adaptacja sondy lambda proszę o pomoc

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maxsis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: Bochnia

adaptacja sondy lambda proszę o pomoc

Post autor: maxsis »

witam, wymieniłem sondę lambda, i autko niestety dalej pali dużo i wciąż występuje błąd mieszanki, dzwoniłem do mechanika i powiedział mi że po wymianie sondy trzeba zrobić jej adaptacje bo komputer pamięta stare wartości i że odpięciu akumulatora nic nie da, tylko adaptacja, mam więc pytanie, jak zrobić adaptację sondy?? mam kabel i polskiego vaga, jest zakładka adaptacja ale później nie wiem co robić by zaadaptować sondę lambda, proszę o instrukcje jak to zrobić?? dodam że mam polo 1.0 97r silnik AER.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

powiedz mechanikowi żeby wetknął sobie tę sonde w ucho i tam ją zaadoptował nie ma czegoś takiego jak adaptacja sondy pewno założył jakąś uwalona używkę lub jakiś niepasujący zamiennik i teraz brednie gaworzy chyba że jest takim magikiem i zaadoptuje sondę ale życzę mu powodzenia :wave:
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

kolego zmień mechanika a temu oddaj te sondę i niech zwróci ci kase lub też zmieni na taką sondę która rzeczywiście działa,
z tą adaptacją to ładnie się spalił, taki tekst to zachęta dla ciebie abyś zmienił twojego motodoktora na innego.
Nowa sonda powinna od razu dobrze wskazywać amplitudę, no chyba że na LPG jeździsz tam ona nie działa.
Koleś ściemnia aż się niedobrze robi...
powodzenia
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
maxsis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: maxsis »

właśnie o to chodzi że jeżdzę na lpg...w takim razie powiedzcie mi co ma wpływ na spalanie lpg?? bo właśnie ono mi nagle wzrosło o 2 litry na 100km :( mam sekwencje stag 4
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w instalacji LPG sonda nie pracuje prawidłowo dlatego ktoś wymyslił emulator sondy lambda który w instalacji LPG powinien się znajdować i podczas jazdy na LPG się to włącza, sonda będzie działać prawidłowo na benzynie także rób pomiary na benzynie,
co do spalania gazu to jeśli dawno nie regulowałeś, jedź do mechaników którzy mają analizator spali i niech ci wyregulują mieszankę LPG, do tego mam nadzieje ze zmieniasz co 10-15 tyś filterek gazu bo to często zbiera dużo opiłków żelaza i się blokuje, filtry kable i świece to na gazie podstawa, mają być dobrej jakości i zmienia się je trochę częściej, jeśli coś z tych rzeczy nie gra to możesz przez to spodziewać się podwyższonego spalania,
Jak już ogarniesz te tematy to potem rób testy spalania, zawsze tankuj na lepszych stacjach opuszczaj te takie stacje bez nazwy bo tam czasem można się na niezły chłam naciąć, w LPG jak i w benzynie liczy się też kaloryczność paliwa, jeśli będzie ono marne no to automatycznie zje ci więcej, tankuj sprawdzony towar i najlepiej zawsze tyle samo tankuj,
Do tego powiem ci że pływak w butli LPG jest bardzo niedokładny i rezerwa też czasem lubi wcześniej niż zawsze się zaświecić.
pozdr
rat4
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
maxsis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: maxsis »

Instalacje mam niecały rok, więc na filterkach mam zrobione około 8 tys. , świece i kable zmieniałem na jesień na przystosowane do gazu. tankuje tylko na orlenie więc chyba tam są dobre paliwa. Pozostaje mi regulacja gazu, byłem u gaziarza 2tyg temu i zrobił małą regulację spalanie wtedy spadło o 1l, jednak ostatnio wymieniałem sondę na odłączonym akumulatorze i po tym spalanie znów wzrosło o 2l, dodam że auto paliło mi ok. 7l gazu przez kilka miesięcy a w zimie nagle z dnia na dzień wzrosło do 9l tak się utrzymuje do dzisiaj, czyli już jakieś 3 miesiące :(
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

maxsis uzupelnij profil bo mozemy tylko zgadywac jaki masz silnik. Co do spalania to zalezy jak sie jezdzi ale z silnikiem 1.4 megana tez mi na poczatku palila w miare ładnie bo nie wiecej jak 7L pozniej to 9-10 zrobil sie standardem. Mialem silnik na monowtrysku i gaz 2 generacji i nie wiem jak wam ale umnie byl sterowany sondą na gazie tez. U gaziarzy nie wykazalo ze jest dziabnieta sonda a wnioskiem koncowym bylo to ze silnik juz ma lekkie przedmuchy na zaworach no i moze troszke tez na pierscionkach. Wydawalo mi sie ze moc tez jakby spadla w stosunku co bylo kiedys. Takie uroki gazu.
m
maxsis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: maxsis »

Kolego tylko widzisz Ty miałeś silnik 1.4 a ja mam silnik 1.0 i 9l gazu to dla mnie szok :angry2:
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

niby duzo ale powiem Ci ze kolegi ojciec kupil jakis czas temu nowe saxo 1.0 i w miescie jak twierdzil potrafilo wciagnac 10 litrow noPB. Owszem w trasie dalo sie zejsc w okolice 5 czy nawet nizej ale jak sam mowil zrobil zel ze nie wzial 1.1 czy cos wiekszego jeszcze bo ponoc mniej palą. 1.0 to oel juz robi 3 cylindrowe a tu jeszcze 4 garowiec. Najlepsza efektywnosc jest z okolicy 0,5L na gar. Zauwaz ze cenione sa 1.9tdi jak i 2.5 tdi ale te R5 z transportera 4. V6 z audi tez sa 2.5 tdi ale juz wiecej garow i wciaga jak smok.
V
Vandamus
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 18 kwie 2010, 12:52

Post autor: Vandamus »

Witam. Mam problem z polówka i nikt mi nie potrafi pomóc.Od początku: Polówka była na przeglądzie i wyszła przekroczona emisja spalin ok 20 razy. Podłączyłem po Vaga i był błąd 537 regulacja lambda nie osiągnięta wartość kontrolna(po wykasowaniu pojawia się od nowa). Napięcie na sądzie pokazywało 0.9 V i tak się utrzymywało, przy dodaniu gazu spada na dół. Mam znajomego z częściami używanymi i wziąłem od niego dwie sondy i na dwóch to samo. Wczoraj kupiłem nowa uniwersalna,tez to samo. Sonda jest cztero-przewodowa na dwóch białych jest napięcie go grzałki a szary z czarnym ma połączenie do ECU. Wcześniej sprawdziłem map sensor,czujnik temperatury, wymieniłem filtry,świece,czyściłem przepustnice i robiłem adaptacje. Możliwe ,że to ECU?? Bo już więcej nie ma chyba nic wspólnego z napięciem tej sondy?? Już mi się skończyły pomysły. Macie jakąś rade na to?? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Przemek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Na tej stronie o czyszczeniu przepustnicy na dole masz foto z opisem i pomiarami sondy i tak ma wyglądać prawidłowy odczyt sprawdź vagiem czy masz taki.
http://klubseata.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4
V
Vandamus
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 18 kwie 2010, 12:52

Post autor: Vandamus »

Oczywiście,że sprawdzałem i jest praktycznie linia prosta na wolnych obrotach a jak dodam gazu to skacze dół,góra,ale to nie to co ma być. Wiem jaki ma być wykres,bo podłączyłem do kuzyna polówki. Już mi ręce opadają. Zostaje jeszcze Ecu,bo chyba nic więcej nie mogę sprawdzić??
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”