Przepustnica jeszcze raz i inne problemy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

H
Herostrates
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 26 sty 2010, 11:22

Przepustnica jeszcze raz i inne problemy

Post autor: Herostrates »

Witajcie serdecznie
Od jakiegoś czasu śledzę to forum, ale dopiero teraz zdecydowałem się zarejestrować. Mój problem dotyczy kilku rzeczy. Pierwsza to przepustnica, wiadomo auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła, falują obroty itp. Przepustnica była czyszczona 2 razy, za pierwszym razem pomogło na pół roku, za drugiem razem efektu nie było. Mechanicy stwierdzili, że należałoby ją wymienić. I tutaj pytanie do was. Czy faktycznie przepustnicę się wymienia? Tym bardziej, że koszt przepustnicy to około 900 zł.
Druga sprawa, jeżdżę na tej przepustnicy już ze dwa miesiące, i od tygodnia pojawił mi się kolejny problem, ale nie wiem czy jest on powiązany z przepustnicą. Otóż na 3 lub 4 biegu, przy mocnym dodaniu gazu z około 2,5 tysiąca obrotów auto specjalnie nie przyspiesza natomiast obroty skaczą do np. 3,5 a potem spadają przy czym tak jak napisałem samochód wolno przyspiesza. Dziwne to wrażenie bo dźwięk silnika jest, obroty rosną, ale jest takie wrażenie jakby koła się kręciły na lodzie.
Kolejna kwestia to trudność rozgrzania auta, temperatura sięga do 70 stopni i dalej podczas jazdy nie skacze, jak długo postoi już rozgrzany to dojedzie do 90 stopni (ale to z pół godziny). Wcześniej myślałem, że to przez te mrozy, ale tutaj kilka razy ludzie pisali o wymianę termostatu. Acha przy okazji auto dużo więcej pali.
Ostatnia kwestia, wymieniałem ostatnio wydech, po wymianie przy przekraczaniu 2100 obrotów samochód jakby trochę rzęzi (jakby sportowy wydech był przez chwilę) przez chwilę a potem się wycisza. Nie wiecie może w czym rzecz?. Przy starym wydechu miałem taką sytuację przy przekraczaniu 3100 obrotów, wtedy wydawał identyczny dźwięk przez chwilę.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Moje auto to Polo 6n z 98 roku - 1,4 - 60km
Awatar użytkownika
Bart.
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 322
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:39
Lokalizacja: WWA

Post autor: Bart. »

Kolego 900zł za przepustnice? To ona chyba ze złota jest :) Popatrz tutaj http://moto.allegro.pl/listing/search.p ... tnica+polo

Co do temperatury silnika to wymien termostat i obudowe (ja za calosc zaplacilem 33zl) i silniczek bedzie ci sie nagrzewal do 90 stopni.

Co do reszty pytan sie nie wypowiem bo nie posiadam takiej wiedzy i nie chce wprowadzac w błąd.

Najlepiej podepnij auto pod VAG'a i zobaczysz czy sa jakies błędy.

