Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Mam benzynę i też leje edga 5w30 i jak na razie nic nie ubywa a autko chodzi dobrze.
b
bewu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: wawa

Post autor: bewu »

Ważne żeby spełniał normę dla konkretnego silnika która nie bez powodu podawana jest przez producenta. Ja używam mobil 0w40, żadki ale za to w zimie łatwiej uruchamia się zimny silnik.
b
bart_1
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06

Post autor: bart_1 »

Witam
Koledzy mam pytanie, mam Polo 1,4TDi 2006r, 80KM, nadszedł czas wymiany oleju i
chcę zmienić na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40. Wymianę oleju zamierzam robić, co 15tys km, (nie wiem czy zmiany u mnie nie powinny być w trybie LL), a jeśli tak to chyba wcześniejsze zmiany (co 15tys km) nie zaszkodzą. Bo z tego co wyczytałem to oleje catrol 5w30 i 5w40 różnią się tylko tym, że 5w30 to przewidziany jest do zmian w trybie LL. Koledzy jeśli będę zmieniał
olej co 15tys. km to muszę coś przestawić w komputerze ?? Czy ten CASTROL EDGE TURBO
DIESEL 5W40 będzie odpowiedni do mojego silnika??
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

Najpierw norma póżniej reszta :lol:

Instrukcja obsługi z książki VW Polo 2008
Jaka norma oleju do silników PB i ON

1 Wymiana oleju silniki benzynowe i diesla z LL - (Long Lifie) 2 lata lub 30 tys km lub 18 750 mil UK


__PB___

44kW - VW 504.00 503,00 - 3,4l
51kW - VW 504.00 503,00 - 3,4l
59kW - VW 504.00 503,00 - 3,5l
77kW - VW 504.00 503,00 - 3,5l
110kW - VW 504.00 503,00 - 4,5l

__ON__

47kW SDI - VW 507.00 506.00 - 4,7l
51kW TDi bez PDF - VW 507.00 506.01 - 4,3
51kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,3l
59kW TDi bez PDF - VW 507.00 506.01 - 4,3l
59kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,3l
59kW TDi BlueMotion z DPF - VW 507.00 - 4,3l
74kW TDi bez PDF - VW 507.00 506.01 - 4,5l
74kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,5l
96kW TDi - VW 507.00 506.01 4,5l



2 Wymiana oleju silniki beznynowe i diesla bez LL - (Long Lifie) 1 lata lub 15 tys km lub 9 375 mil UK


__PB___

44kW - VW 501.01 502.00 504.00 - 3,4l
51kW - VW 501.01 502.00 504.00 - 3,4l
59kW - VW 501.01 502.00 504.00 - 3,5l
77kW - VW 501.01 502.00 504.00 - 3,5l
110kW - VW 501.01 502.00 504.00 - 4,5l

__ON__

47kW SDI - VW 505.01 - 4,7l
51kW TDi bez PDF - 505.01 - 4,3
51kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,3l
59kW TDi bez PDF - VW 505.01 - 4,3l
59kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,3l
59kW TDi BlueMotion z DPF - VW 507.00 - 4,3l
74kW TDi bez PDF - VW 505.01 - 4,5l
74kW TDi z DPF - VW 507.00 - 4,5l
96kW TDi - VW 505.01 4,5l


PS Jeździłem na mobil1 i brał olej jak wściekły co 2 tygodnie trzeba było dolewać norma się nie zgadzała teraz zalali Castrolem z norma 507.00 i od 3 miechów nie wziął ani grama oleju :thumbsup: .

PS2 Najlepiej jak by ktoś by sprawdził jak masz zaprogramowany komputer czy LL czy normalny co 15 tys km wymianę oleju. :scratch:
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 23:32 przez piotrl, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
mtom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:50

Post autor: mtom »

Witam

Jeżeli twój samochód jest be DPF to możesz równie dobrze zalać olej taki:
CASTROL TXT 505.01 5W40 jest tańszy niż EDGE a spełnia swoje zadanie taksamo.
Awatar użytkownika
Marcinzkrakowa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 06 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marcinzkrakowa »

Witajcie!

Dowiedziałem się, że moje polo to wersja Long Live i mam przeglądy co 30 tyś. nauczony jestem że olej sie dolewało, aby stan był na poziomie między kreskami.

Czy trzeba dolewać w takim układzie do przeglądu, jeśli tak to jaki one maja lany fabrycznie olej.

Nie mam nigdzie napisane jaki olej jest w aucie więc pomóżcie.

