zapach oleju silnikowego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

zapach oleju silnikowego

Post autor: ar_ »

Witam,
We wnętrzu mojej polówki ( 1.9 diesel sdi, rocznik 1996 ) podczas jazdy "zaciąga" olejem silnikowym . Generalnie, gdy już z niej wysiądę przy masce czuć jeszcze mocniej.
Przy masce od strony pasażera, na zewnątrz blachy robi się taki tłusty osad z oleju. Pytanie jest oczywiście o przyczyny tego stanu rzeczy ?

Ten osad jest od strony filtru powietrza, który dopiero co wymieniałem. Dodam, że jest to " sportowy" stożkowy filtr powietrza. Rozebrałem go, aż do tej skrzynki(?), do której wchodzi. W tej skrzynce, są takie cztery wystające rurki, one są w środku całe z oleju , ale może to normalne?
Generalnie auto sporo się poci, ale podczas sprawdzania oleju na bagnecie, nic nie ubywa.
Odgłos samego silnika też wydaje mi się niestandardowy, taki jakby przydławiony trochę. Jakby tak syczał, zamiast klekotać jak rasowy diesel.
To chyba tyle z moich amatorskich spostrzeżeń.

Pozdrawiam,
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Czyli odmą wali ci do filtra olej,możliwy duży przedmuch sprawdź kompresje.
a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

Post autor: ar_ »

Dzięki za wskazówkę :).
Zrobiłem taki prosty test kompresji, znaleziony zresztą tu na forum.

viewtopic.php?f=13&t=7993&p=64324&hilit=przedmuch#p64324

Odkręciłem korek wlewu, wyciągnąłem bagnet i odpaliłem auto. Korek spadł. Z wlewu mocno dmucha. Położyłem go z powrotem na miejscu, no i milimetry brakują do tego aby znowu spadł, ale nie spada. Obroty silnika nie spadają, czyli silnik trzyma ciśnienie. Wnioskuję, że wywala kompresję górą, czyli że jest przedmuch?

Czy w związku z powyższym sprawdzenie kompresji u mechanika wniesie coś więcej? Jak się lokalizuje miejsce przedmuchu?

Mój kolega, który względnie zna się na samochodach twierdzi, że to może być głowica, albo uszczelka na głowicy. Ze wskazaniem na głowicę, o ile dobrze pamiętam uargumentował to tym, że nie bierze oleju. Choć jak sobie teraz przypominam, nie do końca jest to prawdą. Niedawno wymieniałem olej, i teraz faktycznie nie ubyło, ale przejechałem dopiero z 600 kilometrów na nim. A przed wymianą oleju trochę mi zjadł starego, na bagnecie było minimum.

W tamtym roku stojąc ze dwa razy w korku ( było ciepło), i przedwczoraj też stojąc chwilę w korku wydobywała mi się chyba para, dym spod silnika, od prawej strony. Tam, gdzie mam zachlapane olejem. Temperatura silnika była wtedy zawsze w normie, 90 st. W kałużę nie wjechałem. Chłodnicę mam nową, płynu do chłodnicy teraz mi nie ubyło. Pytanie jest takie: czy możliwe jest, że ta głowica jest nieszczelna, pękła, chlapie olejem, albo dmucha mi tam gdzieś i stąd widać tą "parę"?

kilka fotek:

http://yfrog.com/j0as003j
http://yfrog.com/bfas001j
http://img72.imageshack.us/i/as011.jpg/

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

u mnie też dmucha i z pod korka ale tak umiarkowanie, sprawdź może odmę masz zatkaną i całe to dmuchanie idzie ci w innych miejscach niż odma, najpierw wyczyść odmę bo to może być problemem, najlepiej to odczep odmę i przyłóż do policzka przy włączonym silniku, jeśli dmucha bardzo słabo to odma do czyszczenia jeśli w ogóle nie dmucha to tym bardziej.
PS uzupełnij w profilu rocznik i typ silnika :oki:
civic r18a2/407 1,6 HDi
a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

Post autor: ar_ »

Ok, z chęcią przeczyszczę odmę. Proszę tylko o względnie precyzyjne naprowadzanie na miejsce, w którym ona się znajduje (silnik 1.9 sdi). Po godzinnym studiowaniu forum, przeczytaniu manuala o czyszczeniu odmy, zaglądaniu pod maskę, niestety dalej nie wiem gdzie ona jest. :niewiem: Potrzebny jest kanał?
r
rafalx165
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2010, 20:48

Post autor: rafalx165 »

Moze olej kapie na rure od tlumnika lub gdzies scieka na goraca rure...... U mnie tak bylo.. Sprawdz dokladnie wszystko sobie. W mojej polowce strasznie zajezdzalo jak olej lecial na goraca rure.
a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

Post autor: ar_ »

Może...teraz jestem na etapie zastanawiania się czy moja polówka nie postanowiła czasem przejść na emeryturę ;).

Przy zmianie opon na letnie, jedno koło mi się spiekło z tarczą. Nie potrafiłem go zdjąć, więc odwiedziłem mechanika, który na moją prośbę zajrzał także pod maskę. I pewne jest to, że wycieka mi paliwo przy wtryskiwaczach, przewodach wysokiego ciśnienia. Prawdopodobnie, gdy jest ciepło a silnik jest mocno rozgrzany kapie ono na jego gorące części i paruje - stąd "dym", o którym pisałem. Pewnie tym paliwem mi zajeżdża. We wtorek oddaję auto do naprawy.

W weekend postaram się zabrać za odmę, pewnie będzie zanieczyszczona, choćby dlatego że jej nigdy nie czyściłem. Mam nadzieję, że rozwiąże to problem oleju w filtrze powietrza.

Muszę też zlikwidować "nowość", czyli kałużę pod wycieraczką kierowcy..ale o tym już się naczytałem w innych wątkach.
r
rafalx165
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2010, 20:48

Post autor: rafalx165 »

HIHI czyli bylem najblizej rozwiazania problemu:P
a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

Post autor: ar_ »

Więc tak,

Wyciek paliwa chyba zlikwidowany - wymieniłem uszkodzony wężyk wtryskowy (2.), wydaje mi się że już nie cieknie.
Przeczyściłem też masę syfu, który blokował odpływ wody pod maską, przez co zalewało mi wnętrze od strony kierowcy. Przy okazji wymieniłem także filtr kabinowy.

Obrazek

I teraz pytania:

Czy punkt 1. na zdjęciu to jest ta odma (w silniku 1.9 AEF), o której tyle tu na forum się pisze, że się tak syfi? Według moich dwóch znajomych " znawców", to jest właśnie odma, jednak nie znalazłem tam ani grama brudu. Manual zamieszczony na forum dotyczy innego silnika, także ciężko mi znaleźć punkt odniesienia. viewtopic.php?f=25&t=10407

Słyszałem, że wyciek oleju spod korka wlewu, to norma w starszych autach. Jak duży jest dopuszczalny, i co jest jego przyczyną. Mi po przeczyszczeniu pokrywy silnika, przejechaniu może ze 4 kilometrów olej zdążył ściec na drugą stronę obudowy ( 3.)

Pozdrawiam,
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”