Niedogrzane auto- brak pomysłów...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Jak nie ma na dogrzanie auta sposobu to proponuje tekturą pół chłodnicy zakryć od strony zewnętrznej na zimę.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

proponuje tekturą pół chłodnicy zakryć od strony zewnętrznej na zimę.
taki sposób to do żuka poloneza czy dużego fiata...
do polo raczej się tego nie robi, bo możesz pogorszyć chłodzenie kiedy będzie ono potrzebne,
ciekawe rozwiązanie było stosowane w starych ciężarówkach typu jelcz czy robur, tam w atrapie była żaluzja i można było ją z rana zamknąć a potem otwierać jak silnik się nie dogrzewał.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

rat4 masz jakiegoś linka do tej żaluzji:D biore 2 sztuki od razu :grin: Żartuje oczywiście:) Nie sposób jest zasłonić chłodnice jakimś kartonem albo innym parchem. Chodzi o to zeby chlodzenie było w 100% sprawne. Ja narazie mam tekture przed chłodnicą bo dopiero w poniedziałek sie zabiore za termostat i króciec. A że robie 100 km codziennie to fajnie jest jak mam ciepło w aucie:)

-- Pią Gru 04, 2009 1:52 pm --

Oczywiście ta tektura to rozwiazanie tymczasowe :grin: żeby nie było :D


Dzieki wszystkim za pomoc :piwo: :piwo: :piwo:
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

można spróbować z tekturką (pół chłodnicy) :rotfl: jak będzie potrzebne chłodzenie to wentylator się załączy :crazy:
M
Matys
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 03 lip 2009, 8:33

Post autor: Matys »

Witam radze wymieniac termostat jak i krociec razem ja dzis wymienilem org VW termostat 89zl krociec 59zł oring 7.7zł oczywiscie bez poprawnego montarzu nawet te czesci nie pomoga trzeba precyzyjnie umiescic termostat w swoim miejscu wtedy bedzie 90st caly czas trzymac bez wzgledu na temp powietrza


Pozdrawiam Matys
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

Troszkę odgrzeje kotleta ale nie warto zakładać nowego tematu;]
U mnie sprawa wgląda tak. Przez wiele wiele lat (9);p jeździłem na niedogrzanym silniku. Temperatura 90 była tylko gdy nawaliła mi pompa wody i zagotował mi się płyn;p Po tym incydencie postanowiłem wymienić termostat i króciec. Kupiłem jakieś "no name" które oczywiście nie działały jak trzeba. Wyjmowałem,wkładałem, przycinałem ten drucik na termostacie ale i tak nie było ok. W lato przy staniu w korkach temp. wznosi siędo 70 i wtedy załącza się wentylator i spada,podczas jazdy 100km/h cały czas leży na dole. Z racji że zauważyłem, że z pod króćca lekko ucieka płyn (chyba oring do wymiany) postanowiłem że przyinwestuje i kupie termostat Wahlera http://allegro.pl/item878563748_termost ... ahler.html oraz krócieć( raczej zdecyduje się na oryginał,bo z tego co czytałem to zamienniki każdy inny).
Czy wg. was objawy niedogrzania jakie występują mogą zostać naprawione wymianą tych elementów na oryginalne, czy może przyczyna tkwi w czymś innym??
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

