Opadająca Szyba

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
blonchal
Początkujący
Początkujący
Posty: 188
Rejestracja: 09 sty 2010, 19:25
Lokalizacja: Gliwice

Opadająca Szyba

Post autor: blonchal »

Mam problem z opadającą szybko tylną prawą podczas jazdy.
Szyba opada maksymalnie do ok 2cm... Za każdym razem jak zakręcę na chama i nie na chama to i tak odpadnie jak się trochę pojeździ. Wkurza mnie to bo nie zawsze jak opadnie zamknę i stoi tak na parkingu z uchyloną lekko. Wie ktoś może co zrobić lub czym posmarować uszczelki aby nie opadała? Będę wdzięczny bo ktoś może zobaczyć szybę lekko otwartą i może się włamać lub po prostu śnieg/deszcz napadać trochę. A polówki szkoła :cool:
R
Rothgnaar
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2009, 14:44

Post autor: Rothgnaar »

Podpisuję się pod pytaniem kolegi, mam ten sam problem z tą samą szybą :)
P
Pawel-6N
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:49

Post autor: Pawel-6N »

Zdejmij boczek drzwi i sprawdź mechanizm podnoszenia. To nie wina uszczelek - one nie trzymają szyby tylko mechanizm. Może obluzowała się linka.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Byc moze ktora z rolek jest luzna, sprawdz jest tam jedna rolka napinajaca.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
b
blonchal
Początkujący
Początkujący
Posty: 188
Rejestracja: 09 sty 2010, 19:25
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: blonchal »

A jak ten boczek drzwi się zdejmuje wie ktoś? Nie chce nic połamać bo nigdy nie ściągałem.
ś
świst
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2009, 18:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: świst »

tutaj jest dobry wątek viewtopic.php?f=13&t=7602&p=61265 a jak poszukasz w tym dziale na słowo "boczek" to otrzymasz jeszcze skany ze schematem ja to wszytko ściągnąć. Ciekawy jest też link: http://www.tigerstyle.co.uk/phpBB3/view ... 10&t=32888

Mam jeszcze bardzo ważne pytanie: Jak dokładnie ściągnąć te plastikowe trójkąty w rogach drzwi? Na czym one są zamocowane? Trzeba je jakoś podważać? Jeśli tak to z którego miejsca najlepiej i czym - mocowałem się z nimi 15 minut bo myślałem że są na jakieś "wpinki" ale siedzą bardzo mocno - nie chcę nic zepsuć (Polo z '96 5 drzwiowe).
ś
świst
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2009, 18:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: świst »

Nie chce niczego zaśmiecać ale jestem już zdesperowany bo teraz nie otwierają mi się drzwi kierowcy (wcześniej nie otwierał się jedynie zamek kluczykiem). Przed godziną urwałem sobie guziczek (ciągnąc w pośpiechu od drzwi pasażera, ale nie wiem czy nie był ten plastik osłabiony przez mróz) przy stanie "drzwi zamknięte" więc wsiadać i wysiadać muszę od strony pasażera. Zabierałem się już wcześniej za robienie tego boczku ale zatrzymuje się na zdjęciu tych trójkątów bocznych - plastików.

W książce "Zrób to sam" test to maksymalnie źle pokazane - wygąda jakby tam były jakieś zatrzaski które pod wpływem siły (podważenia ?) mają "puścić" ale próbowałem już dosyć mocno odchylać ten trójkąt i nic. Nie chce go złamać a już jestem przyparty do muru. Chyba wiecie jakie to upokorzenie wsiadać "od kierowcy" :? .

Proszę więc wszystkich was o poradę. Jak zdjąć te trójkąty (oczywiście chodzi o te trójkąty z wewnątrz - nie te przy lusterkach - no chyba że to one trzeba pierwsze zdjąć. Jeśli podważyć to z której strony najlepiej? Czym? Już nawet mróz mi nie straszny i zrobię to chyba jeszcze dzisiaj (przy -20) o ile będę wiedział jak. Proszę napiszcie nawet oczywistości. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Zeby zdjąc boczek nie trzeba zdejmować tych trójkątów. Żeby zdjąc boczek:
- podwadzasz plastik w rączce, tam masz 2 śruby krzyżakowe,
- wykręcasz rygielek ten plastikowy,
-zdejmujesz taki plastik przy regulacji lusterek(poważasz śrubokrętem i wyskoczy)
-odkręcasz śrubkę przy regulacji, wyciągasz ten dyndzel od regulacji lusterek (na wcisk jest)
- zdejmujesz korbkę ,
- Dalej podważasz śrubokrętem ze szmatką dolny róg drzwi zeby zatrzask odskoczył a później reszta zatrzasków.

to cała filozofia ;)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

A opada równo z przodu i z tyłu?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Szyba jest mocowana na zatrzaskach, jak ściągniemy boczek to będziemy je mieli od strony blachy. Te zatrzaski często są pourywane. Ja robiłem taki myk że wkręcałem w nie płaskiego wkręta z podkładką i dobrze trzyma jak do tej pory.
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”