Pozdrawiam,
marcin
Uwielbiam spalanie 4 litrów na trasie. Za takie rzeczy warto kochać to maleństwo.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

ja leje 5W40 EDGE normalnie chodzi i bierze tyle co ma brać. Wole wymieniać częściej.
Ps nie piszcie ze nie bierze oleju bo to jest technicznie nie mozliwe.
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Po to VW ma cały Forschungsinstitut (setki naukowców w nim zatrudnionych) i wymyśla takie technologie jak LongLife abyś Ty drogi użytkowniku mógł wydłużyć czas pomiędzy obsługami w serwisie. Śmieszy mnie twierdzenie co niektórych użytkowików - świeżo nabytych używanych VW, że jacy oni to nie będą teraz troskliwi dla swojego auta. Niektórzy ponoć wymieniają olej co 10.000km a samochód jak ma się zepsuć to i tak się zepsuje.

Do czego zmierzam? Pierwsze co robisz to sprawdzasz czy masz oznaczenie QG1 na tabliczce znamionowej. Jak tak to lejesz olej zgodny z normą VW 504/507 dowolnego producenta. Taki olej wymieniasz co 2 lata lub 30.000km i nie powoduje to żadnej szkody dla Twojego silnika.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Tryb longlife jest dobry ale dla użytkowników którzy dobijają do 30 tyś rocznie,
co do tego że wymiana co 30 tyś nie zaszkodzi silnikowi niż standardowa co 15 tyś to nie zgadzam się z tym, każdy materiał tutaj olej podlega procesom starzenia i utleniania czyli traci swoje właściwości smarne myjące oraz swoje właściwości absorbujące sadzy w zawiesinie, a już z silnikiem uturbionym to jeszcze bardziej olej się zużywa z racji pracy w ekstremalnych temperaturach, co do silników bez doładowania to możnaby się było skusić.
Ale chcę tutaj nadmienić że praw fizyki i chemii nie oszukamy.
Śmieszy mnie twierdzenie co niektórych użytkowików - świeżo nabytych używanych VW, że jacy oni to nie będą teraz troskliwi dla swojego auta. Niektórzy ponoć wymieniają olej co 10.000km a samochód jak ma się zepsuć to i tak się zepsuje.
A mnie śmieszy twoje twierdzenie i co na to powiesz :grin: :piwo:
no i ja jak i wielu innych użytkowników wymieniam sobie olej c 10kkm,
jest to uważam prywatna sprawa użytkownika kiedy i co ile wymienia olej i co do niego wlewa.
Zdania zawsze będą podzielone na temat oleju i jego wymiany.
Musisz też zwrócić uwagę polodriver13 że dzisiejsze autka zaprojektowane są na mniej więcej 5-6 lat pracy a potem to cuda się dzieją i producenta nie obchodzi co się dalej stanie z autem...
Dlatego wymyślili oleje longlife a czy jest to dobre przekonamy się jak te samochody z takimi przeglądami trafią do kolejnych właścicieli, wtedy będzie można ocenić jaki wpływ miała wymiana co 30 tyś/3 lata
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

ja zmieniam olej co 30000km i mam auto od nowości. Ma już przejechane 120000km i 4 wymiany oleju za sobą. Autem mam zamiar jeździć jeszcze 3-4 lata.
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

[quote=""STAR CREAM""]
Ps nie piszcie ze nie bierze oleju bo to jest technicznie nie mozliwe.[/quote]

Jak wymieniałem olej z przebiegiem 30 040km w dniu 25.01.2010 roku a teraz mam 36 000km i
sprawdzam co 2 tygodnie stan oleju i się nie zmienił od wymiany i co ty na na to ???
olej jest taki
http://www.polotdi.netau.net/inne/nolej01.jpg
http://www.polotdi.netau.net/inne/nolej02.jpg
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

to ja proponuje się zgłosic do najbliższego ASO w celu zbadania tego ewenementu :-D
I tak ci nie wieżę - spalanie oleju jest normalnym procesem przy pracy silnika.
a co do częstych wymian olejów popatrzcie co zalecają profesjonalne serwisy turbin i co piszą w książkach o tych ustrojstwach. A jak komentują wymiany olejów co 30000 i więcej.
francuz - creative złomology
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

Niestety jest gwarancja komputer zaprogramowany na 30 tys km i wymieniam co 30 tys km ani mniej ani więcej
zresztą nie tylko LL na VW maja tez inne firmy i jakoś to jeszcze się kupy trzyma :)
Z reszta co z turbo to się zobaczy jak auto zrobi no nie wiem 100 150 tys km :scratch:
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

właśnie- jak zrobi? bo nikt bardzo nie wie co będzie pod 160 i więcej.
francuz - creative złomology
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”