Pozdro
ObrazekObrazek

Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Herostrates""]Witajcie serdecznie
Od jakiegoś czasu śledzę to forum, ale dopiero teraz zdecydowałem się zarejestrować. Mój problem dotyczy kilku rzeczy. Pierwsza to przepustnica, wiadomo auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła, falują obroty itp. Przepustnica była czyszczona 2 razy, za pierwszym razem pomogło na pół roku, za drugiem razem efektu nie było. Mechanicy stwierdzili, że należałoby ją wymienić. I tutaj pytanie do was. Czy faktycznie przepustnicę się wymienia? Tym bardziej, że koszt przepustnicy to około 900 zł.[/quote]
Tu kolega ci opisał.Ale czyszczenie a czyszczenie to też różnica sam to robiłeś ? czy znajomy kowal.
[quote=""Herostrates""]Druga sprawa, jeżdżę na tej przepustnicy już ze dwa miesiące, i od tygodnia pojawił mi się kolejny problem, ale nie wiem czy jest on powiązany z przepustnicą. Otóż na 3 lub 4 biegu, przy mocnym dodaniu gazu z około 2,5 tysiąca obrotów auto specjalnie nie przyspiesza natomiast obroty skaczą do np. 3,5 a potem spadają przy czym tak jak napisałem samochód wolno przyspiesza. Dziwne to wrażenie bo dźwięk silnika jest, obroty rosną, ale jest takie wrażenie jakby koła się kręciły na lodzie.[/quote]
Stawiam na zużyte sprzęgło lub zmrożone i sie ślizga.
[quote=""Herostrates""]Kolejna kwestia to trudność rozgrzania auta, temperatura sięga do 70 stopni i dalej podczas jazdy nie skacze, jak długo postoi już rozgrzany to dojedzie do 90 stopni (ale to z pół godziny). Wcześniej myślałem, że to przez te mrozy, ale tutaj kilka razy ludzie pisali o wymianę termostatu. Acha przy okazji auto dużo więcej pali.[/quote]
Być może mroźna temperatura na zewnątrz i nie możesz zagrzać krótkie trasy zasłoń grila jakąś osłoną a jak masz szeroki zderzak to i dolny wlot też jak tak zrobiłem i jest git jak masz 70' dotknij węża wychodzącego z termostatu jak jest ciepły to do wymiany termostat jak zimny to wiadomo jest zima trza przysłonić wloty.A co do więcej pali to pod waga podepnij i spisz błędy i podaj nam,bo może być też walnięta sonda.
[quote=""Herostrates""]Ostatnia kwestia, wymieniałem ostatnio wydech, po wymianie przy przekraczaniu 2100 obrotów samochód jakby trochę rzęzi (jakby sportowy wydech był przez chwilę) przez chwilę a potem się wycisza. Nie wiecie może w czym rzecz?. Przy starym wydechu miałem taką sytuację przy przekraczaniu 3100 obrotów, wtedy wydawał identyczny dźwięk przez chwilę.[/quote]
Coś dostaje wibracji przy tych obrotach może w tłumiku masz jakiś luźny metal jak spawali lub w katalizatorze latają lużne odłamki czyli kat sie kończy.
H
Herostrates
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 26 sty 2010, 11:22

Post autor: Herostrates »

Witajcie serdecznie

Bardzo dziękuję za pomoc. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana ponownie w innym warsztacie i chyba wszystko w porządku. Dobrze, że pojechałem do innego warsztatu.

Choć mam pytanie - teraz mam tak, że po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 1100 a dopiero po zatrzymaniu się auta spadają do 800-900. Czy tak powinno być?.

Kwestia sprzęgła - tak jak pisaliście - sprzęgło się kończy i jest do wymiany.
Termostat wymieniony i grzeje pięknie.

Co do wydechu to problem zdiagnozowany, podobno wydech styka się delikatnie z podwoziem i stąd te drgania i dziwny dźwięk. Niestety mechanik nie był stanie mi tego zrobić. Stąd pytanie do Was czy znacie kogoś kto w Gdańsku jest fachurą od wydechów i będzie mógł mi to poprawić?

Mam jeszcze jedno pytanie, otóż gdy auto jedzie na niskich obrotach np. na 3 biegu z obrotami 1500-2000 to mam wrażenie że z przodu mi coś lekko hałasuje, tak jakby coś ścierało i toczyło się delikatnie, wcześniej myślałem, że to może coś w kołach mi lekko się trze (może hamulce), ale po wciśnięciu sprzęgła hałas zanika. Czy ma to jakiś związek ze sprzęgłem a może to coś z silnikiem?

Kolejna kwestia wiąże się z radiem, od jakiegoś czasu pojawił mi się problem zanikania i falowania natężenia stacji radiowych, czy może mieć to jakiś związek z anteną?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
klepi
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2009, 20:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: klepi »

ja mam pytanie apropo przepustnicy czy w moim silniku AUD przepustnica sama się zaadaptuje po przejechaniu iluś tam kilometrów? Dziś mechanik mi powiedział że trzeba ją przeczyścić i on za to weźmie 150 zł a z tego co tu czytałem to nie jest to coś bardzo skomplikowanego. Jedyny problem to że nie mam dostępu do podłączenia do VAGa i adaptacji.
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""klepi""]ja mam pytanie apropo przepustnicy czy w moim silniku AUD przepustnica sama się zaadaptuje po przejechaniu iluś tam kilometrów? Dziś mechanik mi powiedział że trzeba ją przeczyścić i on za to weźmie 150 zł a z tego co tu czytałem to nie jest to coś bardzo skomplikowanego. Jedyny problem to że nie mam dostępu do podłączenia do VAGa i adaptacji.[/quote]
Część silników sama się adaptowała. Ale lepiej mieć pod ręką kompa. Na pewno ktoś z forum ma VAG i ci pomoże za przysłowiowe :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

