Mam problem koledzy. W mojej polówce przy hamowaniu przed światłami na mieście gaśnie silnik, a jeśli nie zgaśnie to obroty spadają do ok. 500 i wracają na nowo do właściwych dla biegu jałowego. Nie dzieje się to zawsze ale miałem dzisiaj przypadek na skrzyżowaniu, że zgasł mi samochód i było gorąco - wiecie brak wspomagania i hamulce twarde jak kamień. Jeśli ktoś ma jakieś propozycje odnośnie tego co się dzieje to z gory dzięki.
a jeżeli to nie to? mam te same objawy i przepustnice przeczyściłem. nie gaśnie przed światłami tak często ale obroty skaczą od 400 do 1000. silniczek krokowy? być może, choć obroty są wyższe bez włączonych świateł wiec może coś z elektryką.
stało się to zimą w największe mrozy. z racji jakości polskiego paliwa (woda+benzyna) dolałem ok 100ml spirytusu do pełnego baku. autko stoi na dworze więc bałem sie żeby coś nie zamarzło. zrobiłem pare tras i było ok. dopieo po dość długiej przejażdżce kiedy sie dobrze rozgrzał pojawiły się te objawy. co to kurcze jest?! świece żarowe się wypaliły? kable do wymiany?
[quote=""evilgood""]świece żarowe się wypaliły[/quote]
Świece żarowe kolego to w dieslu, a z tego co widzę to masz AEX'a A tak na serio, mam podobną przypadłość i mechanik powiedział mi że to krokowiec
Po wyczyszczeniu przepustnicy w niektórych silnikach trzeba zaadaptować przepustnicę VAGiem. U mnie w 1.4 AKV akurat po wyczyszczeniu obroty falowały przez jakieś 20-30km i po tym przepustnica sama się zaadaptowała, ale przy takich objawach domyślam się, że po adaptacji będzie ok. Chyba, że rzeczywiście padły wam krokowce.
Widzę, że mogę mieć doczynienia z awarią silnika krokowego, albo przepustnicy. Kolego madmax a co to jest VAG. I jeszcze jedno ( banalne ) pytanie czy te awarie są kosztowne??
wyczyścilem. adaptacja polega na podłączeniu VAGa i wykonaniu opowiednich czynności a co się z tym wiąże serwis. nie mam kabli, wiec moge se... chyba że jest ktoś z Łodzi i chce mi pomóc?
[quote=""michaln0""]Widzę, że mogę mieć doczynienia z awarią silnika krokowego, albo przepustnicy. Kolego madmax a co to jest VAG. I jeszcze jedno ( banalne ) pytanie czy te awarie są kosztowne??[/quote]
VAG to system komputerowy pozwalający na wychwycenie błędów, adaptacje nowych częsci, kasowanie błędów itp. Krokowy i przepustnica to kosztowne części. dlatego polecam szrot i kombinowanie i sprawdzanie sprzętu
proszę edytować posty a nie pisać jeden po drugim.
[quote=""michaln0""]Mam problem koledzy. W mojej polówce przy hamowaniu przed światłami na mieście gaśnie silnik, a jeśli nie zgaśnie to obroty spadają do ok. 500 i wracają na nowo do właściwych dla biegu jałowego. Nie dzieje się to zawsze ale miałem dzisiaj przypadek na skrzyżowaniu, że zgasł mi samochód i było gorąco - wiecie brak wspomagania i hamulce twarde jak kamień. Jeśli ktoś ma jakieś propozycje odnośnie tego co się dzieje to z gory dzięki.[/quote]
Jeśli ktoś byłby ciekawy co to było - to podaje. Przepustnica się rozregulowała - koszt naprawy 150 zł
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi, przynajmniej wiedziałem , że mechanik nic nie kręci.