Jak Usztywnic KOMBI ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Jak Usztywnic KOMBI ?

Post autor: waskiPN »

Witam od dluzszego czasu spotykam sie z mysla jak usztywnic Moja KOMBI ?? :idea:

Wymienilem przednie zawieszenie na Meyle a tylnie gazowo olejne na Delphi troche to kosztowalo no ale efekt Hmm no troche bardziej stabilny ale wciaz Buja Autem ..

Co jeszcze wymienic zeby auto stalo sie sztywne ..
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Opony jakie masz? Zmień na niskoprofilowe. Zamontuj rozpórki. Jak masz staba to zmień na grubszy jak nie masz to zamontuj.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

osobiscie jeźdze na 14 / ale na lato planuje zakupic 16/195/45 wiec moze bedzie lepiej

-- Nie Gru 06, 2009 5:43 pm --

[quote=""Skfarek""]Zamontuj rozpórki. [/quote]

A do 6KV pasuje rozpórka od 6N ?
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Raczej nie - szukałbym z ibizy na twoim miejscu.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
k
komorczak87
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 01 gru 2008, 21:17

Post autor: komorczak87 »

ja także chce usztywnić mojego kombiaka, na razie między każdą sprężyne dałem po 2 gum usztywniające, efekt jakiśjest, auto mniej sie przechyla. Narazie mam oponki 175/65R15 ale na wiosne wkładam alusy z oponkami 195/50R15 j jeszcze zastanawiam sie nad sprężynami http://www.allegro.pl/item915857770_jam ... kombi.html
ale to jeszcze sie zobaczy
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

Ooo tych spreżyn Nie widzialem :D to napewno usztywni Polcie na 100% A tym bardziej ze obnizy ok 35mm i wchodzi i seryjne Amorki ;)
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

Mi udało się nabyc sprężyny Weitec-a 40/40 i powiem, że poprawa prowadzenia jest ogromna. Auto przestało bujać się na zakrętach, jest zdecydowanie sztywniejsze, a do tego lepiej wygląda :grin:
Ja zdecydowanie polecam :good:
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

[quote=""kozik""]Mi udało się nabyc sprężyny Weitec-a 40/40 i powiem, że poprawa prowadzenia jest ogromna. Auto przestało bujać się na zakrętach, jest zdecydowanie sztywniejsze, a do tego lepiej wygląda :grin:
Ja zdecydowanie polecam :good:[/quote]


Kozik to jak mozesz przesli fotki jak siedzi Polcia .. na bartkowiak_22@o2.pl
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

Zdjęcia robione "na szybko", pogoda taka sobie, fotograf też :grin:

Tak było
Obrazek

Tak jest
Obrazek

waskiPN sprawdź maila :)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Powiem szczerze, że sama wymiana kół na 195 spowoduje poważne usztywnienie.
Do tego opony kierunkowe, ciśnienie 2,4 bara.

Rozpórek pod dostatkiem - ceny również niczego sobie. Szukaj od Ibiza, Polo 6KV.

Zmień w swoim opisie 6N Kombi - na 6KV Variant :grin:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

[quote=""Artpolo""]sama wymiana kół na 195 spowoduje poważne usztywnienie[/quote]
Czy ja wiem...
Latem jeżdżę na 195/50/15 i różnicy w prowadzeniu między latem a zimą nie zauważyłem.
Rozpórka faktycznie mogłaby pomóc ale zmiana kół/opon WEDŁUG MNIE nie :)
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""kozik""][quote=""Artpolo""]sama wymiana kół na 195 spowoduje poważne usztywnienie[/quote]
Czy ja wiem...
Latem jeżdżę na 195/50/15 i różnicy w prowadzeniu między latem a zimą nie zauważyłem.
Rozpórka faktycznie mogłaby pomóc ale zmiana kół/opon WEDŁUG MNIE nie :)[/quote]

to spróbuj z taką samą prędkością wejść w określony zakręt na zimówkach i na letnich. Ja podzielam słowa Artpolo , na zimówkach mi auto ucieka na zakrętach a na letnich czuje wyraźną poprawę w prowadzeniu i samochód mniej się przechyla na boki.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Ciśnienie jest bardzo ważne - sam eksperymentowałem. Za niskie auto płynie jak na materacu i zwiększa przechył, za twarde odskakuje od jezdni a na małych rondach tył zaczyna uciekać.
W moim przypadku optymalne jest 2,4 bara - małe rondo można wziąć 70km/h bez hamowania.

Bieżnik opony również jest ważny. Nie każdy pozwoli na takie wybryki.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

Moment.
Mowa była o innym rozmiarze opon, a nie o kwestii zimówka/letnia.
[quote=""bleah1986""]na zimówkach mi auto ucieka na zakrętach a na letnich czuje wyraźną poprawę w prowadzeniu[/quote]
Ale chyba nie zimą, co?
Zgadzam się, że przy plusowych temperaturach letnia opona będzie się dużo lepiej zachowywała na zakrętach (i nie tylko) ale nie o tym była mowa wcześniej.
Artpolo pisał o zmianie kół na większe/szersze, jeżdżę na kołach jak napisałem wyżej i nie widzę wielkiej różnicy między nimi, a zimówkami.
Zgodzę się, że przy 2.4 bara będzie czuć różnicę, ale na Boga nie piszcie, że jak się zmieni opony i mocniej dopompuje to to będziemy mieli gokart.
Jeżdżę Polo od lipca, zawieszenie mam nie wybite, amorki z przebiegiem 10000km, wcześniej jeździłem wydaje się miękką Megane i wierzcie mi lub nie, ale nie bujała się na zakrętach tak jak Polo.
Tylko dlatego założyłem twardsze sprężyny i teraz jest naprawdę zdecydowana poprawa.
PEACE :)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

kozik no ja cały sezon jeżdżę na zwykłych oponach 195 (letnie to określenie z dyrektywy unijnej) :grin: i widziałem już super-fortece latające od krawężnika do krawężnika na wąskich zimówkach.

No i podsumujmy:

1. Obniżone zawieszenie.
2. Amortyzatory o zwiększonej twardości.
3. Sportowe tuleje poliuretanowe.
4. Rozpórka przednia górna razem z dolną.
5. Rozpórka tylna
6. Laczki.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”