[86c2f] Termostat

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misieksor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:56
Lokalizacja: Polanica Zdrój // Wrocław

[86c2f] Termostat

Post autor: misieksor »

Witam, szukałem tutaj na forum ale niestety nie udało mi się dotrzeć do tej informacji, w którym miejscu znajduje się termostat w 86C2F, silnik 1l benzyna. Pozdrawiam
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy :D
Awatar użytkownika
Junior
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 04 gru 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa-WF

Post autor: Junior »

Termostat masz z przodu silnika jak by po lewej stronie...:) dochodzą do niego węże od wody .W obudowie termostatu masz 2 czujniki niebieski i czarny a on sam jest przykręcany poprzez obudowe na dwie srubki na 10 kluczyk...
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

oto rysunek i pokazane w kółeczku gdzie termostat sie znajduje :d
Obrazek
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
m
misieksor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:56
Lokalizacja: Polanica Zdrój // Wrocław

Post autor: misieksor »

Czyli tak jak myślałem, dzięki za odpowiedź :) a drugie moje pytanie to gdzie znajduje się czujnik temperatury? :p
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy :D
Awatar użytkownika
Junior
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 04 gru 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa-WF

Post autor: Junior »

Czytaj ze zrozumieniem:) :shock: czujniki znajdują sie w obudowie termostatu w klorach niebieski i czarny....Pzdr
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

[quote=""Junior""]Czytaj ze zrozumieniem:) :shock: czujniki znajdują sie w obudowie termostatu w klorach niebieski i czarny....Pzdr[/quote]

Niebieski do komputera, a czarny do wskaźnika. Jeśli ktoś zamierza kupić czujnik to tylko firm Hella albo Elth bo inne podróby zawodzą, przekonałem się na własnej skórze.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
m
misieksor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:56
Lokalizacja: Polanica Zdrój // Wrocław

Post autor: misieksor »

A to przepraszam, mój błąd. Dzięki za odpowiedź :-)
VW Polo Kombi - najlepszy obok range rovera samochód terenowy :D
Awatar użytkownika
freeyourmind
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: ERA DW ∆
Kontakt:

Post autor: freeyourmind »

niebieski to czujnik ssania a czarny to czujnik temp. :)
Stare dobre czasy / przed montażem LPG... Obrazek
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""dru8d""][quote=""Junior""]Czytaj ze zrozumieniem:) :shock: czujniki znajdują sie w obudowie termostatu w klorach niebieski i czarny....Pzdr[/quote]

Niebieski do komputera, a czarny do wskaźnika. Jeśli ktoś zamierza kupić czujnik to tylko firm Hella albo Elth bo inne podróby zawodzą, przekonałem się na własnej skórze.[/quote]


a co sadzicie o czujniku wloskiej firmy EPS (niebieski) ?? w porowanianu do firmy TOPRAN ktora ma tanie zamienniki (ok 10 zl cza czujnik) ten z EPS kosztuje ponad 30zl wiec i jakosc powinna byc lepsza
Awatar użytkownika
ziulko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 12 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Chełm

Post autor: ziulko »

A ja mam takie pytanko czy wymiana termostatu wiąże się z wymianą czujników temperatury?? Bo już się trochę pogubiłem, a jeśli nie to czy nie lepiej odrazu wymienić też czujniki temperatury??
Awatar użytkownika
freeyourmind
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: ERA DW ∆
Kontakt:

Post autor: freeyourmind »

Wymiana termostatu nie wiąże się z wymiana czujników...a co do czujników to po co je wymieniać skoro dobrze wskazywały przed wymiana termo....
Stare dobre czasy / przed montażem LPG... Obrazek
Awatar użytkownika
Liwio
Początkujący
Początkujący
Posty: 167
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:09
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Liwio »

podłączę się pod temat, mam mały problem z termostatami wymieniłem już 3 z kolei w przeciągu pół roku. Gdy założę nowy to temperatura jest ok trzyma ok 80-90 stopni ale po ok dniu ostatnio po ok 200km w drodze do zakopanego temperatura spada na 70 i lipa dopiero w korku się podniesie aż do momentu włączenia wentylatora, a rano nawet nie może dogrzać do 70. Termostaty firmy WAHLER. Ostatnio wymieniłem też płyn i króciec przy głowicy i nadal lipa... zaczyna mnie to powoli drażnić...możę ktoś ma pomysł co się dzieje?? Ubytków płynu nie ma.
------------->LIWIO<------------
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 286#p42286 -MOJE POLO
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

A może króciec jest uwalony? Nie spasowany jak trzeba i przepuszcza. Czytałem na innym wątku, że ktoś dwa razy wymieniał króciec i dopiero pomogło. Jak sprawdzić termostat wiesz? Jak nie, to zmierzyć na zimno, a potem po włożeniu do wrzątku. Jak będzie zmiana to działa.
Awatar użytkownika
Liwio
Początkujący
Początkujący
Posty: 167
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:09
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Liwio »

na starym króćcu było to samo, jutro jeszcze sprawdzę raz ten termostat czy działa i dam znać...
------------->LIWIO<------------
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 286#p42286 -MOJE POLO
e
edson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 24 maja 2012, 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: edson »

Panowie, musze przebyc 8km by wskazówka dobiła do 90 stopni przy temperaturze powietrza 10-12'C i to po przekręceniu nawiewu na zimno. Zawiesi sie na 70-75'C i nastepnie mozolnie dobija do tych 90. Po przekręceniu nawiewu na ciepło (1 bieg), temperatura spada do 80'C. Na biegu jałowym przy osiągnięciu temperatury 50-60'C górny wąz jest ciepły a dolny letni. Objawy konca termostatu?
EDIT: Jestem juz po wymianie, koszt 100zł. Teraz potrzebuje 2-3km do osiągnięcia 90'C. Spalanie spadło z 6.7l na 6, 6.2l. 65% trasa.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 21:38 przez edson, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”