To co moge dorzucić do wątku termostatu to że Vernet-a nie warto kupować. Bo ten egzemplarz co mi sie trafił był już fabrycznie walnięty. Dokładnie to tam gdzie przychodzi ta metalowa główka ze szpilką to tam sobie przepływał płyn mimo że termostat był domknięty (szpilka nie była wysunięta-chowała sie w siedzisko króćca tak jak należy).
A gdy zakładałem nowy termostat ori+króciec (nowy) to zdażyło mi sie że spadł mi na cement (na parkingu) i w trakcie upadku wyleciała ta metalowa gówka ze szpilką z termostatu. Włożyłem ją z powrotem i wydawało mi sie że jest ok. Ale jak przyłożłem termostat do króćca to widze że nie bedzie on trzymał płynu bo przecieka w ten sam sposób co Vernet. Tylko że wolniej. To zrobiłem tak, że wyciągnąłem jeszcze raz tą główkę i posmarowałem silikonem (zwykłym-z odpornościa temiczną do 180*C) i włożyłem z powrotem do termostatu. na 2 dzien jeszcze raz sprawdziłem termostat przykładając do króćca i widziałem, że trzyma.
Jak na razie jest ok- tzn. póki temp. nie osiągnie na liczniku 90*C to dolna rura jest zimna. A jak włacze ogrzewanie na maksa to temp minnimalnie zejdzie z 90*C ale jak silnik ma min 2200> obr/min (w czasie jazdy) to temp wraca z powrotem na 90*C. I zreszta kilka razy sprawdzałem potem dolną rurę od chłodnicy jak ogrzewanie chodziło na maksa a na blacie 90*C że była zimna-więc całe ciepło zabierała nagrzewnica a od niej ogrzewanie
Wcześnej jak miałem tego Verneta zamontowanego to jakiś czas jeździłem z przysłaniętą chłodnica kartonem i wtedy jak sprawdziłem dolną rurę to jak na liczniku było 70*C to już ona była dosyć ciepła-a nie powinna. A teraz jaqk były tem mrozy do -20 i wiecej to też pare dni zdarzyło mi sie jeździć z tym kartonem w chłodnicy więc też sprawdzałem dolną rure i póki nie było 90*C to była całkeim zimna. (bo jak nie było kartonu to zimne powietrze chłodziło chłodnice i cięzko było wyczuć czy rura jest rzeczywiście zmina[bo temostat trzyma dobrze] czy mi się tylko wydaje.-a podmuch powiertza poprostu chlodzi chłodnicę i dlatego jest ziimna)
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""Bażant""]Troszkę odgrzeje kotleta ale nie warto zakładać nowego tematu;]
U mnie sprawa wgląda tak. Przez wiele wiele lat (9);p jeździłem na niedogrzanym silniku. Temperatura 90 była tylko gdy nawaliła mi pompa wody i zagotował mi się płyn;p Po tym incydencie postanowiłem wymienić termostat i króciec. Kupiłem jakieś "no name" które oczywiście nie działały jak trzeba. Wyjmowałem,wkładałem, przycinałem ten drucik na termostacie ale i tak nie było ok. W lato przy staniu w korkach temp. wznosi siędo 70 i wtedy załącza się wentylator i spada,podczas jazdy 100km/h cały czas leży na dole. Z racji że zauważyłem, że z pod króćca lekko ucieka płyn (chyba oring do wymiany) postanowiłem że przyinwestuje i kupie termostat Wahlera http://allegro.pl/item878563748_termost ... ahler.html oraz krócieć( raczej zdecyduje się na oryginał,bo z tego co czytałem to zamienniki każdy inny).
Czy wg. was objawy niedogrzania jakie występują mogą zostać naprawione wymianą tych elementów na oryginalne, czy może przyczyna tkwi w czymś innym??[/quote]

Po 1 to gratuluje wytrwałości w zimę tzn jazdy bez ogrzewania :grin: Jeśli przy 70 stopniach włącza Ci się wiatrak to możesz mieć walnięty czujnik temperatury w chłodnicy , albo ten przy termostacie, silnik sie nagrzewa do 90 stopni a TObie na blacie pokazuje 70. Jedyna rada to wymienić termostat, króciec na nowy i zobaczyć co się będzie działo .Daj znać jak wymienisz, jak to nic nie pomoże to będziemy myśleć dalej.
Awatar użytkownika
Bażant
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:06
Lokalizacja: Łowicz (ELC)

Post autor: Bażant »

