Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Jak juz przy SWAPach jestesmy, to orientuje sie ktos moze jak jest z przekladka ABFa z ibizy cupra?
Czy trzeba rzezbic w podluznicach i czy polosi podejda?
Awatar użytkownika
kolekcjoner79
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:02
Lokalizacja: Nowa Sarzyna

Post autor: kolekcjoner79 »

witam mam pytanie lecz prosiłbym o proste wytłumaczenie chciałbym sobie wymienić inny silnik padło na 1.6 aft odradzono a poradzono mi silnik AFH 1.4 oraz 1.6 AEE i teraz jeżeli chciał bym wybrać ten pierwszy czyli AFH to co musiał bym powymieniać proszę o odpowiedz
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 12:57 przez kolekcjoner79, łącznie zmieniany 1 raz.
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

pawłov swap na 1.6 AEE nie jest żadnym problemem ponieważ silniki są jak to mówią plug&play osprzęt pozostaje ten sam choć nie dam głowy za kompa ;-)
Co do silnika 1.6 8V AFT (tak, to jest 8) miałem okazję się tym przejechać i wcale rewelacji z tego nie ma. Niby 100 parę KM ale całkiem inaczej rozłożony moment i z tego co "ludzie mówią" utrzymanie AEE wychodzi jednak taniej :grin:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

AEA i ADX mają dokładnie taki sam osprzęt oprócz kompa i wydechu, u mnie AEA bangla na gratach (rozrusznik, alternator, nawet kolektor wydechowy choć trochę inny) z ADXa. Skryznia może zostac stara - będzi eco najwyżej krótsza.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
a
aroska
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2009, 16:55
Lokalizacja: zabrze

Post autor: aroska »

Silnik przełożony aroska jeździ na kompie od 1,0, :grin: pozostało jutro zrobić adaptacje przepustnicy bo wolne obroty wariują (na gazie ok), wszystko pasuje p&p. Chętnie odpowiem na pytania jeśli macie. Koszt swapu ok 1000 silnik + olej, płyn razem ok 1300zł, ale mam do sprzedania cześci z aexa alternator, łapa pod klime i pompe wspomagania, sprężarke klimy wszystkie śruby pod łape. Robiłem to 1 raz i dałem rade zrobić, czas przeszczepu 8 godzin, robiliśmy w trzech nikt nie był mechanikiem. pozdrawiam


edit. Po adaptacji wszystko ok. auto jeździ na kompie od aer-a przyspieszenie, predkośc max jest osiągana bezproblemowo, nie ma żadnego szarpania,dławienia itp.
p
pawłov
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 26 gru 2009, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: pawłov »

Dzięki JarekF :)
Mój wózek]viewtopic.php?f=29&t=14418&p=120096#p120096[/url]

Obrazek
Awatar użytkownika
kolekcjoner79
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:02
Lokalizacja: Nowa Sarzyna

Post autor: kolekcjoner79 »

witam mam pytanie lecz prosiłbym o proste wytłumaczenie chciałbym sobie wymienić inny silnik padło na 1.6 aft odradzono a poradzono mi silnik AFH 1.4 oraz 1.6 AEE i teraz jeżeli chciał bym wybrać ten pierwszy czyli AFH to co musiał bym powymieniać dodatkowo proszę o odpowiedz
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

kolekcjoner79 wrzuciłeś już wcześniej ten post :) We wczesniejszych postach masz odpowiedź ale podsumowując przy zmianie na AFH:
- silnik kpl z osprzętem (bo od 1.4 tego co masz nie będzie paoswać)
- łapy silnika
- cała wiązka elektryczna z komputerem
- wydech z sondami (AFH ma dwie sondy lambda, twój jedną)
- nie wiem jak jest np. z chłodnicą czy też trzeba wymieniać czy podejdzie?
- skrzynia od biedy może zostać, będzie po prostu krócej zestopniowana, wymieniłbym tez sprzęgło na to od AFH bo stare przystosowane do 60 kucy przy 100 kucach długo nie pożyje
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
d
domin05
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:16

Post autor: domin05 »

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy w Polo 6n (97r) silnik AER można zastąpić ALL, czy jest między nimi jakas znacząca różnica? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

oba to 1.0 50 ps wiec nie wiem jaki sens zmieniac,juz predzej 1,4 aex wrzuc tam jest 60 ps i troche lepiej idzie a pali pratycznie tyle samo,na skrzyni pd 1,0 czuc roznice,sam tak jezdze ponad rok juz
d
domin05
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:16

Post autor: domin05 »

Nie zmieniam z wyboru ale z przymusu:) zatarty silnik. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
el nińo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 351
Rejestracja: 29 kwie 2009, 11:32

Post autor: el nińo »

witam, padł mój potężny silnik 1.0 AER. :cry: :doh:
chciałbym zmienić go na 1.4 16v dohc AFH i nie wiem czy będzie on pasował na zasadzie plug&paly. Czytałem na kilku forach, że z 1,0 na 1.4 da się bez problemu i że niezbędny jest tylko sam silnik, komputer i skrzynia. Ale wiadomo muszę być pewny więc pytam czy tak jest na 100% ??.
poniżej daje link silnika AFH:
http://allegro.pl/item884062522_silnik_ ... zedaz.html
z góry dziękuję za pomoc !!
el nińo
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

na tym się akurat nie znam, ale na bank będziesz musiał pozmieniać hamulce, gdyż AFH ma większe tarcze z przodu i tarcze z tyłu, więc dodatkowe koszty
Awatar użytkownika
el nińo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 351
Rejestracja: 29 kwie 2009, 11:32

Post autor: el nińo »

wiem wiem, w planach jest tez zakup na tył belki z zaciskami bo bębny są, ale z tym chyba będzie mniejszy problem :scratch:
el nińo
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

najważniejsza kwestia to czy zgadza się elektryka - przed 97 inna i po 97 jest inna. Także na to zwróć uwagę
Bez ecu i ori wiązki silnika nie brałbym tego motorku
Przy 16V inna też jest łapa mocująca silnik po lewej stronie, inny jest także ukł. wydechowy.
Co do hebli - AFH występowało zarówno z bębnami jak i z tarczami na tylnej belce, dodatkowo były wersje z ABS i bez.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”