Majonez LPG i obroty HELP

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Majonez LPG i obroty HELP

Post autor: kln »

Witam mam taki problem.

Kilka dni temu musiałem odłączyć aku na jakiś czas no i zaczęły się problemy po ponownym podłączeniu.
Obroty szalały no pomyślałem przepustnica, podłączyłem do kompa i wygląda na to że nie. Na benzynie chodzi raczej poprawnie . Ale na LPG tak go muli, obroty spadają, gaśnie. Wystarczy nacisnąć na gaz i już to się dzieje. Zaglądam do przepustnicy, jest czysta (niedawno czyszczona) ale zaglądam do rury która wychodzi od filtra powietrza (co to za rura?) a tam nawalone majonezu, musztardy czy jak to nazwać... w całej rurze aż pod samą obudowę filtra. Rozkręcam obudowę filtra powietrza - trochę oleju.
Co z tym zrobić? Rozumiem, że ta rura zasysa powietrze do silnika i dlatego go przymula, gdyż nie jest drożna? (Tak myśląc logicznie to warunki spalania LPG są inne niż Pb stąd to gaśnięcie, mam na myśli ilość powietrza? Jak się za to zabrać?

Obrazek
Obrazek
pod korkiem wlewu oleju tak wygląda:
Obrazek
Obudowa filtra:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 lis 2008, 10:58 przez kln, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ta rura od filtra to ODMA, przez nią opary dostają się do filtra i do silnika i są spalane razem z zasysanym powietrzem,
przeczyść sobie bo ta odma musi być drożna w przeciwnym razie będziesz mieć filtr zalany olejem.
przeczytaj też to:
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
pozdrawiam :gitara:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

OK. Ale jak to przeczyścić? Da się tą rurkę odłączyć? I czym to czyścić najlepiej, benzyną ekstrakcyjną?
I jeszcze jedno. Sądzisz, że może mieć to wpływ na spadające obroty?
Tak czy siak dzięki za dotychczasową pomoc, wiem na czym stoję mniej więcej ;)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wiesz nie robiłem tego nigdy ostatnio odma była czysta także nic nie ruszałem.
Nie wiem czy da się to wyjąć ale jeśli nie to jakiegoś wyciorexa skombinuj i przetkaj razem z benzyną ekstrakcyjną byle nie za dużo.
Jeśli chodzi o te obroty to wyczyść wszystko ładnie i adaptuj przepustnicę Vagiem
lub też spróbuj odłączyć aku i zresetować ustawienia, potem po kilkuset km powinno się unormować.
Rozumiem że filtry wszystkie masz wymienione powietrza paliwa... bo tam też może być problem.
A jeśli jeździsz na LPG to może rozregulowała ci się instalacja lpg, jaką masz instalację?
może wystarczy jechać na analizator spali i wyregulować skład mieszanki.
W zimie skład LPG na stacjach jest troszkę inny więcej Butanu i lepsza kaloryczność dlatego może coś się rozregulowało.
Najpierw poczyść wszystko a potem VAG a na końcu na regulację mieszanki.
Powiedz jeszcze czy te obroty spadają tylko na gazie czy na benzynie też tak się dzieje.
jeśli masz podobną instalację opróżnij mazut z parownika
na ciepłym odkręć korek spustowy (spust zanieczyszczeń), kuknij na obrazek, wyleje się z niego olej.
Obrazek
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 lis 2008, 11:18 przez rat4, łącznie zmieniany 1 raz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
marekT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: marekT »

