Pełny przegląd przed dalszą wyprawą...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
prezesklopot
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2010, 13:54

Pełny przegląd przed dalszą wyprawą...

Post autor: prezesklopot »

Krótki wstęp do tematu:
Niespełna miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Polo 862cf z 93 roku.
Silnik 1.4 D przelot 270 tysięcy. Samochód dość mocno zaniedbany pod względem wizualnym jak i technicznym. W najbliższym czasie planuje wycieczkę do i po Belgii – planowany przelot ok. 4 tysięcy km.

Proszę o was o poradę co warto przejrzeć/wymienić przed taką wyprawą i w jakie części zamienne należy się wyposażyć (co może strzelić w drodze). Dodam, iż od zakupu nie dokonałem żadnych napraw.
Wszelkie naprawy będę starał się wykonywać sam chyba, że ktoś poleca dobrego speca od takich przeglądów/napraw.

Moja krótka lista:
- wymiana rozrządu ( na razie bez rolek i napinacza)
- wymiana paska klinowego
- wymiana oleju i filtra
- wymiana filtra powietrza i paliwa
- sprawdzenie płynów
- wizyta w stacji kontroli (przegląd drążków, amortyzatory, przewody hamulcowe)

Do zabrania:
- olej na dolewki
- dodatkowy pasek klinowy
- bezpieczniki + żarówki
- płyn chłodniczy

O co warto uzupełnić listę??
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

Dopisać możesz linkę od sprzęgła.
Mam podobne autko do Twojego z jedyną różnicą przelotu (315 tysięcy). Linka pękła (konkretniej nie tyle linka, co plastik, który zaczepia się od pedał) po niewielkiej trasie (220 km), ale nie mam pojęcia ile już zjeździła.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

-ściągnąć koła zajrzeć do hamulców.
-jak rozrząd to i pompa wody (w polo pompa wody naciąga rozrząd)
-skoro to diesel to na wszelki wypadek wymień wężyki przelewowe
-kontrola świec żarowych


na pewno inni dopowiedzą więcej, ja na przykład bym wsiadł i jechał po sprawdzeniu hamulców i oleju. i niczym się nie przejmował:)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

właśnie, hamulce przedewszystkim. stan klockow, tarcz, przewody hamulcowe, płyn hamulcowy, reczny czy trzyma...najlepiej jedz gdzies i zahamuj zdejmujac rece z kierownicy. jakby sciagalo to dokladnie sie temu przyjrzyj.
co jak co, ale pewnym za hamulce musisz byc na 101%.
zobacz stan opon, zapasowa czy ma odpowiednie cisnienie...
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

[quote=""Neccy""]Linka pękła (konkretniej nie tyle linka, co plastik, który zaczepia się od pedał) po niewielkiej trasie (220 km), ale nie mam pojęcia ile już zjeździła.
[/quote]
sorry za OT ale taka sytuacja może świadczyć o zacierającym się docisku na ośce skrzyni. Dwa razy przerabiałem wymianę zanim auto wylądowało w warsztacie.
Das Auto.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

jak i o zuzytym lozysku oporowym
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”