Raczej trzeba ją ustawic,mi bynajmiej sama sie nie ustawiła..Zawsze możesz ja sam wyczyscic załozyc i zobaczysz czy ci sie ustawi sama..jak nie to na ustawienie podjedziesz..
g
grzybol
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:00
Lokalizacja: Kolbuszowa/okolice Rzeszowa

Post autor: grzybol »

[quote=""Herostrates""]Mam jeszcze jedno pytanie, otóż gdy auto jedzie na niskich obrotach np. na 3 biegu z obrotami 1500-2000 to mam wrażenie że z przodu mi coś lekko hałasuje, tak jakby coś ścierało i toczyło się delikatnie, wcześniej myślałem, że to może coś w kołach mi lekko się trze (może hamulce), ale po wciśnięciu sprzęgła hałas zanika. Czy ma to jakiś związek ze sprzęgłem a może to coś z silnikiem?[/quote]

U mnie był podobny objaw, z tym że na luzie też był ten dzwięk - był to docisk sprzęgła, element sprzęgła. Po wymienie sprzęgła problem zniknie.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote=""Bart-wawa""]Kolego 900zł za przepustnice? To ona chyba ze złota jest :) Popatrz tutaj http://moto.allegro.pl/listing/search.p ... tnica+polo

[/quote]
Niestety przepustnica do polówki nowa tyle kosztuję, ale można spokojnie poszukać z rozbitka, przy odrobinie szcześcia jeszcze posłuży.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote=""Dziadek13""]
[quote=""Herostrates""]Kolejna kwestia to trudność rozgrzania auta, temperatura sięga do 70 stopni i dalej podczas jazdy nie skacze, jak długo postoi już rozgrzany to dojedzie do 90 stopni (ale to z pół godziny). Wcześniej myślałem, że to przez te mrozy, ale tutaj kilka razy ludzie pisali o wymianę termostatu. Acha przy okazji auto dużo więcej pali.[/quote]
Być może mroźna temperatura na zewnątrz i nie możesz zagrzać krótkie trasy zasłoń grila jakąś osłoną a jak masz szeroki zderzak to i dolny wlot też jak tak zrobiłem i jest git jak masz 70' dotknij węża wychodzącego z termostatu jak jest ciepły to do wymiany termostat jak zimny to wiadomo jest zima trza przysłonić wloty.A co do więcej pali to pod waga podepnij i spisz błędy i podaj nam,bo może być też walnięta sonda.
[/quote]
Zadnych przesłon, nic nie dają, polówki szczególnie w benzynie nagrzewają błyskawicznie, jeżeli nie tzn że do wymiany termostat, jak wymiana to tylko na firmę Wahler (nie jestem pewien pisowni)
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""klepi""]ja mam pytanie apropo przepustnicy czy w moim silniku AUD przepustnica sama się zaadaptuje po przejechaniu iluś tam kilometrów? Dziś mechanik mi powiedział że trzeba ją przeczyścić i on za to weźmie 150 zł a z tego co tu czytałem to nie jest to coś bardzo skomplikowanego. Jedyny problem to że nie mam dostępu do podłączenia do VAGa i adaptacji.[/quote]
Prosze moze bedzie pomocne: http://klubseata.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4
[quote=""Herostrates""]Choć mam pytanie - teraz mam tak, że po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 1100 a dopiero po zatrzymaniu się auta spadają do 800-900. Czy tak powinno być?[/quote]
Ja przejechalem kilkanascie kilometrow i mam wlasnie tak.
Slyszalem tez,ze ponoc wystarczy dotnac klemry plus i minus i zrestartuje komputer,ale nie probowalem tego.Tak,wiec mam pytanie,czy takie cos by pomoglo?
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""przem_polo""]Slyszalem tez,ze ponoc wystarczy dotnac klemry plus i minus i zrestartuje komputer,ale nie probowalem tego.Tak,wiec mam pytanie,czy takie cos by pomoglo?[/quote]
Nie pomogłoby. Trzeba zaadaptowac przepustnice.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”