Witam
Mam Polo 14 16V classic w wersji AUA. (jak w serwisie określają ten silnik AŁA)
Mam samochód od 2001 roku kupiony od dilera z Polski (w Gorzowie diler już nie istnieje i całe szczęście) jako nówka.
jak chcesz ten samochód to musisz mieć zaufanego mechanika
Co do pytań o silnik.
Mam przejechane na dzień dzisiejszy 172500 km.
1. Rozrząd - jest w nim podwójny pasek rozrządu i tak, trzeba pilnować wymiany paska i co pewien czas go kontrolować.
pierwszy raz wymieniałem w serwisie pasek mając około 115 tyś km, po przejechaniu na nim 40 tyś km sprawdziłem stan paska i okazało się że brakuje mu 20 zębów. Wymiana to koszt około 950 zł (w serwisie mi zawołali około 1300 zł)
2. komputer sterujący padł po 30 tyś km, tak przynajmniej stwierdził serwis.
3. co pewien czas paląca się kontrolka od silnika (u mnie jest problem z pierwszym cylindrem) - gdy chodzi o ten problem i serwis, to tak w gorzowskim serwisie powiedzieli mi że tankuje złe paliwo, w Poznańskim serwisie stwierdzili że założono mi nowy komputer do auta od automatu, i tak przez 5 lat się bujałem i przy każdym serwisie poznawałem nowe historie lampki
sąsiad mechanik - ustalenie przyczyny 3 minuty, a teraz co zrobił - podłączył kompa do auta, sprawdził, przełączył zworkę przy komputerze (okazało się że komp do automatu i do ręcznej skrzyni biegów jest ten sam, ale zależnie od trybu trzeba przełączyć zworkę - w serwisie tego nie wiedzieli), ustalił że większość błędów wynika z pierwszego cylindra z którym jest coś nie tak, aby ustalić przyczynę trzeba rozebrać silnik, kolejno wyczyścił przepustnice (min. komputer wykazał hasło zła mieszanka) po podłączał pourywane kabelki od czujników - po moim sąsiedzie skończyły się problemy z silnikiem

4. teraz jest zima mam akumulator od nowości czyli 10 lat i jeszcze działa
5. w tych warunkach zamarzają drzwi i bywa tak że klamka pracuje ale mechanizm klamki znajdujący się we drzwiach się ślizga i nie otwiera drzwi, w takich chwilach cieszę się że drzwi tylne działają
6. Zaczynają się problemy z elektryką, pierwszy nawalił przewód w klapie bagażnika - naprawiłem sam, teraz mi migacze nie zawsze działają, zużyła mi się też manetka od kierunkowskazów nie odbija.
Co do elastyczności i mocy silnika.
Wydaje mi się że silnik jest dobrze dobrany do auta choć wiem że w skodzie Fabi była też wersja 100 konna.
Co do osiągów i spalania to jest w miarę dobrze, mi pali około 7 litrów średnio.
Elastyczność silnika. Spokojnie można biegi zmieniać już po 2 tyś obrotów, w takich chwilach mamy jazdę tzw ekonomiczną i silnik spokojnie sobie radzi z wagą auta (classic jest trochę cięższy od krótkiej polówki) za to jak się przekroczy 3 tyś obrotów silnik otrzymuje tzw maksymalny moment obrotowy i trochę czuje się człowiek jak z autem z turbo, bo zaczyna ładnie ciągnąć. Ogólnie jest odczuwalny duży przyrost mocy.
Co do wyprzedzania na trasie to raczej nie ma problemu, oczywiście parę kucyków przydało by się, ale jeździłem fabią 100 konną i dużej różnicy nie było.
Jaka jest opinia moja mojego auta:
1. dobra, tylko jest jedno ale musisz mieć dobrego uczciwego mechanika który zna się na tym aucie
2. zawieszenie jest dobre i dość trwałe
3. blachy są w miarę odporne na nasze warunki atmosferyczne.
4. silnik ładnie ciągnie i jak się o niego dba to jeździ bezawaryjnie - czyli trzeba dbać jak o każdy silnik.
Pozdrawiam wszystkich jak co to piszcie do mnie.
Pozdrawiam wszystkich