Polo 6n gaśnie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
michaln0
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Polo 6n gaśnie

Post autor: michaln0 »

Mam problem koledzy. W mojej polówce przy hamowaniu przed światłami na mieście gaśnie silnik, a jeśli nie zgaśnie to obroty spadają do ok. 500 i wracają na nowo do właściwych dla biegu jałowego. Nie dzieje się to zawsze ale miałem dzisiaj przypadek na skrzyżowaniu, że zgasł mi samochód i było gorąco - wiecie brak wspomagania i hamulce twarde jak kamień. Jeśli ktoś ma jakieś propozycje odnośnie tego co się dzieje to z gory dzięki.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Przepustnica do czyszczenia
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
evilgood
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:17

Post autor: evilgood »

a jeżeli to nie to? mam te same objawy i przepustnice przeczyściłem. nie gaśnie przed światłami tak często ale obroty skaczą od 400 do 1000. silniczek krokowy? być może, choć obroty są wyższe bez włączonych świateł wiec może coś z elektryką.

stało się to zimą w największe mrozy. z racji jakości polskiego paliwa (woda+benzyna) dolałem ok 100ml spirytusu do pełnego baku. autko stoi na dworze więc bałem sie żeby coś nie zamarzło. zrobiłem pare tras i było ok. dopieo po dość długiej przejażdżce kiedy sie dobrze rozgrzał pojawiły się te objawy. co to kurcze jest?! świece żarowe się wypaliły? kable do wymiany?

prosze o fachową radę
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""evilgood""]świece żarowe się wypaliły[/quote]
Świece żarowe kolego to w dieslu, a z tego co widzę to masz AEX'a :) A tak na serio, mam podobną przypadłość i mechanik powiedział mi że to krokowiec :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Po wyczyszczeniu przepustnicy w niektórych silnikach trzeba zaadaptować przepustnicę VAGiem. U mnie w 1.4 AKV akurat po wyczyszczeniu obroty falowały przez jakieś 20-30km i po tym przepustnica sama się zaadaptowała, ale przy takich objawach domyślam się, że po adaptacji będzie ok. Chyba, że rzeczywiście padły wam krokowce.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
evilgood
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:17

Post autor: evilgood »

czyli najlepszym rozwiązaniem jest jechać na komputerowe badanie diagnostyczne do serwisu (jeżeli nie mamy sprzętu)?
Awatar użytkownika
michaln0
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: michaln0 »

Widzę, że mogę mieć doczynienia z awarią silnika krokowego, albo przepustnicy. Kolego madmax a co to jest VAG. I jeszcze jedno ( banalne ) pytanie czy te awarie są kosztowne??
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Ja bym Ci polecił, jeśli jesteś pewien że wyczyściłeś przepustnice, żebyś zaczął od jej adaptacji.
Awatar użytkownika
evilgood
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:17

Post autor: evilgood »

wyczyścilem. adaptacja polega na podłączeniu VAGa i wykonaniu opowiednich czynności a co się z tym wiąże serwis. nie mam kabli, wiec moge se... chyba że jest ktoś z Łodzi i chce mi pomóc?

[quote=""michaln0""]Widzę, że mogę mieć doczynienia z awarią silnika krokowego, albo przepustnicy. Kolego madmax a co to jest VAG. I jeszcze jedno ( banalne ) pytanie czy te awarie są kosztowne??[/quote]
VAG to system komputerowy pozwalający na wychwycenie błędów, adaptacje nowych częsci, kasowanie błędów itp. Krokowy i przepustnica to kosztowne części. dlatego polecam szrot i kombinowanie i sprawdzanie sprzętu


proszę edytować posty a nie pisać jeden po drugim.

bleah1986
Awatar użytkownika
michaln0
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: michaln0 »

Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
michaln0
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: michaln0 »

[quote=""michaln0""]Mam problem koledzy. W mojej polówce przy hamowaniu przed światłami na mieście gaśnie silnik, a jeśli nie zgaśnie to obroty spadają do ok. 500 i wracają na nowo do właściwych dla biegu jałowego. Nie dzieje się to zawsze ale miałem dzisiaj przypadek na skrzyżowaniu, że zgasł mi samochód i było gorąco - wiecie brak wspomagania i hamulce twarde jak kamień. Jeśli ktoś ma jakieś propozycje odnośnie tego co się dzieje to z gory dzięki.[/quote]

Jeśli ktoś byłby ciekawy co to było - to podaje. Przepustnica się rozregulowała - koszt naprawy 150 zł
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi, przynajmniej wiedziałem , że mechanik nic nie kręci.
Awatar użytkownika
evilgood
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:17

Post autor: evilgood »

miałem to samo :) tylko koszt 80zł na serwisie, nie u mechanika
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”