[6n2] Temperatura silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dawid25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2009, 19:36

[6n2] Temperatura silnika

Post autor: Dawid25 »

Witam serdecznie..jestem nowy na forum,mam problem z moim polo 1.4tdi 2000r. Wydaje mi sie ze cos długo sie rozgrzewa,po nocnym postoju musze przejechac z 15km zeby osiagnac temp.90 C (przy delikatnej jezdzie). Co moze byc przycznya ? a moze tak juz maja te silniki ? Polowke mam od niedawna wiec jeszcze nie wiem co i jak :)..Z gory dziekuje i Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

Ogólnie deasle z racji żeliwnego bloku dłużej się nagrzewają od benzyniaków. Ale jak mój benzyniak potrzebował 30KM na dojście do 90st zainteresowałem się termostatem. To zawór który po osiągnięciu 90st otwiera ,,duży" obieg wody czyli chłodnicę w zderzaku. Częstą usterką jest zawieszenie się termostatu w pozycji otwartej przez co zanim silnik się zagrzeje musi nagrzać jeszcze całe 5l płynu chłodzącego plus to że owiewa chłodnice zimne powietrze.

Termostat to koszt 30-50zł wymiana też koło tego. Nie jest problematyczna można poradzić sobie z nią samemu :oki:
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
D
Dawid25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2009, 19:36

Post autor: Dawid25 »

Czyli przyjzec sie termostatowi,tak...najlepsze jest to ze jak juz osiagnie ta temperature,to juz tak zostaje i ani nie opada ani nie rosnie wyzej...oczywiscie wnioskuje to tylko z obserwacji wskaznika temp.Nigdy nie zauwarzyłem aby właczył sie wentylator,a chłodnica przewaznie tylko letnia u gory,na dole zimna.Nawet po zrobieniu 45km..nie wiem czy to normalne ? Ale bardzo dziekuje za odp.
Awatar użytkownika
noki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 11 kwie 2009, 15:03

Post autor: noki »

u mnie po 8 kilometrach ma z 70 stopni juz po 10 km bez klimy rozgrzany na 90 stopni jest wiec może termostat rzeczywiście Ci nawala ale ja jak mówie mam ciężką noge:) :grin:
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

[quote=""noki""]u mnie po 8 kilometrach ma z 70 stopni juz po 10 km bez klimy rozgrzany na 90 stopni jest wiec może termostat rzeczywiście Ci nawala ale ja jak mówie mam ciężką noge:) :grin:[/quote]
Też proponowałbym sprawdzenie termostatu, bo nagrzewanie się silnika przez 10 km, to raczej objaw jego uszkodzenia (termostatu). Normalnie silnik w polo powinien osiągnąć temp 90 stopni po ok 4 km. Po ok 2 powinien być na 70 stopniach.

Chyba, że faktycznie diesle nagrzewają się dwa razy dłużej niż benzyna, to wtedy biję się w pierś.
Awatar użytkownika
noki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 11 kwie 2009, 15:03

Post autor: noki »

zimą dłużej sie nagrzewa w sezonie jest tak jak mówisz dużo szybciej i jest ciepły :oki:
r
roman cbr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:38

Post autor: roman cbr »

Kolego najlepiej zrób tak: Zasłoń chłodnicę z przodu jakąś tekturą lub styropianem. Przejedż kilka kilometrów. Jeżeli nagrzeje się szybko t znaczy, ze termostat jest ok, a chłodzi zimne powietrze dochodzące do chłodnicy. W normalnych warunkach wentylator nie załącza się podczas jazdy a jedynie w jakimś korku.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Diesel nagrzewa się jednak wyraźnie dłużej niż benzyna, moim skromnym zdaniem. Ale żeby aż 15km? Hmmm :confused: Niech się ktoś z TDIkiem wypowie.
D
Dawid25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2009, 19:36

Post autor: Dawid25 »

Witam. Dzieki wielkie za odpowiedzi ! Narazie chyba zostawie ten termostat,byłem u jednego mechanika i powiedział ze jak by był walniety termostat,to bym wskaznik temp. wariował nie osiagał bym 90 C a jak juz to potem by opadał.Sam juz nie wiem.Teraz robie tak ze zanim rusze po nocnym postoju,to autko pochodzi sobie z 15min. i potem szybciej osiaga temp 90 C,gdzies tak z 5km,to taki moj patent :) . Ale mam inne pytanie,moze ktos mi odpowie? zrobiłem ostatnio odcinek 65km a chłodnica była cała zimna,nie wiem czy tak ma byc ? ? Pozatym nic innego sie nie dzieje,wskaznik temp. stoi na 90 C jak wryty ! Pozdrawiam
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

ja niedawno kupiłem sobie 6n2 1.4 tdi i mnie osiągał tak po około 7 km 90" i stał jak by go gwoździem przybił.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

[quote=""Dawid25""]zanim rusze po nocnym postoju,to autko pochodzi sobie z 15min. i potem szybciej osiaga temp 90 C,gdzies tak z 5km,to taki moj patent :) [/quote]

w czasie jazdy silnik szybciej się grzeje niż na postoju, dużo o tym piszą...

U mnie po wymianie termostatu i czujnika temp. osiąga 90st. po 3km, ale to benzyna, a 90st. ma być non stop, nie jest to nic złego wręcz wskazane, czyli dobra temp. pracy silnika
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
k
kruk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 09 sie 2009, 0:12
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Post autor: kruk »

Dawid nic nie kombinuj. Termostat masz sprawny. Mam ten silnik i to normalne że o tej porze roku osiąga temperaturę 90 po 15 km. Diesle rzeczywiście rozgrzewają sie wolniej. Rano potrzebują więcej czasu, tym Bardziej jak pisałeś przy spokojnej jeździe. Możesz go nagrzać szybciej piłując zimny silnik, ale tak tylko głupki robią. W dieslu przy padniętym termostacie od razu da się zauważyć dużo wyższe zużycie paliwa na mrozach nawet kilka litrów.
D
Dawid25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2009, 19:36

Post autor: Dawid25 »

Hej.Wielkie dzieki za informacje,rzeczywiscie nic nie bede kombinował z termostatem ! A zimnego silnika tez nie mam zamiaru piłowac,nie ma mowy :). Pozdrawiam i zycze Wesołych Świat ! !
ś
święty
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 16 gru 2009, 14:58

Post autor: święty »

Witam.podłacze się do tematu, też mam problem z temp.(1.4TDI) ale ja pewnie mam walniety termostat bo płyn nie osiąga 90 stopni. ktoś wyżej pisał że wymiana nie jest problematyczna może ktoś coś więcej napisać i gdzie się znajduje ten termostat.
Awatar użytkownika
Lazlo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 30 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lazlo1990 »

w moim przypadku trasa jaką muszę przebyć do rozgrzania sie silnika w okolice 90C to w lato ok 4 km. Jezeli chodzi o zime ok. 7 km mam rozgrzany silnik. Biegi zmieniam jak wskazówka obrotomierza znajduje sie 2 milimetry :-D powyzej 2 tys obrotow.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”