Miałem problem z dmuchawą wentylatora - nie działała na żadnym biegu. Przeglądając archiwum natknąłem się na tematy odnośnie wymontowania dmuchawy, co też uczyniłem. Rozebrałem wentylator, soczyście popsikałem WD40 na oś silnika i zaczął nawet chodzić, z tymże pojawiło się jedno "ale". Mianowicie dmuchawa śmiga tylko na 3 i 4 biegu. Zdziwiony tym jestem, gdyż nie podchodzi mi to pod żadne szablonowe rozwiązanie (np. bezpiecznik termiczny). Dodam, że zanim dmuchawa przestała chodzić, śmigała na wszystkich biegach. Co może być grane?
Druga sprawa - złącze od wentylatora było trochę pordzewiałe, więc też potraktowałem je WD40. I teraz tak - jak włączam dmuchawę, to z tego złącza leci dym :scratch: Z tego co wiem, to WD40 jest elektrycznie obojętne, więc to chyba nie z jego powodu? Czym może być to dymienie spowodowane?
Temat wiele razy walkowany, WD-40 swoja droga nie sluzy do tego typu zabiegow. Tzn nie czysci sie nim stykow itp, do tego sa inne preparaty. A pewnie padla Ci opornica dmuchawy. Nie pamietam jak wyglada ona w Polo 6N ale znajdowac sie bedzie w okolicy dmuchawy i do niej przychodzic bedzie wtyczka co najmniej 5 pinowa.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Wg mnie to nie jest kwestia rezystora dmuchawy - gdyby to była jego wina, wentylator chodziłby tylko na 4 biegu. U mnie chodzi na 3 i 4, a dzisiaj dodatkowo i na 2 ruszył. Domyślam się, że to jednak wiatrak umiera i nie chodzi na 1 i 2 biegu ze względu na zbyt duże opory.
Wracając do drugiej sprawy - czemu z wtyczki dymi i się kabel przegrzewa? Czy to też będzie wina samego wentylatora? Bo domyślam się, że to jednak nie przez wd40.
Znalazłem na allegro nowy zamiennik za ok. 160 zł http://allegro.pl/item924574690_wentyla ... _nowy.html
Warto kupować?
Przeczyscic, przeropowac wiatrak(znaczy sie silniczek), poprawic luty na kabelkach od szczotek w razie potrzeby wymienic szczotki sa komutator pumexem przejechac jak silnik bedzie chodzil. Mozliwe ze rezystor tez ma jakies niestyki i dlatego czasami nie smiga 1 i drugi bieg. Albo poprostu sie przepaliła opornica. Dziecinie prosta naprawa.
miałem to samo-sprawdź trzeci bezpiecznik od lewej-z tych dolnych. u mnie był wybity. razem z tym uszkodziło rezystor- zastapiłem go chwilowo kawałkiem drutu i wsadziłem bezpiecznim 15A. fabrycznie jest 20.