[6n2] GINĄCY PŁYN

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
komar
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 06 kwie 2009, 19:09
Lokalizacja: żukowo

[6n2] GINĄCY PŁYN

Post autor: komar »

WITAJCIE
prosze o pomoc :bow: w sprawie płynu który wywalany jest przez zbiorniczek wyrównawczy
powiem wam że,termostat wymieniłem " WAHLER" i dalej jest to samo czy to pompa wody niedomaga :shock: czy mam inny problem bo gdy tylko autko przegnam powyżej 3-tys obrotów to płynu ubywa i zapala się kontrolka wody,a na to wszystko to nie słyszałem wentylatora przewód do chłodnicy jest ciepły ale nie tak samo jak inne .
czy aby zalac cały układ płynem trza zalac chłodnice osobno bo już zaczynam tracić cierpliwość :angry2:
jesli macie jakies pomysły dajcie znać
pozdrawiam komar
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Witam

Ewidentnie uszczelka pod głowicą - moja pani miała to samo w cieniasie. Woda ginęła w oczach z zbiorniczka. Po demontażu głowicy okazało się, że puściła na jednym cylindrze - dosłownie niewielka kreska.

Tak więc będziesz się musiał przejechać do mechanika, ale musi uważać, aby nie zgubić wody do końca i nie przegrzać silnika.

Pozdrawiam
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

niekoniecznie głowica, objawy takie jak Twoje mogą byc skutkiem zapowietrzenia układu chłodzenia, ale jeśli tyczy sie tego silnika to nie mam pojęcia jak by to tu zrobić, w moim poprzednim poprostu dmuchałem przez rurkę w układ a bąble wychodziły przez odkręcony zawór;) ile masz przebiegu?? jezeli poniżej 200000km to uszczelka powinna być przy normalnym uzytkowaniu w dobrym stanie;) pozdrawiam i powodzenia;)

Aha głowice czasem można sprawdzic w łatwy sposób ale nie wiem czy poskutkuje w polo w innych działa, a mianowicie odpal auto oraz odkręc korek ze zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy pojawiają sie tam bąbelki... jesli tak to uszczelka na 100%;/
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
komar
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 06 kwie 2009, 19:09
Lokalizacja: żukowo

Post autor: komar »

przy odkręconym korku bombluje i to zdrowo
poza tym termostat wyjąłem i dalej jest to samo
na postoju przy 3,5 tys obr wywala cały płyn mocno spieniony a płyn jakis dziwny bo mocno
przybrudzony ale nalotem w kolorze jasnego brązu
dziekuje za rady
jutro jestem w warsztacie zobaczymy co dalej pozdrawiam narka :beg: :bye:
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

To olej w płynie - nic innego. W warsztacie sprawdź jeszcze olej, czy nie jest go więcej niż potrzeba.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Ewidentnie uszczelka puściła;/ pewnie Ci sie przegrzał z powodu niesprawnego termostatu i uszczelka poszła;/ jest jeszcze możliwość że pękła na skutek przegrzania głowica;/ tego Ci nie zycze ale w mojej cytrynce tak własnie skonczyło się przegrzanie silnika z powodu termostatu;/ Znajdz jakiegoś dobrego mechanika który robi więcej niż jedną uszczelke na miesiąc no i daj głowice do sprawdzenia na szczelność bo jeśli wymienisz uszczelke a głowica bedzię pęknięta to nic Ci to nie da, bo poprawa pewnie bedzie ale krótkotrwała, albo wymień uszczelkę i znajdz jakiegoś łosia....
Powodzenia:) 3mam kciuki zeby glowica była cała;)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote=""krzysiekkrgu""]Ewidentnie uszczelka puściła;/ pewnie Ci sie przegrzał z powodu niesprawnego termostatu i uszczelka poszła;/ jest jeszcze możliwość że pękła na skutek przegrzania głowica;/ tego Ci nie zycze ale w mojej cytrynce tak własnie skonczyło się przegrzanie silnika z powodu termostatu;/ Znajdz jakiegoś dobrego mechanika który robi więcej niż jedną uszczelke na miesiąc no i daj głowice do sprawdzenia na szczelność bo jeśli wymienisz uszczelke a głowica bedzię pęknięta to nic Ci to nie da, bo poprawa pewnie bedzie ale krótkotrwała, albo wymień uszczelkę i znajdz jakiegoś łosia....[/quote]
Kolega ma racje. Ja miałem w 100 % TO SAMO głowica przegrzana i się wykrzywiła albo uszczelka poszła i olej dostaje się do układu chłodzenia. Przygotuj się na koszty w okolicach 500-700 zł. Jeśli chcesz coś jeszcze dowiedzieć to służę radą bo 2 miesiące borykałem się z tą bolączką. Ale głowice splanowali(sfrezowali,wyrównali) odrazu wymiana wszystkich uszczelek w głowicy. Nowa uszczelka nio i teraz chodzi wszystko cacy od 5 miesięcy.

P.s Znajdź dobrego mechanika nie partacza. A najlepiej znajdź fachowca od głowic. ja miałem to szczęście że mam w okolicy takiego. co ma wiedze i sprzęt do planowania.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
komar
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 06 kwie 2009, 19:09
Lokalizacja: żukowo

Post autor: komar »

witajcie
dziekuje za odpowiedzi i pomocne rady
byłem u kilku speców i każdy miał podobne ale nie jednakowe opinie
i znalazłem kolesia co podszedł do sprawy :oki: od innej strony a mianowicie od korka z zbiorniczka jak sie okazało uszczelka
była lekko wywinieta i to powodowało wywalanie płynu .
czytałem na naszym forum pare razy o korku ale nie myslałem ze to bedzie ta dolegliwość :o
co do syfu który pływał w płynie to rdza z chłodnicy :banghead: podczas wymiany na nowy termostat i potem jazda bez termostatu sprawiła ze poruszyło chłodnice i wywaliła z siebie cała rdze :shock: sam potem zalewałem ja gorocą wodą i przedmuchiwałem :bb: leciał taki syf szkoda gadać , kiedy woda po przepłukaniu stawała sie czystsza to dopiero wtedy założyłem nowy tremostat i zalałem płynem :-D jak na razie jest ok :amen: małe pojecie o autkach posiadam ale powiem wam ze na głowice to nie wyglądało pola smiga i smigała tak samo nie kopciła i nie brała oleju ani go tez nie przybywało płyn gubiła ale przez korek . koszt to zjedzone nerwy , :angry2: łep pełen wizjonerskich pomysłów fachmamów :banghead: co zjedli by cie i z butami {specjalisci i psełdo warsztaty samochodowe}.
a wina tez moja bo sam powinienem popatrzec gdzie leci a le tego nie zauważyłem :butcher:
pozdrawiam i czasem nie warto sie denerwować :beach:
jeszcze raz dziekuje za wasze opinie :bow: a pola rwie tylko kucy mało :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”