Za niskie obroty??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Medyk
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 2008, 12:28
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Za niskie obroty??

Post autor: Medyk »

Ostatnio miałem problem z falującymi obrotami. Okazało się, że to wina źle ustawionego rozrządu. Przed i po ustawieniu rozrządu wolne obroty spadają mi do około 750rpm i mam problem, czy tak powinno być czy mam reklamować usługę :?: , pomocy. Mam silnik 1.3 na monowtrysku oznaczenia silnika AAV 40kW.
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

ja mam silnik 1.0 obroty mam w granicach 800 po małym rozgrzaniu, po odpaleniu 1500-2000 i spadają do 800-1000.
Myślę że jest ok.
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

Ja ustawiłbym w granicy 900-950, 750obr. to o wiele za mało. Bynajmniej u mnie przy takich obrotach zaczyna trząść budą
Awatar użytkownika
Odi
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:34
Lokalizacja: Piła (WLKP)

Post autor: Odi »

No właśnie tylko czy w tym silniku da się jakoś podkręcić obroty? Też mam ten problem, że są za niskie.
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

w 3F/NZ reguluje śrubką na przepustnicy bądź naciągiem linki gazu, ewentualnie dajcie jakieś foto przepustnicy, może coś się znajdzie :mrgreen:
Awatar użytkownika
peteero
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Łochowo k/Bydgoszczy

Post autor: peteero »

Witam sorki ze sie troszke podpinam ale tez w temacie moze ktos podac jakie powinny byc obroty do roznych rodzajow silnikow bo ja mam 3F 75km i mi obroty trzymaja sie kapeke powyzej 1000 i zdaje mi sie ze to troche duzo. Co dziwne nawet jak zapale samochod odrazu z rana na zimny silnik to jest podobnie caly czas trzyma takie obroty takjakby ssanie sie nie wylaczalo? Czy moge miec racje czy to moje zludzenie i powinien miec tyle obrotow
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
M
Medyk
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 2008, 12:28
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Medyk »

peteero nie ma sprawy. u mnie sprawa się trochę pokomplikował bo silnik zaczął trzymać raz na 750 rpm, a dzisiaj np. trzymał na 1000 rpm. Normalnie zgłupieć można :?
Obrazek
Awatar użytkownika
analogman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:03
Lokalizacja: Tychy / Zabrze

Post autor: analogman »

Ja_Sha_Taan AAV nie ma regulacji - niestety monowtrysk jakiś "niedorobiony" jest. (Sugeruję się opiniami z forum i własnymi poszukiwaniami - być może jest jakiś patent, np. ustawienie kompa).
Medyk Być może przepustnica jest brudna - zobacz czy olej z odmy nie dostał się
przez filtr, albo go nie zapchał. Sprawdź lambdę (odłącz i zobacz czy problem ustąpił).
M
Medyk
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 2008, 12:28
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Medyk »

Dzięki analogman. A tak na marginesie, znalazłem w księżce pt. "Sam naprawiam swoje auto VW Polo", że prawidłowe obroty powinny się utrzymywać na poziomie 750-850rpm dla silnika 1300ccm z monowtryskiem (o ile mi wiadomo to był chyba tylko AAV).
Obrazek
J
Jarekk1813
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 15 lis 2008, 4:05
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jarekk1813 »

ja mam 1000obr/min i jakos jezdze i nic sie nie dzieje A silnik to AAV. A jak spadaja nizej to nie jest z nim dobrze strasznie trzesie silnikiem, wydaje mi sie ze uszczelniacze zawor mam do wymiany albo tak ma byc
Awatar użytkownika
analogman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:03
Lokalizacja: Tychy / Zabrze

Post autor: analogman »

U mnie było tak że silnik trzymał się tych 700/800 i pracował równo, ale faktycznie trzęsło (drżało właściwie), czasami nawet się zastanawiałem czy nie za bardzo - wszystkie plastiki przy kokpicie było słychać. Jak się przygazowało to już mniej ale wibracje nadal były.
J
Jarekk1813
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 15 lis 2008, 4:05
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jarekk1813 »

tak wiec ja zostawiam te 1000 i niech mi pali troche wiecej ale chociaz w srodku mi nie trzesie:D i nie trzeszcza plastiki
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”