Problem z Abs

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bozydar84
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Szubin

Problem z Abs

Post autor: bozydar84 »

Witam, mój problem polega na tym, że zaczęła świecić się kontrolka od ABS. Miał już ktoś taki problem? Co to może być? Z jakim kosztem naprawy moge się liczyć?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Najpierw trzeba sprawdzić co za błęda wywaliło. Sama kontrolka nic nam nie powie. Musisz podłączyć polo pod kompa.
Najczęściej psują się czujniki. Ale bez konkretnego nr błędu niczego się nie dowiemy.
A tak wogóle to sprawdź bezpeicznik bo to podstawa (zarówno ten przy kierownicy(bezp. nr.7 licząc od lewej) jak i na akumulatorze).
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

bozydar84
najpierw przeczyść czujniki, najtańsza opcja
koszt zależy czy czujnik ori czy zamiennik
wymienisz sobie sam
Mam wszystko w tyle...Obrazek
b
bozydar84
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Szubin

Post autor: bozydar84 »

[quote=""Mika""]bozydar84
najpierw przeczyść czujniki, najtańsza opcja
koszt zależy czy czujnik ori czy zamiennik
wymienisz sobie sam[/quote]
Możesz mi powiedzieć gdzie są te czujniki?
Bezpieczniki sprawdziłem i są ok.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Czyjniki są tuż przy kołach. Z przodu łatwo sprawdzić/wymienić. Troche trudniej będzie z tyłu. Ale tak jak pisałem podłącz VAG'a. Będziesz przynajmniej wiedział gdzie szukać i czego szukać.
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

A ja z prostych sposobow polecam jeszcze zahamować tak zeby wlaczyl sie ABS. Moze to glupie ale mi kontrolka kiedys radosnie ozdabiala deske az mocniej przyhamowalem, ABS normalnie sie wlaczyl i problem juz z 2 miesiace sie nie pojawia.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2010, 9:21 przez patryk2k, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
a
andreus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2008, 12:06

Post autor: andreus »

Czy czasem nie zaczela Ci sie palic kontrolka w deszczowym dniu? Kilka razy to przerabialem, glebokie kaluze i tyle. Na drugi dzien dosc mocno zahamowac i...abs sie zalaczy :]

wiec jak, w jakich warunkach atmosferycznych pojawil sie problem? :]
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Widzę, że nie jestem sam z tym problemem.
Wczoraj ni z tego, ni z owego zaczęła mi się świecić kontrolka ABS-u. Stało się to na prostej, suchej i niedziurawej drodze.
Teraz kontrolka raz się świeci, a raz nie.
Dobrze sądzę, że to może być kwestia czujnika? Bezpieczniki sprawdziłem i są OK.
Niestety nie mam dostępu do VAG-a, więc będę musiał wszystkie cztery koła po kolei demontować. :-(
W jaki sposób wyjmuje się czujnik? Jest przykręcony na jakąś śrubkę, czy jak? Jako kompletny amator dam sobie radę ze zdiagnozowaniem usterki?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

ragiern
z przodu nie musisz demontować czujników aby je przeczyścić
dłuższy kawałek papieru, z tyłu już nie pamiętam jak to jest rozwiązane
Mam wszystko w tyle...Obrazek
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

posprawdzajcie kostki tylnych czujek które siedzą pod kanapą z tyłu lubią one dawać po piórach wystarczy rozpiąć i trochę przeczyścić
Obrazek
Awatar użytkownika
TomaszUAM
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 07 lut 2010, 15:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TomaszUAM »

Witam.
Widząc, że wątek ów jest nowy przeczytałem go na szybko i idąc za Waszymi radami sprawdziłem bezpieczniki - zarówno w puszce pod kieronicą, jak i na aku są wszystkie ok.
Zanim to zrobiłem podłączyłem autko pod kompa i z odczytu wyszło to:
"285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem"

Czy w przypadku tego błędu również może to być po prostu zabrudzona czujka? Nie mam jak wjechać na kanał, ale pójdę się położć przy autku i zobaczyć gdzie ten czujnik jest - może się coś rozłączyło?! czy w tym miejscu nie jest to podpięte na "kości"?
Mika - pisałaś o tym, że wystarczy dłuższy kawałek papieru - czy czujka dochodzi po prostu do tarczy?

z góry dziękuję za podpowiedzi.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

w przodzie jest kostka nie ma problemu z rozłączeniem może dostała się gdzieś woda , zaśniedziało i nie widzi czujki , a sam czujnik nie dochodzi do tarczy tylko z tyłu jest perforowany pierścień z którego czyta obroty
Obrazek
Awatar użytkownika
TomaszUAM
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 07 lut 2010, 15:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TomaszUAM »

O, dziękuję za szybką reakcję!
czy nie podnosząc samochodu dostanę się do kości? tzn czy np na skręconych kołach uda mi się to zrobić?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""TomaszUAM""]O, dziękuję za szybką reakcję!
czy nie podnosząc samochodu dostanę się do kości? tzn czy np na skręconych kołach uda mi się to zrobić?[/quote]
Możesz spróbować :) Powinno dać radę. Ale wygodniej jest zdjąć koło (przynajmniej dla mnie).
Awatar użytkownika
TomaszUAM
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 07 lut 2010, 15:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TomaszUAM »

Poszedłem spróbować, ale ponieważ dodatkowo przez grypę jestem lekko niedysponowany, więc... nie poszlo to całkiem sprawnie i po chwilowej irytacji :grin: , stwierdziłem, że podejdę do tego w lepszej kondycji i jednak zdejmując koło, bo nie chcę mi sie kłaść pod auto aż tak bardzo, a kanału nie mam.
Czujnik widzę, ale jego zdjęcie będzie na spokojnie dużo prostsze :)


ps powiedzcie mi proszę jeszcze jedno - zdjemę koło, dostanę sie do czujnika - jak mam stwierdzić czy to on jest zepsuty?!
bo podłączając pod kompa tylko ten w.w. błąd mam, którego wykasowanie nic nie daje, bo autoamtycznie zapala się na nowo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”