Rozpórka, konieczność ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Rozpórka, konieczność ?

Post autor: mari88 »

Witam posiadam Polo 6N, od miesiaca jezdze na zawieszenie gwintowanym Technixa, czy montaż rozpórki górnej przedniej jest konieczny ? jedni mówią,ze trzeba inni,że nie .. bo jakoś nie leży mi wiercenie dziur w dzwonach ;/ a poza tym za porzadna rozpórkę trzeba duzo zabulić.. z góry dzieki za odp !!
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Wszystko zaley od tego jak jeździsz. Szybka jazda na zakrętach to duże naprężenia karoserii. Dla bezpieczeństwa dobrze jest załozyć rozpórkę, żeby nie pękały Ci szyby. Wydaje mi się że lepiej wydać te 200-300 zł na rozpórkę niż co 2 miesiące wyieniać szybę przednią :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

wiesz nie ma za bardzo czym szalec ;p pod maska tylko 60 kucy siedzi ;p preferuje spokojną jazdze, co do wydania tych 300 zl to bym jeszcze przezyl ale wkurza mnie to,ze trzeba dziury wiercic w dzwonach ;/
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

Na pewno nie zaszkodzi, a pomóc może. Tylko ja od razu odpuściłbym sobie wszelkiego rodzaju aluminiowe wynalazki... :roll:
Ja jestem na etapie budowy rozpórki do swojego Varianta, takiej porządnej, stalowej :grin:

To skutki jazdy bez rozpórki po naszych kochanych drogach. Nawet nie na gwincie tylko zwykły kit.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

Ja tez aluminiowej bym za nic nie kupil a na pewno tej ze śrubą rzymską .. robić to raczej sam nie mam zamiaru bo wole dac troche wiecej a sie nie meczyc, na pewno cos tam da, ale nie wiem czy kazdy co ma gwint jezdzi z rozpórką.
Awatar użytkownika
kozik
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:24
Lokalizacja: GST

Post autor: kozik »

[quote=""kymco18""]czy kazdy co ma gwint jezdzi z rozpórką[/quote]
Na pewno nie. Mam znajomego, który na gwincie lata już ponad rok, potrafi robić 1000km tygodniowo i nic mu się z autem nie dzieje.
Ale ja mimo wszystko jestem przezorny i rozpórkę założę :)
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

No wiesz ty masz bude Variant, czyli dłuższą wiec rozpórka jest tam konieczna tak samo jak w Classicu.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""JuStIcE""]Dla bezpieczeństwa dobrze jest załozyć rozpórkę, żeby nie pękały Ci szyby. [/quote]

bez przesady, nie spotkałem się jeszcze z peknięta szybą w 6nce nawet przy betonowych i mega obniżonych zawiasach. Bardziej bał bym się mocowań amorów które bardziej pracują przy twardszym zawiasie. Szyby pękały np. w Felicjach z racji zbyt "wiotkiego" nadwozia. Tam rozpórki mocowali seryjnie.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Hehe, zawias zawiasem, ale chyba zgodzisz się ze mną, że przy bardzo szybko pokonywanych zakrętach naprężenia karoserii są ogromne. Właśnie przykładem Felicji chciałem nakonić kolegę do słucznego posunięcia. Z resztą i tak najwięcej zależu od stylu jazdy. Jak ktoś ma gewinde do lansowania się, to rozpórki nie trzeba.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

dokładnie, nie preferuje szybkiej i sportowej jazdy, wazne zeby auto dobrze wyglądało, a co do rozpórki to tak na wszelki wypadek moze lepiej ja zamontowac i być spokojnym i swoje auto, zreszta nie po to tyle kasy sie w Polo pakowalo zeby teraz mialo sie cos rozleciec.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""kozik""]To skutki jazdy bez rozpórki po naszych kochanych drogach. Nawet nie na gwincie tylko zwykły kit.[/quote]

a to troche dziwne,ja jezdze ponad 2 lata na gwincie zrobiłem przeszło 100.tys km i nic takiego mi sie niedzieje,szyby nie pekaja kielichy tez nie,wiec chyba ta tearia jest mało prawdopodobna
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Witam

Dołączę się do tematu. W 86c2f 1.3 AAV po obniżeniu auta założyłem rozpórkę, i powiem że różnica w prowadzeniu auta jest wyczuwalna. Na plus oczywiście. Miałem założoną rozpórkę sic aluminiową z śrubą rzymską.
Zdaje sobie sprawę że 2f to nie 6N ale myślę, że zasada jest podobna. Oczywiście przy spokojnej jeździe nie poczujemy wszystkich walorów tego ustrojstwa ale warto mieć rozpórkę założoną - mimo wszystko usztywnia ona skutecznie przód auta.

Pozdrawiam
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

zastanawiam sie na rozporka od dluzszego czasu, ale martwie sie o bude...
po zalozeniu rozporki amory sa usztywnione wiec wiekszosc naprezen przechodzi na bude. jak ktos mial wczesniej dzwona lub ma bude slabo obspawana to moze miec problemy z peknieciami....

wiec z jednej strony jest to fajna sprawa i poprawia warunk jezdne auta a z drugiej strony moze negatywnie wplywac na karoserie samochodu...
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

I dlatego pojawia sie problem, bo zamontowac rozpórke można szybko, ale czy warto to juz inna sprawa, wiadomo zakladajac sportowe zawieszenie wiemy jakie niesie to ryzyko, większość naprężeń przechodzi na bude i to ona zbiera najwiecej bo amory juz nie spełniają swojej roli, ale coś za coś, albo jezdzimy "kozą" albo lansujemy sie niską fure która nie ma sie co oszukiwac wyglada o niebo lepiej, ale ryzyko jakieś zawsze bedzie, ze cos moze byc nie tak.
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

czy ja wiem ze az tyle kasy kosztuje mozna wyrwac okazyjnie jak np kolega Borek


i kosztuja polowe ceny ktora podales

zreszta koles na vwzone "robi" do 6n tylko juz czekam 8 miesiecy
ale podobno juz prawie sa gotowe...
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”