[9N3] 1,4 TDI Obroty poszły w górę i silnik kaput

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

[9N3] 1,4 TDI Obroty poszły w górę i silnik kaput

Post autor: J@REK »

Początkowo chciałem się podłączyć pod ten temat viewtopic.php?f=23&t=11397 , ale po namyśle postanowiłem założyć nowy wątek.
A było to tak :
Dzisiaj Żona wyjechała autem z nieogrzewanego garażu, po przejechaniu około trzech kilometrów silnik dostał wysokich obrotów na niskim biegu i natychmiast wyłączyła silnik. Do samochodu podjechałem dopiero po paru godzinach, po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się świeciły a kiedy chciałem zakręcić rozrusznikiem , było słychać tylko tyknięcie elektromagnesu i wszystko gasło, nawet oświetlenie wnętrza. Po otwarciu maski i kilkukrotnym sprawdzeniu poziomu oleju wyszło mi grubo ponad stan, normalnie według wskaźnika na bagnecie ,dokładnie w połowie, powinno być 2 centymetry oleju a mnie wykazało 12 CENTYMETRÓW . Auto ma przejechane dopiero około 8845 kilometrów i siedem miesięcy życia. Akumulator na 100% sprawny, po prubie przeciśnięcia na załączony piątym biegu silnik ani drgnie, tylko koła się ślizgały. Jutro przyjeżdża laweta i jedzie z nim na serwis. Co wy na to ?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, 1:36 przez J@REK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kulon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kulon »

a jak stan płynu chłodniczego ? pewnie braki - jak TAK to uszczelka - taki numer w tak świeżym aucie - masakra
Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

Post autor: J@REK »

Płyn w normie, byłem dzisiaj w serwisie i to co napisałem powyżej się potwierdziło, ropa w oleju i zablokowany silnik
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Pewnie znowu wina pompowtrysków :-(
Obrazek
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Pompowtrysk kaput! Zdarza się tak, albo oring wywalilo przy nim albo poprostu zaczol tak lać. Ciekawi mnie tylko jak będą się spisywać nowe motorki VW CR
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote=""J@REK""]ropa w oleju i zablokowany silnik[/quote]


zatarło go ?? :?
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Pompowtrysk kaput! Zdarza się tak, albo oring wywalilo przy nim albo poprostu zaczol tak lać. Ciekawi mnie tylko jak będą się spisywać nowe motorki VW CR
odkąd przejechałem się 1.9 tdi wiedziałem że mój następny samochód to będzie diesel jednak teraz zmieniłem zdanie. Diesle niestety zaczynają być za drogie w naprawach a do tego kupić samochód 3 lub 4 letni krajowy bez kręconego licznika z przebiegiem ok 70 kkm to już jest wyzwanie. Dlatego już teraz planuję przesiadkę do jakiegoś TSI. Spalanie na pewno większe ale przynajmniej nie będę musiał się martwić o odpalanie zimą i ewentualne lipne paliwo.
Obrazek
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

Gaweł
prawda jest taka ,ze dzisiejsze diesle to nie te same co kiedyś ... jak benzyna to tylko i wyłącznie bez podtlenku LPG
Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

Post autor: J@REK »

[quote=""LyszyK""][quote=""J@REK""]ropa w oleju i zablokowany silnik[/quote]


zatarło go ?? :?[/quote]
Tego na sto % nie wiem. Wiem tylko tyle, że jak go zawiozłem na serwis w czwartek, to mechanik w autoryzowanym serwisie stwierdził to samo co ja stwierdziłem, że ropa w oleju i wałem nie da się obrócić :shock: . Potem gościu zaczął rozbierać dekiel pokrywy zaworów a drugi stwierdził że to coś poważniejszego :roll: , będą zdjęcia robić w trakcie rozbierania i potem trzeba je będzie wysłać do Poznania, stwierdził, że będzie musiał mi wypisać auto zastępcze, no i pojechałem do domu. W piątek i sobotę nie dzwoniłem do serwisu bo mi to wyleciało z głowy, taki miałem nawał w robocie.Będę dzwonił tam w poniedziałek, to czego się dowiem to na pewno tu opiszę :vinsent:
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

cytaty z tematu ...
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=11397


[quote=""codzik""]złe ciśnienie na pompowtryskach wypaliły tłoki i pierścienie , i jeszcze 2 są do wymiany :shock: zobaczymy zamówiłem części. Jak coś nowego będę pisał na bieżąco.[/quote]


[quote=""codzik""]
No możne wszystko prócz mojego portfela który zmniejszył się o kwotę 3000 zł w tym 700 zł robocizny :/[/quote]




[quote=""codzik""]No i jest problem!!!!

niby wszystko ładnie pięknie ale przybyło oleju :/ tzn znów ropa w oleju :/

auto w warsztacie . dalsze info wkrótce .... :(

Są już myśli żeby sprzedać auto.....[/quote] [quote=""codzik""]złe ciśnienie na pompowtryskach wypaliły tłoki i pierścienie , i jeszcze 2 są do wymiany :shock: zobaczymy zamówiłem części. Jak coś nowego będę pisał na bieżąco.[/quote]


Aż mnie ciarki przechodzą... maaszz gwarancje?

ps. silnik 2.0 tdi w passacie b6 ... podobna tragedia ... czyzby VW dał "ciala" z nowymi dieslami??


EDIT :

http://vwszrot.pl/ :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

Post autor: J@REK »

Dzisiaj dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi że w przeciągu dwóch tygodni będzie założony nowy motor (do dziesięciu dni będzie trwać przesłanie). Jak zapytałem jakie uszkodzenia były i co mogło być przyczyną, to odpowiedziano mi : Skrzywiona jedna korba a przyczyną albo pompa wtryskowa albo pompo wtrysk.




LyszyK napisał(a):
ps. silnik 2.0 tdi w passacie b6 ... podobna tragedia ... czyzby VW dał "ciala" z nowymi dieslami??

To nie tylko VW ma te problemy :( Wczoraj kolega opowiadał mi, że miał w tamtym roku to samo w Kangoo , silnik dostał max obroty i po wyłączeniu zapłonu nadal działał :shock:. Dopiero po niecałej minucie zamilkł. Efekt : Ślad po jednym z tłoków prawie całkowicie zaginął :shock:
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

J@REK czytając ten wątek to odechciewa się mi nowego auta :) Zakładam, że u Ciebie naprawa i "części" jest w ramach gwarancji?

[quote=""LyszyK""]EDIT :

http://vwszrot.pl/ :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:[/quote]
Przeczytałem...tragedia...człowiek chce z autem krok w przód zrobić (rocznikowo mam na myśli) a tu wychodzi, że trzeba się trzymać swojego. Póki odpala i jeździ, woda nie leje się na głowę a błoto przez nadkola nie chlapie w twarz - nie sprzedawać Polo :]
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

[quote=""LyszyK""]Gaweł prawda jest taka ,ze dzisiejsze diesle to nie te same co kiedyś ... jak benzyna to tylko i wyłącznie bez podtlenku LPG[/quote]
I prawda jest też taka że dawniejsze Tdi na pompie VP były jak dla mnie bez porównania lepsze od PD i tańsze w naprawach.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

Post autor: J@REK »

Odebrałem dzisiaj auto z nowym silnikiem, stary silnik leżał nie rozebrany, tak że w serwisie nie wiedzą co było przyczyną. Dzisiaj do podejrzeń doszła jeszcze vaku pompa.
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

J@REK
czyli masz nówke serducho.. hehe żeby się sprawował jak najdłużej ...


pozdro :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”