W zimę mam kartonik na chłodnicy i w kabinie po kilku km jest tak gorąco że nawiewy muszę ustawiać na 1/2 temperatury (wskazówka i tek leży na dole, w korku wzrasta do70 i załącza się wiatrak.) Termostat i króciec już w drodze,zobaczę co się będzie działo. W którym miejscu konkretnie znajdują się te czujniki? Czy czujnik przy termostacie iprzy chłodnicy wygląda tak samo i jest to taki czujnik jak np.na tej aukcji? http://allegro.pl/item874885879_czujnik ... ginal.html
Obrazek
_______________POLO 6N by Bażant_______________
v
viader80
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2008, 12:46

Post autor: viader80 »

Witam.Panowie problem oczywiscie z grzaniem.wymienilem termostat-Wahler i kruciec. i zaraz po wymianie bylo wszytsko ok (jeden waz cieply drugi zimny i lapal szybko temperature 90) do momentu otworzenia sie termostatu tzn ze dwa weze byly cieple nie lapie temperatury 70. znowu wyciagnelem termostat i kruciec i termostat niedolegal rowno czyli przepuszczal. zagotowalem go w garnku i wcisnelem reka i bylo ok. 3 razy wiciagalem i robilem to samo. czyli mialem pecha i trafilem na zly termostat??? starty termostat ma taki sam objaw
http://allegro.pl/item901230811_termost ... ahler.html mam taki termostat, ale pytanie czy napewno to jest Wahler??
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

podłącze się do wątku. Wymieniłem dziś termostat i nie traci juz temperatury od ogrzewania, jak dawniej (chociaż nie wiem - w końcu akurat dziś się ociepliło). Nadal nagrzewa się trochę powoli, ale w miedzy-czasie ugotowałem stary termostat.

rozumiem, że po ugotowaniu i ochłodzeniu NIE powinien wyglądać TAK:? (bolec wylazł, ale po schłodzeniu sie nie schował...)

Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zablokowany....powinien wrócić do poprzedniej pozycji...szrot.
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
thomsonik
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2010, 8:00
Lokalizacja: Żary

Post autor: thomsonik »

witam, miałem dokładnie odwrotny problem, tzn. silnik mi się gotował po przejechaniu kilku kilometrów, mechanik wymienił mi termostat, ale ten króciec co w niego wchodzi i zapiera się igła z termostatu ma wyłamaną końcówkę, w ten sposób, że termostat zapiera się o króciec, igła wchodzi w korytarz ale nie ma punktu oporu. Mechanik powiedział, że to nic nie szkodzi - ja jednak z tego co wyczytałem na forum obawiam się, że będę miał cały czas otwarty termostat i niedogrzany samochód. Czy to co opisałem może tak skutkować? i ewentualnie jak to sprawdzić ?

http://img153.imageshack.us/img153/8072/termostat1.jpg

zdjęcie tylko przedstawia miejsce, to nie mój termostat i króciec, mój chyba jest założony prosto.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no powinien być centralnie na środku aby blokować wodę na zimnym, a na rozgrzanym puszczać.
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
thomsonik
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2010, 8:00
Lokalizacja: Żary

Post autor: thomsonik »

u mnie jest na środku tyle, że tam gdzie zaznaczyłem króciec jest przebity, ta igła z termostatu wchodzi w dziurę i nie ma punktu podparcia (oporu), nie wiem dokładnie jak działa termostat, mechanik mówił, że tak jest ok, że ta igła tylko musi być na miejscu swoim a nie musi mieć punktu zaparcia. Ale coś do końca nie wierze mechanikom ;) na zdjęciu w poprzednim poście zaznaczyłem czerwoną obwódką, tam jest przebity ten króciec i igła z termostatu sobie tam przechodzi, nie wiem czy dokładnie się wyraziłem, ale starałem się ;) ewentualnie jak mogę sprawdzić czy termostat się zamyka ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”