[6n] Demontaż kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

[6n] Demontaż kierownicy

Post autor: WhitePolo »

Dobry wieczór wszystkim , czy ktoś z forumowiczów przerabiał historię z demontażem kierownicy ? . Chciałbym ją ściągnąć bo jest trochę żle ustawiona ,Dodam ze mam 6N AEV 96r. z poduchami , co i jak będe wdzięczny za podpowiedz Pozdro.
P.S na forum nie ma nic o sciąganiu "koła" w 6N1 .
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

jak nie ma jak jest. sam wiele razy to opisywałem. mogłeś poszukać w pokrewnym temacie - airbag. no ale.
Wiadomo że trzeba odłączyć aku żeby poducha nie wybuchła w trakcie działań. Jak już masz aku odpięty to odkręcasz dwie śruby na imbus które trzymają poduche i ja wyjmujesz. tylko uważaj na taśmę poduszki. Potem już pozostaje tylko odkręcić kiere. jest tam dość duża nasadka (chyba 24). nie rób tego grzechotką bo połamiesz.
jak coś niejasne to pisz.
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

A y tą taśmą nie będzie potem problemu żeby ją założyć z powrotem na swoje miejsce ?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Napisałem "uważaj na taśmę" :) możesz, ale nie musisz jej odpinać. Ma ona taką długość że jak odpowiednio przekręcisz poduszkę to dasz radę położyć ją na kierownicy u góry - tak między obręczą a środkiem kiery.
jedynie odepnij kiere od instalacji poduszki. złącze jest od spodu kolumny. Żółte więc znajdziesz na pewno.

A swoją drogą to czemu kiera jest krzywo?? Sama się przestawiła? Może coś ze zbierznością?
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Nie :grin: z zbierznością wszystko w jak najlepszym porządku , całkiem nie dawno popękała mi podstawa pedałów , i rozbierałem krzyżak , aby ją zdemontować , z odkręceniem krzyżaka i z wyjęciem go nie było problemów ale co innego założenie go z powrotem . Namęczyłem się , spieprzyłem trochę te delikatne frezy w górnej części krzyżaka te (mniejsze frezy) , po czym ściągnąłem krzyżak na tych wiekszych frezach , grubszych i zmnontowałem wszystko , wygląda na to że o jeden ,dwa ząbki na frezie nie tak jak trzeba i kierownica jest trochę krzywo , wydaje mi sie że o "Niebo" lepiej będzie zdemontować kierę niż znów ten cholerny krzyżak , i przeżucic dwa ząbki w prawo na prostych kołach .
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

No to na pewno. na dobrą sprawe nie spiesząc się jakies pół godzinki roboty.
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Dzięki :D jak nie będę miał jakieś problemy dam znać :D
k
kiko03
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2012, 19:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kiko03 »

Witam Wszystkich. Jestem nowy na forum i jeszcze nie bardzo sie orientuje co i jak, dlatego podpiolem sie pod temat. Chodzi mi o demontaz kierownicy w polo 6n tej brzydkiej trojramiennej bez poduszki. Zdjalem przycisk klaksonu i niespodzianka plastik ze sprezynkami i blaszka. Nie wiem jak mam zdjac ten plastik zeby nie polamac ,a potrzebuje sie dostac do sruby mocujacej. Dzieki za informacje :D :hello:
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""kiko03""]Witam Wszystkich. Jestem nowy na forum i jeszcze nie bardzo sie orientuje co i jak, dlatego podpiolem sie pod temat. Chodzi mi o demontaz kierownicy w polo 6n tej brzydkiej trojramiennej bez poduszki. Zdjalem przycisk klaksonu i niespodzianka plastik ze sprezynkami i blaszka. Nie wiem jak mam zdjac ten plastik zeby nie polamac ,a potrzebuje sie dostac do sruby mocujacej. Dzieki za informacje [/quote]
napisz do użytkownika kolo. on ma/miał taką i ją zdejmował.
k
kiko03
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2012, 19:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kiko03 »

Dzieki Kolego i przepraszam Wszystkich za bledy. Pisze z telefonu :bow: ;)
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Mam pytanie czy kierownica mocno siedzi na frezie w polo czy jest duży problem z jej zdjęciem z kolumny po zdjęciu nakrętki?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""sidkoz""]Mam pytanie czy kierownica mocno siedzi na frezie w polo czy jest duży problem z jej zdjęciem z kolumny po zdjęciu nakrętki?[/quote]

Nie
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

odkopie kotleta po zdjeciu kierownicy seryjnej i zalozeniu sportowej ,trzeba miec klucz dynamometryczny ? czy starczy poprostu przykręcic
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Ja przykręcałem kiedyś u siebie zwykłym kluczem nasadowym i było ok, tylko wiadomo ze z wyczuciem, nie na chama ;)
Powiedz jeszcze jaką masz tą sportową kiere? Z nabą?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Tak z naba raid HP ,a może jednak kluczem z dynamometrem zna ktos wartość przykrecenia ,chce ja zamontować jak nalezy
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”