Strona 1 z 2

Silnik Polo GT? róznice..

: 09 lis 2009, 18:26
autor: PIX_F10
Witam, szukałem ale nic nie znalazłem. Jeśli jest coś takiego już napisane to z góry przepraszam :agree:

Nie znam dokładnie typów jednostek napędowych w polówkach. Czy jest silnik taki jak G40 tyle, że bez kompresora? Przeglądając kiedyś allegro napotkałem na ogłoszenie, w którym to była polówka chyba model GT z silnikiem 1,3, moc chyba coś około 75km. Sprzedający twierdził, że różni się tylko brakiem kompresora w porównaniu do G40. Jest to możliwe?

Może moje pytanie jest głupie, ale z polowskimi silnikami to tylko z 1,4D mam styczność ;)
pozdrawiam

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 09 lis 2009, 18:41
autor: Bruczyk
Silnik w modelu g40 ma oznaczenie PY były dwie wersję 115km i chyba 112KM.

Silnik z GT Jak to potocznie mówią to 3f ma 75KM I jest to teoretycznie PY bez kompresora. Różnią się jeszcze kilkoma innymi rzeczami.
Oznaczenie GT jest oznaczeniem wyposażenia wnętrza. I te wersje miały montowane też inne silniki nie tylko 3f

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 09 lis 2009, 19:26
autor: PIX_F10
Dzięki za odp.
A czy w tych silnikach bez kompresorach, tych eFkach jest w miare cywilizowany sposób możliwość montażu kompresora? Bo z IC zawsze sobie można jakoś łatwo poradzić :niewiem:

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 09 lis 2009, 19:42
autor: Bruczyk
Wymienić wszystkie elementy które różnią 3f i PY i po kłopocie.

Tłoki, uszczelka pod głowice,cały układ dolotowy, wtryski. Pokrywa zaworów,komputer nie wiem jak wiązka elektryczna. Doloz łapę kompresora całe orurowanie i IC. A no i napęd kompresora czyli inny alternator.

Polecam wpisanie w google "przygotowanie silnika pod turbo" temat jest na forum vw golfa ale na komórce nie mam możliwości wklejenia linku. Jest tam też mowa o kompresorach.

Taniej kupisz PY Niż zrobisz 3f na Py

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 09 lis 2009, 20:43
autor: PIX_F10
ok, tylko pytałem:)

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 10 lis 2009, 16:04
autor: adam
A silnik PY nie jest wyposażony w natryski na denko tłoków ? Bo o ile się orientuje to w doładowanych silnikach musi to być

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 12 lis 2009, 17:19
autor: filuś
silnik 1.3 ten 75KM podejdzie do całego osprzętu z 1.3 55KM czy będzie trzeba dużo rzeźbić?

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 12 lis 2009, 17:33
autor: rolek
filuś

jak masz dwie pompy paliwa to zmieniasz tylko silnik i wiązke z komputerem, chyba, że masz NZ to tylko silnik i komp.

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 14 lis 2009, 19:17
autor: filuś
Panowie, a jak jest z różnicą między 1.3 55KM a 1.3 75KM ?

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 15 gru 2009, 2:17
autor: jakwit
Witam, jestem od niedawna posiadaczem Polówki 1.3 GT 55KM i również ciekawi mnie czym różni się ona od 1.3 75KM.
Pozdrawiam

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 15 gru 2009, 3:52
autor: Bruczyk
Witamy. Temat powtarzany do znudzenia. Ale że się nudzę w pracy napisze jeszcze raz.
Oznaczenie GT Nie jest oznaczeniem silnika tylko oznaczeniem wersji wyposażenia(między innymi licznik z obrotomierzem, półkubełkowe fotele, ciemne tylne lampy)
natomiast silniki 1.3 dzielimy na
gaznikowe, monowtrysk i pełen wtrysk.

Gaznikowe i monowtrysk pomine

silniki z wielopunktowym wtryskiem dzielimy na wolnossace(NZ, 3F) i doladowane (PY Potocznie zwany G40)

NZ Ma 55km więc uznajmy ja za jednostkę bazowa.

3f potocznie zwany GT 75km.
Główne różnice między NZ a 3f to wałek rozrządu i oprogramowanie komputera. Jest tego więcej ale nie chce mi się szukać szczegółowych danych

różnice między PY a 3f

PY 115KM
zmieniono tłoki oraz korbowody, wałek rozrządu i oprogramowanie komputera. Dodano kompresor ślimakowy o oznaczeniu G40

myślę że tyle wystarczy. Może kiedyś ktoś siądzie i zbierze to wszystko z danymi szczegółowymi do kupy.

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 13 gru 2010, 2:17
autor: obrotny
Mod. nie dodał jeszcze mojego posta, a już pisze następnego....

Czy to możliwe że kupiłem nie ten sam silnik....?

1.3 NZ to silnik z gaźnikiem 55 km a 1.3 3f to 75 km z Wtryskiem

Ten silnik co kupiłem ma inną listwę wtryskową... inna przepustnicę... Czy jeśli przemienię całe te elementy... To wszystko będzie okej..? Facet mówi ze silnik był wyjmowany z polówki... Na silniku napisane jest polo 1.3 E


Normalnie za chwile oszaleje.. Sądziłem że przepustnica i listwa mogą się różnic... Bo chyba nie ma NZ na full wtrysku ?

Zgłupiałem, proszę o pomoc... Aktualnie rozwiązuję problem z ODMĄ... Macie jakieś sposoby na zamarzającą odmę ?

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 13 gru 2010, 10:54
autor: adam
[quote=""bruczyk""]silniki z wielopunktowym wtryskiem dzielimy na wolnossace(NZ, 3F) i doladowane (PY Potocznie zwany G40)[/quote]
Wiec kolego obrotny jakiś problemy z czytaniem masz czy co ? Coś niejasno napisano. A co do odmy to pozostaje ci ją czyścic częściej lub założyć jakieś podgrzewanie

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 13 maja 2011, 0:13
autor: zajaczek
To ja podczepie sie troche... Jako ze polo posiadam w sumie 24 godziny juz ;)
zakupione w stanie agonalnym... Pytanie takie :
Po czym poznam silnik ktory mam ? czy to 75 czy 55 kucykow ?
Obrazek

takie foto pod maska posiadam...

Re: Silnik Polo GT? róznice..

: 13 maja 2011, 12:04
autor: Bruczyk
Silniczek masz na monowtrysku i jest to AAV lub AAU czyli 55 lub 45 km