Odmę przeczyść bo jak nadejdą większe mrozy to Ci się zatka i wywali olej ( ja jużto przerabiałem). Ale skoro piszesz, że problemy zaczynają się jak przełączasz na gaz, to ja bym stawiał także na zapchany reduktor. Z lpg też się czasem wydziela podbny majonez jak w odmie. Dodatkowo mógł takż ulec zapchaniu któryś z elektrozaworów.
Napisz coś więcej swojej o instalacji lpg.
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Instalacja (sekwencja) jest nowa ma nieco ponad 1000km. Z tym gazem były problemy od początku a mianowicie jak komputer przełączył na z Pb na gaz, po dotknięciu gazu objawy były identyczne jak teraz. Chodziło tylko o moment przełączenia na gaz, gdy chwile po tym stanąłem na światłach i chciałem ruszyć - muliło go. Ale gdy przełączył np na prostej drodze poza miastem (nie stawałem) to się rozgrzał (?) i śmigał bez problemu. Oddałem samochód na 2 dni żeby na zimnym i ciepłym silniku posprawdzali. Wymienili całą listwę i gasł sporadycznie. Posprawdzali wszystko na prawdę dokładnie i wyszło że to przepustnica im coś nie pasuje. Ale w związku z tym, że nic się nie działo to jeździłem aż do momentu odłączenia aku.... Kilka dni temu pojechałem na regulacje ale nic to nie dało. Filtr powietrza jest nowy. Spróbuje wszystko poczyścić jak mówicie. zaadaptować jeszcze raz przepustnicę. Obroty spadają na gazie. Na benzynie jeździ dobrze. Pewnie wiąże się to jak wcześniej wspomniałem z innymi parametrami spalania LPG i Pb.
A jeżeli chodzi o przepustnicę to u mnie ciekawie wygląda adaptacja.
Adaptuje i wygląda na to że jest OK - obroty wracają niby do porządku - jest o niebo lepiej niż przed adaptacją. Ale!
Oto co widzę na VAGu :

1) NA chwilkę wyświetlają się dane: http://phill.czuby.net/odma/przepustnica.jpg
2) Po chwili dzieje się tak: http://phill.czuby.net/odma/przepustnica111.jpg

I tak samo na skanerze profesjonalnym u mechanika.
Wygląda jakby była zaadaptowana ale na VaG-u tego nie widać. Może w AEX jednak nie adaptuje się przepustnicy, chociaż piszą że tak? :)

Mam nadzieję że zbytnio nie zagmawałem i nie zawarlem zbyt iwleu problemów w jednym wątku.
Podsumowując biorę się za czyszczenie odmy, oleju z obudowy filtra. Zaadaptuje przepustnicę jeszcze raz i we will see. Jeszcze jakieś sugestie?
m
marekT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: marekT »

Jedź do tych gaziarzy i rób awanturę, niech usuną w ramach gwarancji.
Nie rozumiem co znaczą słowa, że im przepustnica nie pasuje?
Powiedz żeby Ci ustawlil na nowo mapę paliwa, niech może przestawią żeby się gaz wlączał przy wyższej temperaturze albo przy wyższych obrotach.
Napisz coś więcej, jaki masz reduktor, jaki komputer, jakie wtryski. Wszystko powinienneś mieć w książecce z gwarancją i przegądami.
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Hm sęk w tym że oni to już wykonali. Ustawiali inną temp itd. I rzeczywiście wygląda na to że nie jest to problem gazu.
Tomasetto reduktor komp SEC wtryski były Valteck czerwone a teraz są Planijet.

I jakby tego było mało :
3 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

Może na prawdę jest coś z lambdą? Czasem zdarzało się że na benzynie dostawał chyba zbyt bogatą mieszankę i zdarzało się że było słychać takie lekkie wybuchy. Ale od kilku miesięcy tego nie zanotowałem.

EDIT:
Wyczyściłem. Muli go na gazie dalej. Rozgrzałem silnik do 90. Zaadaptowałem i chodził super - tak jak powinien. No ale myślę - zostawie go zobacze jak na zimnym śmiga. I dalej to samo - obroty spadają, gaśnie. Cierpliwość i pomysly wyczerpane więc niestety pozostaje mi się udać na diagnostykę silnika. Mam nadzieję, że nie szarpnie zbyt mocno po kieszeni. Napiszę co i jak po diagnostyce.
r
rysiek123
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2008, 17:26

Post autor: rysiek123 »

Witam
zamarzło coś w odmie i wywala olej bagnetem czy można tak jeżdzić czy musi się coś zrobić
dzięki za pomoc
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

rysiek123
wykręcić, wyczyścić albo wymienić na nową
bo jak Ci zamarźnie dobrze to wywali 2 litry oleju przez bagnet albo którąś uszczelkę
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”