Witam, szukałem tutaj na forum ale niestety nie udało mi się dotrzeć do tej informacji, w którym miejscu znajduje się termostat w 86C2F, silnik 1l benzyna. Pozdrawiam
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy
Termostat masz z przodu silnika jak by po lewej stronie... dochodzą do niego węże od wody .W obudowie termostatu masz 2 czujniki niebieski i czarny a on sam jest przykręcany poprzez obudowe na dwie srubki na 10 kluczyk...
[quote=""Junior""]Czytaj ze zrozumieniem:) :shock: czujniki znajdują sie w obudowie termostatu w klorach niebieski i czarny....Pzdr[/quote]
Niebieski do komputera, a czarny do wskaźnika. Jeśli ktoś zamierza kupić czujnik to tylko firm Hella albo Elth bo inne podróby zawodzą, przekonałem się na własnej skórze.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
[quote=""dru8d""][quote=""Junior""]Czytaj ze zrozumieniem:) :shock: czujniki znajdują sie w obudowie termostatu w klorach niebieski i czarny....Pzdr[/quote]
Niebieski do komputera, a czarny do wskaźnika. Jeśli ktoś zamierza kupić czujnik to tylko firm Hella albo Elth bo inne podróby zawodzą, przekonałem się na własnej skórze.[/quote]
a co sadzicie o czujniku wloskiej firmy EPS (niebieski) ?? w porowanianu do firmy TOPRAN ktora ma tanie zamienniki (ok 10 zl cza czujnik) ten z EPS kosztuje ponad 30zl wiec i jakosc powinna byc lepsza
A ja mam takie pytanko czy wymiana termostatu wiąże się z wymianą czujników temperatury?? Bo już się trochę pogubiłem, a jeśli nie to czy nie lepiej odrazu wymienić też czujniki temperatury??
podłączę się pod temat, mam mały problem z termostatami wymieniłem już 3 z kolei w przeciągu pół roku. Gdy założę nowy to temperatura jest ok trzyma ok 80-90 stopni ale po ok dniu ostatnio po ok 200km w drodze do zakopanego temperatura spada na 70 i lipa dopiero w korku się podniesie aż do momentu włączenia wentylatora, a rano nawet nie może dogrzać do 70. Termostaty firmy WAHLER. Ostatnio wymieniłem też płyn i króciec przy głowicy i nadal lipa... zaczyna mnie to powoli drażnić...możę ktoś ma pomysł co się dzieje?? Ubytków płynu nie ma.
A może króciec jest uwalony? Nie spasowany jak trzeba i przepuszcza. Czytałem na innym wątku, że ktoś dwa razy wymieniał króciec i dopiero pomogło. Jak sprawdzić termostat wiesz? Jak nie, to zmierzyć na zimno, a potem po włożeniu do wrzątku. Jak będzie zmiana to działa.
Panowie, musze przebyc 8km by wskazówka dobiła do 90 stopni przy temperaturze powietrza 10-12'C i to po przekręceniu nawiewu na zimno. Zawiesi sie na 70-75'C i nastepnie mozolnie dobija do tych 90. Po przekręceniu nawiewu na ciepło (1 bieg), temperatura spada do 80'C. Na biegu jałowym przy osiągnięciu temperatury 50-60'C górny wąz jest ciepły a dolny letni. Objawy konca termostatu?
EDIT: Jestem juz po wymianie, koszt 100zł. Teraz potrzebuje 2-3km do osiągnięcia 90'C. Spalanie spadło z 6.7l na 6, 6.2l. 65% trasa.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 21:38 przez edson, łącznie zmieniany 1 raz.