Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

dzięki panowie
teraz to wszystko jasne :piwo:
Awatar użytkownika
surian
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: surian »

Witam Pany.
Grubo zastanawiam się nad swapem na silnik 1.8 g60(ew. 1.8t 1.9 tdi lub 2.0 z golfaII KR) i teraz mam pytanie czy ta jednostka wejdzie mi bez rzeźby?
I pytanie jakie podzespoły musiałbym zmienić.
Mile widziane propozycje innych silników, byle by to jechało :)
Pozdrawiam.
Jest ryzyko jest zabawa.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Z tego co wiem to bez rzeźby się nie obejdzie. Ale jak chcesz mieć więcej info, spytaj Cyprysa, on ma 1,8T.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

surian 1,6 16v największy silnik jaki wchodzi bez problemu
później zaczyna się rzeźba
Awatar użytkownika
surian
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: surian »

dzięki :)
Więc podejmujemy temat 1.6 16v
Teraz pytanie jakie tajle podejdą mi od 1.6 8v i co muszę dokupić??
Ile koni moge zyskac przez taka zmiane??
Czy o podzespoły typu ostre wałki, doloty, kolektory wydechowe jest cięzko do tego silnika?
Jest ryzyko jest zabawa.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

surian dobra moze inaczej ile masz kasy?? jeżeli może będę może nie to odpuść temat
chcesz mieć moc a masz 5 tyś w kieszeni i narzędzia czas oraz pojęcie o autach??
nie sztuką jest wsadzić silnik ale trzeba inne zawieszenie, hamulce stabilizator i inne podzespoły powymieniać aby miało to ręce i nogi
zastanów się lepiej i kup gotowe auto i zacznij doprowadzać do ładu niż bawić się
nic z twojego silnika nie pasuje do innego
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

po pierwsze silnika 1,6 16V 120 km nie dostaniesz bo pół forum czai się na taki, a pojawia się wyjątkowo rzadko. Z taili mało co ci podejdzie, wszystkie taile są cholernie drogie do 16V i rzadko dostępne. Na dodatek musisz trochę rzeczy dołożyć stablilzatory, mocne hamulce itd. Rozpędzić auto nie jest problem ale zatrzymać je :D
Nie to rzebym zniechęcał ale musisz sobie zdawać sprawę z problemów.
jak twój silniczek zdycha to już prędzej 1,4 16V 100km lub 1,6 16V 100km przynajmniej moża je kupić.
Acha g60 wchodzi ale z ostrym dłubaniem, natomiast g40 wejdzie szybciej. silniczek jest tanszy, jest do niego sporo rzeczy i generalnie mnie problemów ale też mniejsza moc. chociaż sądząc po vwkas'a autku to potencjał jest.
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

wymieniłem silnik na nowszy,po rozruchu i na pierwszej jeździe wywaliło mi wode z chłodnicy(brakowało zaślepki),po tym nie chciał juz odpalić,wymieniłem świece i kable WN,odpala i chodzi super,nie wiem jak,ale nie mam brzęczka(powiadomienia)o włączonych światłach(kiedy wyjme kluczyk ze stacyjki) i otworze drzwi-zawsze był.
poza tym teraz wyszło ,że sprzegło słabe,albo spalone(czuć było spalenizne)
tzn tak mi sie wydaje,ze to sprzegło...
była próba podkręcenia ale dużo nie dało-auto jest słabe -rusza cieżko
szkoda,miałem silnik wyjęty-moje sprzegło z poprzedniego było ok,dostep był -a teraz...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
surian
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: surian »

Szkoda ze tak zniechęcacie.
Jakieś tam pojęcie o swapach mam, ale nie w vw i temat założyłem po to żeby sie dowiedzieć co i jak. Chciałem się dowiedzieć na jaki najlepiej itp. Tym którzy odpowiedzieli dzięki bardzo :piwo: tylko teraz mam dylemat w co się pchać bo po 25 koni swapa robił nie będę, a reszta to druty lub czekanie na silnik. Zobaczymy co z tego wyjdzie, pewnie będę polował na jakiegoś rozbitka :)
Pzdr.
Jest ryzyko jest zabawa.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Hmm, ja bym miał inny pomysł :D Zrób dolot i wydech, da Ci to parę kucyków i poprawi moment obrotowy.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

surian: to nie tak że Cię zniechencamy, tylko musisz wiedzieć co cię czeka. Naprawdę jest mnóstwo osób które znalazły silni g40 na allegro za 400 dolicza 200 zł na cześci i chcą robić swapa. Chesz wsadzać mocny silnik to wsadz 1,8 T ale to jest ostra rzeźba i duże koszty ponad 10k.
A za 25 koni nie chcesz robić swapa.
Jedyny silnik który wchodzi bez problemowo AJV jest niedostępny.
Silnik 2,0 gti z golfa wejdzie ale skrzynia już nie :(
zbadaj temat silnika z ibizy cupry, w tym kierunku nie patrzyłem.
Niezależnie od tego czeka cię trochę rzeźby, np. układ hamulcowy, jak taki jesteś zawidziony to zrób sobie swap hamulców. na allegro jest tanio (300zł) tarcze i zaciski 280mm. Przejrzyj sobie dział projekty zaawansowane zobaczysz ile jest kombinowania.
Acha każdy swap to rzeźba mniejsza lub większa, który masz rocznika auta, przed liftem czy po ??
Awatar użytkownika
surian
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: surian »

mam rocznik 96 na szerokich zderzakach, ale podświetlanie liczników mam jeszcze zielone wiec chyba przed liftem.
NA to ze tanio i łatwo nie będzie jestem przygotowany, miałem wcześniej cinquecento w które włożyłem cos pod właśnie 10k zł (swap skrzynia hamulce zawias) i teraz zaczynam modzić z polówka. Hmm narazie mam tysiąc pomysłów dziennie :grin: Zobaczymy jak sie bedzie temat rozwijał i będe informował na bieżąco ;)
Jest ryzyko jest zabawa.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Cezkamy z niecierpliwością na relacje z postępu prac. A ja od siebie dorzucę jeden pomysł - zastanawiałeś się nad 1,4 TSi?? :D Byłoby bardzo ciekawie z takim silnikiem, bo to w sumie 1,4 - ale ma niezłe stado pod maską :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""JuStIcE""]Cezkamy z niecierpliwością na relacje z postępu prac. A ja od siebie dorzucę jeden pomysł - zastanawiałeś się nad 1,4 TSi?? Byłoby bardzo ciekawie z takim silnikiem, bo to w sumie 1,4 - ale ma niezłe stado pod maską[/quote]
Ja jakbym mial robic swapa to wlasnie ten silnik wzial bym pod uwage.160KM, ktore ponoc mozna podkrecic bez problemu do 200KM.Zaleta sa male przebiegi,a wada ze do konca nie wiadomo jak ten silnik wypadnie pod wzgledem awaryjnosci(choroby wieku dzieciecego).
Ostatnio zmieniony 23 mar 2010, 19:45 przez przem_polo, łącznie zmieniany 1 raz.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

surian: 96 to przed liftem, zreszta po lifcie też są zielone,
przekładanie TSI to jest to. Bardzo cięzki temat, ale silnik najlepszy z możliwych. czekamy na pierwszego swapa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”