[9n] Elektryczna regulacja świateł

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
janusz13
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 16 gru 2009, 15:48

[9n] Elektryczna regulacja świateł

Post autor: janusz13 »

W moim polo 1.4 TDI jest Elektryczna regulacja świateł, ale nie działa. W książce nie jest pokazane gdzie się znajduje silniczek i jak jest podłączony. Ma ktoś może schemat ?
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

Podpinam się do pytania, bo u mnie również to raz działa raz nie ;)
C
Ciastek
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 30 maja 2009, 0:21
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: Ciastek »

Na pewno trzeba wymontować lampę przednią i zobaczyć :grin:
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

A żeby wymontować lampę trzeba ściągnąć zderzak.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam!
Od tygodnia śmigam sobie, moim "nowym" Polo 9n :).
Mam podobny problem jak wszyscy co piszą w tym temacie: Nie działa mi elektryczna regulacja świateł... Jeszcze tego dokładnie nie sprawdzałem, dlatego nie chcę, żebyście mi pisali co muszę sprawdzić, bo jest pełno info na ten temat już napisane...
Chodzi mi o to, że lewa lampa świeci mi za wysoko... Czy lampy przednie w związku z tym, że są regulowane elektrycznie, nie powinny być jakoś zsynchronizowane? Jak mogę obniżyć tylko lewą lampę, nie naprawiając póki co elektrycznej regulacji? - nie chcę oślepiać innych użytkowników dróg. Da się jakoś to jakimś pokrętłem wyregulować?
C
Ciastek
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 30 maja 2009, 0:21
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: Ciastek »

Moim zdaniem da sie wyregulować dwoma pokrętłami ( jedno pokrętło odpowiada z ustawienie odblasku w poziomie a drugie w pionie) ,które znajduja się w górnej częsci lampy patrząc z góry po otwarciu maski :) Ale nie jestem pewien na 100%
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1
f
fifek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:53

Post autor: fifek »

Każde auto ma regulację manualną, nawet jak sa silniczki, na atrapie są strzałki pokazane który otwór do czego, uzywa się imbusów bodajże 6 :p
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam. Przymierzyłem się dzisiaj do elektrycznej regulacji świateł... udało mi się wyjąć i rozebrać pokrętło regulacji. Popatrzyłem na nie i delikatnie małym wkrętakiem przejechałem po ścieżkach... Potem złożyłem i podłączyłem ponownie (pokrętełko było ustawione na 2)... Włączyłem zapłon, zapiłem światła i usłyszałem silniczek! :) Przekręciłem na 1 i słyszałem dalszą pracę silniczka.. Potem chciałem dać na 3 i niestety, silniczek już się nie odezwał... Do tego miałem wrażenie, że słyszę tylko silniczek w prawej lampie. Rozebrałem ponownie regulator i tym razem poprosiłem drugą osobę o kręcenie pokrętłem, a ja patrzyłem na lustro... sytuacja się powtórzyła - lustro nie podnosi się wyżej.. jedynie może się obniżyć... Do tego chyba działa tylko prawa lampa... Wyjąłem ten regulator i zrobiłem fotki:

ObrazekObrazek


No i teraz moje pytania. na zdjęciach przy pokrętle widać tak jakby takie 4 wąsy - styki. Czy jedna para odpowiada za lewą lampę a druga za prawą? Jeśli tak, to mogłoby być tak, że coś nie łączy w jednej z par totalnie, a w drugiej tylko przy przekręcaniu w górę :) Jeśli nie, to mam też do wymiany silniczek w lewej lampie? Czy zastosowanie środka do regeneracji potencjometrów pomoże w moim przypadku? Czy raczej regulator do wymiany? Ktoś się orientuje jak dokładnie ten układ działa? No i czy ten silniczek powinien tak głośno pracować, że siedząc za kierownicą z opuszczoną szybą aż go usłyszałem?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Te potencjometry bardzo często się psują. Nie działający silniczek nie zawsze oznacza że jest uszkodzony. Musisz pomierzyć napięcia na pinach w kostce przy lampie a druga osoba niech kręci potencjometrem. Czasami nawet głupi ISOL lub ELEKTROSOL pomaga potencjometrowi
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

