożyska mcpersona ? Miał ktoś coś podobnego ?
Re: Problem z kręceniem kierownicą
: 29 paź 2009, 10:43
autor: polokolo
napompuj koła tak na 2,3bara i zobaczysz różnicę w kręceniu kierą
[quote=""pecet7""]dodam jeszcze że samochód od czasu do czasu ściąga w lewo ale to jak mu się zachce.[/quote]
jeżeli nic ci nie puka stuka to łożyskiem się nie przejmuj
a czy cię ściąga to najpierw napompuj równo koła a potem znajdz naprawdę równą drogę
i żeby pochylona za bardzo nie była bo też będzie cię ściągać i dopiero wtedy będziesz wiedział .
jeżeli nadal będzie ściągać to geometria
jeżeli nadal będzie ściągać to wyważenie kół
jeżeli nadal będzie ściągać to gumy na wachaczach
:jester:
Re: Problem z kręceniem kierownicą
: 02 gru 2009, 20:48
autor: pecet7
problem rozwiązany. Przyczyna okazała się błaha zbyt malo powietrza w lewym kole. A przyczyną tego że się cieżko kręci był fakt że pęknęła gumowa osłona kolumny kierowniczej i wyciekł smar. Po wymianie i uzupełnieniu smaru wszystko wróciło do normy i jest w największym porządku.