chrobotanie od strony pasażera

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jarekpaco
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 29 lip 2009, 9:04
Lokalizacja: Warszawa

chrobotanie od strony pasażera

Post autor: jarekpaco »

Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu z rejonu nóg od strony pasażera podczas skręcania w lewo (nie za każdym razem) słychać coś w rodzaju chrobotania/strzelania. Został wymieniony przegub zewnetrzny i łożysko, ale nic nie pomogło :( Czy Ktoś mógłby pomóc, coś zasugerować bo nie chciałbym wymieniać połowy samochodu bez potrzeby...
Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
szmydziu
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 563
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: szmydziu »

A na dziurach nie słychać ?
Ja w Chryslerze miałem tak, że tylko podczas skręcania słychać było sworzeń na wahaczu. I właśnie przy skręcaniu w lewo i strona pasażera.
Polo to nie Chrysler, ale napisać nie zaszkodzi.
Obrazek
Obrazek
j
jarekpaco
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 29 lip 2009, 9:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarekpaco »

Napewno słychać na równym asfalcie, a przy wymienianiu już wyżej wymienionych elementów wszystkie sworznie i łożysko amortyzatora było przejrzane.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Łożysko teleskopu makpersona u góry do wymiany lub gałka układu kierowniczego prawa.
j
jarekpaco
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 29 lip 2009, 9:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarekpaco »

Jak napisałem wyżej łożysko nad amortyzatorem było wyjęte i sprawdzone tak samo jak sworznie wahacza, końcówka drążka kierowniczego i stabilizatora i nie było żadnych zastrzeżeń nawet diagnosta na przeglądzie nic nie stwierdził po mojej prośbie dokładnego przejrzenia. Szczerze mówiąc bardziej bym stawiał na łożysko wewnetrzne lub coś ze skrzynią. Tylko jakby była skrzynia to chyba słychać by było cały czas a, nie tylko podczas skrętu. Samochód ma przebieg 180 tys. i zastanawiam się czy przegub wewnetrzny może już być zużyty?
Awatar użytkownika
poly1977
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 04 sie 2009, 11:47
Lokalizacja: Zamość

Post autor: poly1977 »

to moze byc tez maglownica..
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

U mnie podczas mocnego skrecania w lewo cos chrobotało. Okazało się że to blacha od obudowy tarczy naciska na tarcze i ociera na dole. Sprawdz to moze u Ciebie jest to samo ;)

[quote=""poly1977""]to moze byc tez maglownica..[/quote]

ja mam uszkodzoną maglownice i ona stuka podczas skrecana, przewaznie w miejscu. to całkiem inny dźwięk i dochodzi z okolic pedałów i to również czuć na pedałach podczas skrecania ;)
j
jarekpaco
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 29 lip 2009, 9:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarekpaco »

[quote=""poly1977""]U mnie podczas mocnego skrecania w lewo cos chrobotało. Okazało się że to blacha od obudowy tarczy naciska na tarcze i ociera na dole. Sprawdz to moze u Ciebie jest to samo ;)[/quote]

Sprawdzone i wyeliminowane, chociaż podczas wkładania kolumny po zmianie łożyska rzyczywiście się podgieła i trzeba było odginać, ale to był zupełnie inny odgłos.

Przypomne że ten odgłos przypomina chrobotanie/strzelanie. Czy mógłby Ktoś podpowiedzieć co się dzieje jak przegub wewnetrzny jest już zużyty oraz czym moze grozic jazda z czyms takim? I czy przy ewentualnej wymianie trzeba znowu wszystko rozpinac od strony koła (wahacz, koncowka drazka,polos)?
Znajomy powiedział żeby jezdzić aż sie rozpadnie i wtedy bedzie wiadomo co tylko ze za miesiac jade do Bułgarii i nie chciałbym miec zadnych przykrych niespodzianek tylko mile wspomnienia ;-)
Podobno sa tez jakies jablka na ukladzie kierowniczym i one potrafia sie wyrobic, ale ja pierwszy raz o czym takim slyszalem. Moze u Kogos byly zuzyte i wie jak sie to objawia?
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Zawsze to strzela lub chrobocze przegub. Jeśli wymieniony jest to moim zdaniem to wina łożyska i gumy na mcpersonie wlasnie. Może byc nie widać że jest uszkodzona, np może nie był dziury między gumą a mcpersonem a moze byc uszkodzona. Koszt nie jest duży. Możesz sprobować z tym że trzeba będzie ustawiać kąty potem.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""jarekpaco""]Jak napisałem wyżej łożysko nad amortyzatorem było wyjęte i sprawdzone[/quote]
Jak sprawdzone pod jakim obciążeniem,bo łożysko z brakującymi kulkami też sie będzie kręcić z tym że kulki będą sie gonić.Podnieś prawą strone przód zapal wrzuć bieg zapal silnik i kręć jeżeli będzie cisza a po opuszczeniu będzie podczas jazdy chrobotać to stawiam na to łożysko,tylko zabezpiecz tylne koła.
s
sourcus
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 gru 2008, 10:40

Post autor: sourcus »

Ja mam to samo, i tak jak ty wyeliminowałem po kolei wszystko co podpowiadają ludzie na forum. A przyczyną okazała się przeciwwaga na półosi, która haczy mi o budę przy skręcie w lewo (i właśnie powoduje takie strzelanie/chrobotanie metaliczne i głośne). Na podniesionym aucie już nie haczyła, dlatego tak ciężko było ją namierzyć. Sprawdź czy to to.
Ja co prawda mam 86c2f, więc nie wiem czy w 6n w ogóle jest ten odważnik na prawej półosi, ale chciałem się podzielić spostrzeżeniem ;)
j
jarekpaco
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 29 lip 2009, 9:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarekpaco »

Chciałem trochę sprostować - chrobocze bardziej od środka niż z prawej strony i po głębszej analizie i wizycie u mechanika wyszło że to drążek kierowniczy lub maglownica ma luz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”