Diesel na krótkie trasy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
agent262
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2010, 14:28

Diesel na krótkie trasy

Post autor: agent262 »

Witam,
w lutym będę miał egzamin na prawo jazdy, jak go zdam to chciałbym kupić swoją pierwszą Polówke. I tu chciałbym zadać pytanie. Czy diesel (1,4) użytkowany w mieście głównie na odcinkach 3-5 km nie będzie się nagminnie psół? Przebieg miesięczny szacuję na ok 500 km. Dlaczego akurat diesel? Dlatego że mam dojście do sporo tańszego ON.
Jeżeli pomyliłem działy to przepraszam i proszę o przeniesienie do właściwego.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Bierz dizla, benzyna bedzie cie drogo wynosic i bedzie duzo palic jej palic, bo nawet sie silnik niedogrzeje na tak krotkim odcinku. Ale z kolei jak cos siadzie w dizlu to cie przepluka po pln'ach :D
Obrazek
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

disel na takie krotkie odcinki sie nie nadaje .. bedzie nie dogrzany i szlag go trafi , ja robie dziennie 50km i uwazam ze to za malo dla dieselka , lepiej kupic 1,3 benzyna ma spalanie jak 1,0 a lepiej sie zbiera ,pozatym na takie krotkie odcinki bedzie bemzyna lepsza
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
a
agent262
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2010, 14:28

Post autor: agent262 »

A co sądzicie żeby kupić 1.3 z gazem? Podobno na krotkie trasy to gaz też nie za dobry jest.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

To nie bierz zadnego z polo bo to zle i to :grin: , benzynowa pola bedzie ci palic duzo, a w zime jeszcze wiecej. Dizel na bank spali mniej i taniej niz benzyna i tego kupuj i pojedzie nie tylko na ON :)
Obrazek
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

zdecydowanie bierz dizla. zimy mamy tk napradwde 3-4 miesiace a pozostale 8 to miesiace cieple.

niebeierz dizla 1.4 bo zobaczysz pozniej ze jest malo rozwojowy i bedzie ci brakowac.. jak cos kupij 1.9 D lub 1.7 Sdi i da rade.
benzynka w miescie nie da sobie rady ze spalaniem. dizlel mimo ze sie chwile nagrzewa ale spalanie jest bajeczne :)
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
a
agent262
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2010, 14:28

Post autor: agent262 »

Ale w 86C2F są tylko 2 diesle 1.3 i 1.4 a narazie tylko na taką polówkę mnie stać.
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

1.4 D do jazdy po mieście w zupełności wystarczy, a to co zaoszczędzisz na tańszym paliwie bedziesz miał na "dopieszczanie" autka lub na nieplanowe naprawy.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
Mkapec
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 29 wrz 2009, 11:42
Lokalizacja: Bielsko-biała

Post autor: Mkapec »

[quote=""agent262""]użytkowany w mieście głównie na odcinkach 3-5 km[/quote]
mało który silnik nagrzeje się odpowiednio na takim odcinku, i nie chodzi mi tylko o silniki z VW. Z gazem jest chyba podobnie, włancza się dopiero przy jakieś temp. silnika (jeśli coś przekręciłem to mnie poprawcie). Najlepszym rozwiązaniem będzie diesel, ale trzeba będzie się liczyć z tym że może sprawiać problemy. A tańszy ON może dobić silniczek, zależy oczywiście z jakiego jest źródła :D
Awatar użytkownika
MeeHow
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 20 maja 2009, 20:11
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: MeeHow »

W 2F jest tylko 1,4D ;)
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

ja mam 2f 1,4D
jeżdżę ok 500-520 km miesięczni (czasami trasa 200-220 km ale rzadko)
do tej pory tankowanie 100 PLN wystarczało (po podwyżce do 4 zł za litr ropy będzie pewnie 110) na pełny bak i cały miesiąc
Jestem bardzo zadowolony i gorąco polecam. Czy się psuje? Wiesz jak każde auto, zależy czy i jak o nie dbasz. Powiem tylko że od kupienia nikt jeszcze mnie nie holował (a mam go ponad rok), za to ja holowałem ze 5-6 razy. Części bardzo tanie, i nie ma praktycznie się co psuć. Wystarczy że aku dobrze trzyma i alternator sprawny.
Wg mnie - super wybór. Jakbym się miał rozglądać jeszcze raz za autem bez wahania wziąłbym tego dieselka.
a
agent262
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2010, 14:28

Post autor: agent262 »

Tylko u mnie problemem są te krótkie trasy silnik niedogrzany będzie i nie wiem jak bardzo to na jego żywotność wpłynie.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

dlatego na krótkie trasy nadaje sie bardziej benzyniak, co jak co, ale benzyniaki duzo szybciej sie grzeją
a
agent262
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2010, 14:28

Post autor: agent262 »

Wiem, tylko że na takich krótkich odcinkach to chyba będzie palił jak smok. A co może być skutkiem jazdy dieslem na takich krótkich odcinkach? Co najczęściej będzie się psuło? Auto chciałbym kupić na ok 2 lata.
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

[quote=""Neccy""]ja mam 2f 1,4D
jeżdżę ok 500-520 km miesięczni (czasami trasa 200-220 km ale rzadko)
do tej pory tankowanie 100 PLN wystarczało (po podwyżce do 4 zł za litr ropy będzie pewnie 110) na pełny bak i cały miesiąc
[/quote]

to co Ty masz za bak w tym samochodzie? bo przy 40 litrach baku po 4 zł to 110 jakoś mi nie chce wyjść.

ogólnie to ja też polecam 1.4d. jak sie postarasz to 700 km na baku zrobisz w mieście, 47 koni wystarcza żeby sie poruszać po mieście, a i jak chce to ten samochód potrafi:) czy sie psuje? mój akurat na potęgę, ale dostałem go w bardzo złym stanie i cały czas coś reanimuję, ale części jakoś bardzo drogie nie są, więc naprawdę takie polo daje rade.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”