Czy wystarczy wymienić tylko pasek rozrządu?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Czy wystarczy wymienić tylko pasek rozrządu?

Post autor: Anonymous »

Witam! Na pewno najwyższa pora wymienić rozrząd w mojej polówce. Powiedzcie mi proszę czy wystarczy wymienić sam pasek rozrządu czy też konieczna jest wymiana całego układu rozrządu. Z góry dziękuję za odpowiedź.
r
robi333
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:35
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: robi333 »

razem z paskiem zaleca się wymianę pompy wody, przy tym silniku koszty części są niewielkie
Awatar użytkownika
Bufur
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:31
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bufur »

Witam ,
Sama wymiana paska ci nic nie da . jeżeli rolka albo pompa jest zepsuta . Ja po zakupie mojej polówki wymieniłem "cały rozrząd " Pompe wody , rolke napinająca, pasek rozrządu , pasek wielorowkowy. Co prawda jest to duzy wydatek ale naprawde się opłaca zobaczysz odrazu odczujesz różnice. Cały rozrząd zaleca sie wyniemiac po przejechaniu 40 tyś , jeżeli sie myle niech ktos mnie poprawi bo nie jestem mechanikiem :)
Pozdrawiam
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

cały komplet: pasek, napinacz, rolka prowadząca, pompa wody (w benzynowym)

pasek tylko z rolką!
a pompa dla bezpieczeństwa, bo jak padnie to i tak trzeba będzie rozrząd ściągać

rozrząd: pierwsza wymiana po 90kkm, później co 60kkm, ale nie rzadziej niż co 5 lat
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Ok, czyli jednak trzeba bedzie całość wymienić... Szkoda... A powiecie mi ile mnie ta impreza będzie kosztować? :) Dziękuje
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

części koło 200 (100 pompa, 100 rolka+ pasek)
robocizna koło 100-150

na rolce i pasku nie oszczędzaj
pasek conti albo gates (w ostateczności dalco albo bosh, ale lepiej nie)
rolka skf, ruvile albo ina
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Wersja minimum to pasek + napinacz. Jak chcesz możesz też kupić pompę wody. Czasami lubi niespodziewanie się zepsuć, a wtedy trzeba robić to, co opisali moi poprzednicy.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Bardzo dziękuje za cenne uwagi :uklon:

Pozdrawiam!

-- Wto Gru 16, 2008 11:09 pm --

Czy taki komplet jest ok???

http://www.allegro.pl/item504841057_roz ... ibiza.html

Czy może jednak taki:

http://www.rozrzad.pl/index.php?cat_id=1650

Z góry dzięki za sugestie
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

[quote=""Bufur""]Witam ,
Sama wymiana paska ci nic nie da . jeżeli rolka albo pompa jest zepsuta . Ja po zakupie mojej polówki wymieniłem "cały rozrząd " Pompe wody , rolke napinająca, pasek rozrządu , pasek wielorowkowy. Co prawda jest to duzy wydatek ale naprawde się opłaca zobaczysz odrazu odczujesz różnice. Cały rozrząd zaleca sie wyniemiac po przejechaniu 40 tyś , jeżeli sie myle niech ktos mnie poprawi bo nie jestem mechanikiem :)
Pozdrawiam[/quote]

W czym ta odczuwalna różnica? Poza spokojną głową oczywiście.
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

[quote=""medyk81""]
W czym ta odczuwalna różnica? Poza spokojną głową oczywiście.[/quote]

właśnie też się nad tym zastawiam ;)
Awatar użytkownika
Bufur
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:31
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bufur »

Wiecie co moze ja miałem takie odczucie bo po kupnie auta miałem rozrząd wymieniany , oleje , regulacje silnika . Ale napewno w jakimś stopniu po wymianie czuć różnice.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”