Dudnią koła powyżej 70 km/h

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adamoos2004
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 19 paź 2009, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa

Dudnią koła powyżej 70 km/h

Post autor: adamoos2004 »

Witajcie. Mam następujący problem. Otóż jadąc z prędkościami powyżej 70 zaczynają mi bardzo dudnieć, buczeć koła. Opony są w dobrym stanie, więc je wyeliminowałem, tym bardziej, że problem pojawił się jeszcze na zimówkach. Ale jeśli jadę po jakiejś drodze nierównej to przy lekkim "podskoku" z tą samą prędkością buczenie na chwilkę ustaje po czym jak "opadnę" to występuje znowu. Ciężko mi dojść do tego czy z przodu to czy z tyłu, ale chyba raczej przód. Objaw się potrafi nasilić na długich szybkich łukach przy większej prędkości. Proszę o poradę co to mogło by być.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Na 99% łożysko padło w którymś kole. Gdy zmniejsza się obciążenie koła (łuki, wyboje itd) huczenie ustaje, zgadza się?
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
adamoos2004
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 19 paź 2009, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: adamoos2004 »

Łuki szczególnie w prawo, powodują zwiększone dudnienie. Natomiast podskok na wyboju powoduje chwilowe uciszenie. Komplet na tył mam SKF, zakupione czekają w pudełeczku na chwilkę wolnego. A czy to nie będą przeguby albo amorki? Może na zbieżność podjadę?
Co do wymiany tylnych łożysk to manuale są, powinienem sobie poradzić, ale gorzej z przodem, tam już jest chyba więcej zabawy :/ A tak mi się coś widzi, że to jest przód :(
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Wjedź a podnośnik podnieś auto zakręć mocno kołami jak będzie buczeć to łożyska.
Co ma zbieżność do buczenia? No chyba że masz tak rozjechaną, że ci opony zdążyło w parę kilometrów wyząbkować, ale piszesz że opony są ok.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""adamoos2004""]Może na zbieżność podjadę?[/quote]
to na pewno, ale po wymianie łożysk :)

[quote=""adamoos2004""]A czy to nie będą przeguby albo amorki? [/quote]
o takim przypadku nie słyszałem
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
zany89
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Boat City

Post autor: zany89 »

czyli widze mnie tez czeka wymiana lozysk...
Hardstyle Is My Style


Obrazek
Awatar użytkownika
adamoos2004
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 19 paź 2009, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: adamoos2004 »

Dobra, tylne łożyska wymienione, były chyba jeszcze całkiem całkiem.I dalej to samo. Jest takie basowe buczenie, teraz już czasem przy mniejszych prędkościach. Czasami na zakrętach ciszej, czasami głośniej, w zależności od obciążenia samochodu zakrętem. Jak przyhamowywuję to jest ciszej. Na luzie sytuacja taka sama, więc raczej skrzynia odpada. Na bank uważacie że to łożyska, a nie jakiś przegub, czy inne ustrojstwo?
Jeśli tak, to proszę o jakąś pomoc związaną z wymianą, manual, bądź opis co po kolei i jakie niezbędne narzędzia należy mieć. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""adamoos2004""]Dobra, tylne łożyska wymienione[/quote]
Może przód buczy ?
Awatar użytkownika
adamoos2004
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 19 paź 2009, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: adamoos2004 »

no właśnie podejrzewam, że przód, ale co dokładnie, czy łożyska, czy co innego, a jeśli łożyska to jak sie do tego zabrać?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Skfarek""]Wjedź a podnośnik podnieś auto zakręć mocno kołami jak będzie buczeć to łożyska.[/quote]

Jeszcze raz tak samo :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

moga to byc lozyska albo dziurawy tlumik albo skrzynia biegow ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
przemoRSL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 03 sie 2009, 23:52
Lokalizacja: RŚl
Kontakt:

Post autor: przemoRSL »

To i ja sie podłącze,ja powiem tak ze buczenie z tłumika byłoby nawet gdy auto stoi (wystarczy przegazowac powoli w górne obroty wchodzic),co do skrzyni to wrzucić na luz i obejrzeć przy różnej prędkości czy huczy buczy....
a I TAK OBSTAWIAM ZE TO ŁOŻYSKO ALBO OBA :p WIEC POTRZEBNE BĘDĄ :
1- klucz do kół
2-lewarek
3-klucz do półosi (nie pamietam jaki 30???)
4-19 oczkowo-płaskie (ew nasadka 19 plus palant albo inna przedłużka)
5-17 jw
AHA NIE MUSI ROBIC GEOMETRII JAK WYCIAGNIESZ Z MAKPHERSONEM CAŁA KOLUMNĘ
6-ściągacz do gałek (albo dobry młotek i "łyżka"ew łom)
7-imbus (porządny żeby odkręcić hamulec-docisk chyba 6tka )
8-klucz 10 plaski(zeby odkręcić osłona z hamuca-taka blacha zeby nie przeszkadzala w czasie wybijania łożyska i wprasowywania nowego)
9-imadło duże(do wprasowania łożyska nowego i wyciągniecia starego)
10- obcęgi
11- śrubokręt nie za duży
12- duzo siły i chęci oraz...wyobraźni żeby niczego nie schacharzyć :)
chyba nie zapomniałem o niczym???
JAK COS NIECH KTOS MNIE POPRAWI!!!
POWODZENIA :>
zawsze do przodu,ale czasami lepiej spojrzeć w wsteczne lusterko

Pławniovwice 2009
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Wejdź pod samochód i zobacz czy Ci silnik na poduszce wiszącej nie opadł. Istnieje szansa, że poduszka jest do wywalenia bo się zerwała i półoś wali o obudowę skrzyni biegów. Zwłaszcza jak pisałeś gdzieś wcześniej że tłuczenie nasila się przy skręcie w prawo...

Łożyska przednie możesz sprawdzić inaczej - podstawioasz kobyłkę pod wahacz, żeby jedno koło było w góre, odpalasz silnik i rozpędzasz się. Mechanizm różnicowy nie ucierpi, bo próba trwa tylko parę chwil. Rozpędzasz (patrząc na prędkościomierz) do prędkości powodującej problem i wciskasz sprzęgło. Druga osoba patrzy i nasłuchuje od spodu.
Awatar użytkownika
adamoos2004
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 19 paź 2009, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: adamoos2004 »

Dobra, podniosłem koła i okazało się, że chrumi na lewym przednim. A co gorsze jest luz. Ten luz jest między tarczą a piastą. Tarcze nówki. Jak je wymieniałem to wyczyściłem dosyć dokładnie, więc nie sądzę, że to wina brudu pomiędzy piastą a tarczą. I tu moje pytanko, czy mogę stoczyć jakoś tą powierzcnię styku, żeby było równo do tarczy, czy tak się nie robi. Może szukać jakiejś używki. Jeśli tak, to ile może to kosztować? Z góry dzięki za odp.
Awatar użytkownika
adamoos2004
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 19 paź 2009, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: adamoos2004 »

Oki, jestem w trakcie prac. Nie spodziewałem się, że po 15 latach wszystkie te zakichane śrubki tak się pozapiekają. Od wahacza odkręciłem, od końcówki drążka też, ale jak wybić tą je!@#$%^&aną końcówkę drążka ze zwrotnicy to już nie wiem.

Od dolnej części wahacza też odkręciłem tą jedną śrubkę idącą skośnie, ale nie wiem, czy te 3 malutkie śrubki też (nie wiem dokładnie jak się to nazywa)? Generalnie to masakra, jutro ciąg dalszy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”