wystajace kolo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bodos88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Łaziska Górne city

wystajace kolo

Post autor: bodos88 »

Witam , mam takie pytanie co moze byc powodem ze z lewej strony z przodu wystaje kolo bardziej niz z zprawej ??
a drugie , ze gdy krece kierownica w prawo to mam 1,5 obortu do pelnego skretu a w lewo mam 2,5 obrotu do pelnego skretu;/ co jest tego powodem ?? Z góry dzieki za odpowiedz
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

zbierzność
zobacz czy nie ściąga ci auto i czy opony nie są bardziej zużyte na brzegach
d
dziembik
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:10

Post autor: dziembik »

jedz najlepiej na stacje diagnostyczna i sprawdz pełną geometrię samochodu... Prawdopodobnie masz zle ustawioną lub auto jest po wypadku i jest przesunięty przód...
Awatar użytkownika
bodos88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Łaziska Górne city

Post autor: bodos88 »

no wlasnie ze auta mi nie sciaga w zadna strone ;/ przejade sie zobaczymy co mi powiedza
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Są różne długości drążka kierowniczego lewego, może masz założony dłuższy, jest on stały nie regulowany jego nadmierna długość została zrekompensowana wkręceniem prawej gałki i stąd ta różnica, przy sprawdzaniu zbieżności wszystko będzie OK. Co do wystającego koła zobacz, czy masz jednakowe obręcze kół, jeśli się różnią, to mogą mieć różne ET - odsadzenie od piasty.
Obrazek
r
relay
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:11

Post autor: relay »

[quote=""Bodziok2""]Są różne długości drążka kierowniczego lewego, może masz założony dłuższy, jest on stały nie regulowany jego nadmierna długość została zrekompensowana wkręceniem prawej gałki i stąd ta różnica, przy sprawdzaniu zbieżności wszystko będzie OK. Co do wystającego koła zobacz, czy masz jednakowe obręcze kół, jeśli się różnią, to mogą mieć różne ET - odsadzenie od piasty.[/quote]


dość ciekawa teoria z tymi "gałkami" ja raczej bym obstawiał ze ktoś wyciągał przekładnie i nie wsadził jej tak jak była i zbieżność raczej nie wiele tutaj pomoże. co do ET to może faktycznie jest to powód.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A może była maglownica regenerowa? miałem kiedyś coś takiego w busie:/ po regeneracji było 1.5 obrotu w lewo musiałem zawieść spowrotem żeby to ustawili.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Jak ja miałem wymieniane drążki kierownicze to przestawiła mi się tylko kierownica, nie miało to żadnego wpływu na wystające koło. Tak samo mam mój tata w Mercedesie, miał wymieniany drążek i przestawiła się tylko kiera.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
bodos88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Łaziska Górne city

Post autor: bodos88 »

Tak wiec, wymienialem cale zawieszenie nowe wachacze , drazki , lozyska i ustawiana byla zbierznosc nawet mcpersony byly inne wkladane i dalej kolo wystaje i obroty kierownica sa po staremu;/ Et jest takie same. Maglownica niewiem czy byla robiona w kazdym razie ja jej nieruszalem. Juz niewiem co moze byc powodem
r
relay
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:11

Post autor: relay »

[quote=""bodos88""]Tak wiec, wymienialem cale zawieszenie nowe wachacze , drazki , lozyska i ustawiana byla zbierznosc nawet mcpersony byly inne wkladane i dalej kolo wystaje i obroty kierownica sa po staremu;/ Et jest takie same. Maglownica niewiem czy byla robiona w kazdym razie ja jej nieruszalem. Juz niewiem co moze byc powodem[/quote]

tak jak pisalem cos z przekladnia musialo byc robione. a z tym kolem hmmm byles na komputerowej zbieznosci? jak tak to powinni Ci powiedziec czy geometria calosci jest ok, a wystaje Ci cale kolo czy jest np przechylone ze gora jest glebiej a dol bardziej do zewnatrz?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A powiedź jeszcze kolego czy tak wcześniej było czy niedawno się zrobiło, ta informacja może się przydać
Awatar użytkownika
bodos88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Łaziska Górne city

Post autor: bodos88 »

zauwarzylem to dopiero niedawno jak obnizylem auto i zaczelo mi obcierac z jedej strony kolo o nadkole;/ i tez zauwazylem ze z tej wlasnie strony co obciera auto stoi nizej o jakis 1cm ;/
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ja bym przebadał jak wygląda sprawa maglownicy może ktoś coś robił i źle poskładał, albo masz krzywego mc persona?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""kolunio21""]Ja bym przebadał jak wygląda sprawa maglownicy[/quote]
luudzie...od kiedy to maglownica ma wpływ na wystawanie całego koła...jeśli ktoś ją źle poskładał to zbieżności się nie będzie dało ustawić bo może gwintu na końcówce drążka braknąć. Dlaczego koło wystaje bardziej z jednej strony? Pewnie dłuższy wahacz masz założony...ciekawe tylko z czego. Powinny być z obu stron jednakowej długości. A jak tam sprawa z półośką wygląda? Nie jest jakaś "modzona"? Znaczy dłuższa niż powinna być? Tarcze hamulcowe z obu stron identyczne? Piasty takie same? Łożyska dobrze zamontowane? Przyjrzyj się stabilizatorowi...czy jest symetrycznie umocowany. Może zahaczyłeś o jakieś coś na drodze i się mocowanie wahacza przesunęło? Byłeś pod autem? Są jakieś ślady? Wrzuć jakieś foto jak to wygląda od przodu z jednej i drugiej strony. Podwozia może też (jak masz taką możliwość).
Sory, ale zestresowany jestem trochę :agresyw: , dlatego tyle pytań :oki: ...

Tak apropo tego wystawania...Za wystawanie odpowiada tylko i wyłącznie mocowania z dwóch stron (jeśli reszta jest poprawnie zmontowana): z jednej jest mocowanie amortyzatora, a z drugiej wahacz...i nie wiem jak bardzo by się trzeba namęczyć żeby wyciągnąć koło bardziej niż pozwalają na to te dwa elementy przy użyciu drążków kierowniczych.
B
Bogusz1989
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 23 kwie 2010, 0:54
Lokalizacja: Podkarpacie/Łańcut/Sonina

Post autor: Bogusz1989 »

Witam. Domyślam się, że koło wystaje inaczej po pełnym skręcie. Jak skręcisz w prawo to wystaje bardziej o jakieś 3-4 cm od nadkola a jak w lewo to jest równo z nadkolem. Mam tak samo. Nic strasznego i nie jest to chyba wada techniczna. Koledzy myślą chyba w kierunku " jak masz koła na prosto ustawione to z lewej i prawej inaczej koła chowają się pod nadkolami". Więc nie masz się co martwić. U kolegi w nissanie primerze i renault clio jest tak samo. Myślę, że niemiecka myśl techniczna przewidziała i ułatwiła skręcanie w prawo np. na wąskim skrzyżowaniu bo w lewo tak dużego skrętu nie musi być. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”