Tarcze na tył ... Co z korektorem siły hamowania?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Tarcze na tył ... Co z korektorem siły hamowania?

Post autor: JarekF »

Mam zamiar zamiany bębnów na tarcze.
Po sobocie spędzonej na rozkręcaniu tego wszystkiego doszedłem do wniosku, że raczej wszystko powinno pasować bez problemu - pozostaje tylko kombinacja z linką od ręcznego lub w ostateczności kupno nowej.

Tylko jesli ktoś jest obeznany w temacie niech wyrazi swoje zdanie na temat korektora siły hamowania. Czy jest on konieczny przy posiadaniu ABS?


Narazie komplet na jedno koło: :grin:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Aktualnie wszytsko jest po "dokładnym" czyszczeniu. Tarcze prawie jak nówka - oryginał VW, klocki chyba nic nie zjechane ATE. Tłoczki chodzą płynnie - zaciski stały z płynem w środku. No i wszystkie gumki sa w ładnym stanie.
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

korektor mam za zadanie podać odpowiednie ciśnienie z pompy hamulcowej na tył w zalezności od obciążenia samochodu,jeśli go nie zastosujesz pompa będzie podawać w przybliżeniu 50 na 50% na przód i tył,wiadomo ze większa siła hamowania powinna iść na koła przednie(średnio jest to 70 do 30%).jesli producent zastosował ta inowację w przypadku hamulców tarczowych na tył powinnieneś założyc korektor.abs nie ma nic do tego,on przeciwdziała blokowaniu kół i rozdziela siłe hamowania dopiero przy zablokowaniu któregoś koła
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Hej.
Noszę się z zamiarem zmiany bębnów na tarcze, z tego co pisałeś już to zrobiłeś.
[quote=""JarekF""]Mam zamiar zamiany bębnów na tarcze.
Po sobocie spędzonej na rozkręcaniu tego wszystkiego doszedłem do wniosku, że raczej wszystko powinno pasować bez problemu - pozostaje tylko kombinacja z linką od ręcznego lub w ostateczności kupno nowej.[/quote]

Mógł byś mi naświetlić całe to przedsięwzięcie? co trzeba kupić i wymienić ? czasochłonne to jest? podołam temu sam, czy potrzebna będzie pomoc mechanika? i jakie koszty ?

pozdrawiam
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote=""przemo_111987""]Hej.
Noszę się z zamiarem zmiany bębnów na tarcze, z tego co pisałeś już to zrobiłeś.
[quote=""JarekF""]Mam zamiar zamiany bębnów na tarcze.
Po sobocie spędzonej na rozkręcaniu tego wszystkiego doszedłem do wniosku, że raczej wszystko powinno pasować bez problemu - pozostaje tylko kombinacja z linką od ręcznego lub w ostateczności kupno nowej.[/quote]

Mógł byś mi naświetlić całe to przedsięwzięcie? co trzeba kupić i wymienić ? czasochłonne to jest? podołam temu sam, czy potrzebna będzie pomoc mechanika? i jakie koszty ?

pozdrawiam[/quote]

jak nie potrafisz znaleźć opcji szukaj, albo zajrzeć do manuali to raczej się nie zabieraj do takiego przedsiewzięcia.
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

dzięki mądralo. przeglądałem już wszystkie posty i manuale i chciałem zasięgnąć opinii JarekF, ale widać już na tym forum nie wolno zadawać pytań
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

tylko takie na jakie nie bylo odpowiedzi :D
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Mimo wszystko ponawiam pytanie do autora tego tematu.
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

przemo_111987
Ja swoich nie założyłem jeszcze :blush2: - ale robiłem przymiarki :grin:

Potrzebujemy:
- tarcze (i oczywiście łożyska)
- zaciski - jarzma (komplet)
- klocki
- czop z otworami na montaż osłony (z czujnikiem ABS lub bez - zależnie co masz) -
- osłona tarczy
- linka ręcznego
- płyn hamulcowy
- dobry imbus (nie pamiętam rozmiaru) - do tego parę dobrych "ogólnych" narzędzi potrzebnych do zdejmowania bębna - te same,

- trochę nerwów no i najważniejsze nie nastawiać się, że obejdzie się bez przeszkód i że skończymy jednego popołudnia :grin:
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Zacznijmy od tego, że jak masz seryjny ABS to korektor siły hamowania nie występuje
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

turzol, gdzieś Ty był prawie rok temu? :grin:
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Bo z tego co tu czytałem większość osób wymienia całą belkę, a ja bym wolał jej nie ruszać. No i nie wiem czy jak wymienię wszystko pod tarcze bo nie okaże się ze jakichś mocowań albo czegoś mi braknie lub jest inne i będzie trzeba przerabiać i się denerwować.
ABS posiadam.
A te wszystkie części masz od ibizy czy od polo? bo z tego co czytałem to różnica cenowa jest później. Ale od polo ciężko cokolwiek dostać i to też problem.
Narazię zabiorę się za zbieranie części i mam nadzieję że niedługo coś zaczne działać w tym temacie.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""przemo_111987""]Bo z tego co tu czytałem większość osób wymienia całą belkę, a ja bym wolał jej nie ruszać. No i nie wiem czy jak wymienię wszystko pod tarcze bo nie okaże się ze jakichś mocowań albo czegoś mi braknie lub jest inne i będzie trzeba przerabiać i się denerwować.[/quote]
Belki w 6N szły takie same niezależnie czy były bębny czy tarcze - jedyna różnica to GTI gdzie w belce jest seryjnie wbudowany stabilizator.
Przerabiałem ten temat u siebie czyli dokładałem osprzęt do montażu tarcz do belki - jedyne co potrzebujesz to uchwyty na przewody hamulcowe. W aso do kupienia za śmieszne pieniądze.


[quote=""przemo_111987""]
klik - tutaj coś znalazłem i pewnie by pasowało, ale strasznie drogie.
.[/quote]

to jest belka z Ibizy 6L (2002-2008r) więc nie podejdzie
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Ta belka to '07 z tego co widzę :grin:
Ja mam cordobę, wersja SX - no i mam belkę z "wzmocnieniem" ale wymiana belki nie jest konieczna :oki:
Jedyne mocowania, które się zmieniają to otwory na osłonę tarczy - czop od bębnów takich nie posiada ...
Kwestię ABS i korektora wyjaśnił nam turzol :piwo:
[quote=""przemo_111987""]A te wszystkie części masz od ibizy czy od polo?[/quote]

Ten komplet posiadam akurat od golfa G60 :-)
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

[quote=""turzol""]Ta belka to '07 z tego co widzę[/quote]
tak - zorientowałem się za późno :) ale z edytowałem post, widać byliście szybsi :grin:

Co do tej wymiany to będę zbierał części, ale z tego co widzę do najtańszych operacji nie będzie to należeć - ale czego się nie robi dla swojego kochanego samochodziku :-D

Muszę szukać czegoś powypadkowego, najlepiej ibizy i zrobić małą przekładkę.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”