A takie pytanie czy w ramach testu na włączonym zapłonie można przejechać po tych wąsach śrubokrętem tak aby zewrzeć ścieżki bo u mnie niestety też nie działa ta regulacja w obydwu lampach i nie wiem czy kupować nowy potencjometr czy szukać gdzie indziej. Dodam że rozebrałem ten potencjometr i trochę go przeczyściłem ale żaden silniczek nie ruszył.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Raczej nie. Są cztery wąsy czyli dwa na jeden i dwa na drugi silniczek. Dwa na jeden silniczek sterują obrotami lewo,prawo każdy indywidualnie więc jeśli je zewżesz to może zaszkodzić silniczkom. Proponuje zrobić tak: na jeden wąs idą napewno dwa przewody i to je można zewżeć nie wyciągając z kostki. Na kążdym wąsie można tak samo.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

ja u siebie już w miarę dokładnie obadałem sytuacje... Po tym jak wyjąłem potencjometr, wziąłem miernik w rękę - z racji, że nie mam zbyt dużego doświadczenia z tym urządzeniem, zacząłem badać rezystancję potencjometru, przykładając przewody pomiarowe na ślepo do styków kostki... Zauważyłem, że przy ruchu potencjometrem opór zmienia się liniowo gdy ruszam potencjometrem. Doszedłem do wniosku, że regulator jest raczej ok. Psiknąłem mu jeszcze preparatem do regeneracji potencjometrów i zamontowałem go z powrotem. Następnie odłączyłem kostki przy lampach i zacząłem badać napięcie. Z racji, ze nie wiedziałem, który pin jest od czego, pierwsze co, to musiałem sprawdzić gdzie pojawia się prąd po włączeniu poszczególnych świateł :) Doszedłem do wniosku, że pin odpowiedzialny za regulację to ten:
Obrazek
Okazało się, że problem leży po stronie lamp/silniczków a nie potencjometru. Napięcie w obu kostkach zmieniało się liniowo w zakresie od 5,5V do 10V wraz z ruchem pokrętła... Co więcej, odkryłem, że w prawej lampie silniczek też jest ok, bo gdy ruszę pokrętłem a silniczek nie zareaguje, wystarczy lekko puknąć w lampę (albo trzasnąć maską) i silniczek elegancko działa, lustro się rusza, promień światła zmienia wysokość. :yahoo: Najwidoczniej jakieś styki w lampie nie łączą - muszę rozebrać lampę. Jedynie nie wiem co jest z lewą lampą... napięcie na kostce też się zmienia, jednakże w niej silniczek nie reaguje nawet na prośby siłą :) Muszę ją też rozebrać i wtedy sprawdzić dokładnie w czym tkwi problem - czy tylko w rozłączonych kabelkach czy może padł silniczek. Póki co nie mam czasu, żeby zdejmować zderzak i wyciągać lampy, także problem poczeka do końca sesji :)
Awatar użytkownika
Gvido
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Koprzywnica k. Sandomierza

Post autor: Gvido »

Co do wymiany silniczka to mam tutaj manuala... po niemiecku ale obrazki są... wymiana jest troszkę drastyczna ale skuteczna :) http://www.polo9n.info/anleitung-20.html
Więcej o Mojej 9Ence Obrazek CzArNa StAll WINTER EDITION <!-- s][img]http://img23.imageshack.us/img23/7553/b ... xi2333.jpg[
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Dzięki :good: widziałem kiedyś tego manuala, ale dopiero teraz dostrzegłem, że tak prosto tej obudowy silniczka sie nie zdejmuje... Z moim niemieckim jest słabo, zatem zapytam.. Te obudowy trzeba jakoś na siłę oderwać, a potem za pomocą śrubek jakoś zamontować? tak to wygląda obrazkach... Te obudowy są jakoś fabrycznie przyklejone czy jak to jest tam zmontowane? Ktoś już to kiedyś robił i wie z doświadczenia? Tłumacz google coś tam przetłumaczył, ale średnio to brzmi :)

I jeszcze jedno pytanie: z ETKI wiem, że w lampach VALEO i AL silniczki różnią się kształtem.. a czy różnią się też sposobem montażu? Ja mam lampy AL... chciałbym wiedzieć coś więcej zanim zdejmę zderzak i lampy... Nie chcę żeby się nagle okazało, że rozbiorę po to, żeby się poddać i złożyć (jeśli jeszcze będzie się dało :) )...
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Niestety lampy AL nie mają możliwości "łatwej" wymiany silniczków. Tu link przedstawiony przez Gvido - dotyczy właśnie takiej lampy. [quote=""Gvido""]Co do wymiany silniczka to mam tutaj manuala... po niemiecku ale obrazki są... wymiana jest troszkę drastyczna ale skuteczna :) http://www.polo9n.info/anleitung-20.html[/quote]
Należy obciąć obudowę i w miejsce po starym silniczku wstawić tzw zestaw naprawczy silniczek + nowa obudowa silniczka. Można spróbować obciąć tył obudowy silniczka w ten sposób żeby można było spowrotem wkleić (ja tak zrobiłem u siebie).
Można spróbować dostac się do lampy od strony klosza, ale łatwo coś połamać.
Numer silniczka dla lampy AL - 1j0 941 295a.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”