tyrkotanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Adamus1115
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2009, 20:46

tyrkotanie

Post autor: Adamus1115 »

Witam, jeżeli był już podobny temat to bardzo przepraszam, jednak nie znalazłem. Po przejechaniu okolo 25 km przy zmianie biegu z 1 na 2 zaczęło coś tyrkotać, tykać. Im większe obroty tym głośniej i częściej tyrkotało, po pewnym czasie ustało, lecz gdy znowu zaczęło tyrkotać auto nie chciało jechać nawet na 2 biegu. W pewnym momencie zgasło, udało mi się odpalić go ponownie lecz tylko na 1 biegu można było jechać, bo na 2 coś go blokowało. Jednak po przejechaniu kilku kilometrów znów zaczął działać bez tyrkotania i dojechałem do domu. Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

cos ze skrzynia blokuje ją coś chyba wymiana czeka
Obrazek
A
Adamus1115
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2009, 20:46

Post autor: Adamus1115 »

Moim zdaniem to nie skrzynia bo chodzi teraz normalnie, a dźwięk tyrkotania dochodził bardziej z przodu
A
Adamus1115
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2009, 20:46

Post autor: Adamus1115 »

Zapomnialem dodać (niewiem czy jest to istotne), że lampka oleju włączyła mi się kiedy auto zgasło, jednak po około minucie zgasła, oraz wentylator z chłodnicy na postoju przy włączonym silniku włączył się dwa razy.
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

A słychać jakieś dziwne dźwięki przy wciskaniu i zwalnianiu pedału sprzęgła? A może masz mokrą skrzynię przy wybieraku i oleju w skrzyni brakuje? Obejrzyj jak wygląda od spodu.

[quote=""Adamus1115""]Zapomnialem dodać (niewiem czy jest to istotne), że lampka oleju włączyła mi się kiedy auto zgasło, jednak po około minucie zgasła, oraz wentylator z chłodnicy na postoju przy włączonym silniku włączył się dwa razy.[/quote]

To że lampka od oleju zaświeciła się po zgaszeniu silnika to normalne bo ciśnienie oleju spadło - tylko nie pamiętam teraz czy sama powinna zgasnąć po minucie, z wentylatorem też bo silnik na postoju szybciej się nagrzewa.
Das Auto.
A
Adamus1115
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2009, 20:46

Post autor: Adamus1115 »

To znaczy lampka zgasła mi po minucie jazdy, a kiedy dojechałem do domu wyłączyłem auto i zapaliłem ponownie po chwili, i wtedy wentylator się włączył, chwile pochodził, wyłączył się i znów po chwili się załączył. Nie był słychać żadnych dźwięków przy zwalnianiu sprzęgła. Później postaram się zajrzeć pod spód auta. Mam zamiar jeszcze zajechać dzisiaj do mechanika i tam wszystko obejrzeć na spokojnie.
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

a nie zaciera ci sie silnik zobacz czy masz olej
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

U mnie jak było za mało oleju to mrugło dwa razy i zapiszczało, chyba że czujnik uwalony. Albo pompa oleju pada albo uszczelniacze puszczają - to może tłumaczyć terkotanie zaworów gdy olej ich nie smaruje - objaw częsty na zimnym silniku przy autach z większym przebiegiem.
Das Auto.
A
Adamus1115
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2009, 20:46

Post autor: Adamus1115 »

Sprawdzałem stan oleju i jest ponad stan
Awatar użytkownika
wladzik44
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 19 maja 2009, 20:52
Lokalizacja: Wola k/Pszczyny

Post autor: wladzik44 »

Jeżeli słychać na silniku......podejrzewam PANEWKĘ.Syn tak miał w swojej Poli,zdechła totalnie ,jak wymieniliśmy silnik,panewka była zawinięta na korbowodzie.Nie ważne czy ma olej,jak ją chwyci to już gleba.Jak silnik się szybko nagrzewa to musi "COŚ"ocierać.Nam się zatrzymał i już było tylko eeeeeeeeeeecho.Powodzenia
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Jak dla mnie to pompa oleju pada i zblokowało zawory - może wałek rozrządu pada :niewiem:
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
Michalini16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 mar 2010, 20:56
Lokalizacja: P-na

Post autor: Michalini16 »

Ja bym też podejrzewał że silnik się zaciera lub panewka się obróciła. Raz w mojej poli zdarzyło mi się że nie miałem ciśnienia oleju. Było to w zimie. Podejrzewałem że chyba olejowi się przymarzło :grin: ale po 2 min dalej się nie poprawiało. Po rozebraniu połowy silnika okazało się że jest taki "Frupek" wbudowany w pompe. Jeżeli ciśnienie oleju wzrasta powinien otworzyć się zawór (chyba redukujący nie wiem jak go nazywają :grin: ) który też jest przy pompie. Jeżeli się zatnie ten "Frupek" wypierdzieli i nie będzie ciśnienia oleju i też będzie ci go zacierać. Ja go znalazłem po spuszczeniu oleju :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”