Niedogrzane auto- brak pomysłów...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

[quote=""thomsonik""]u mnie jest na środku tyle, że tam gdzie zaznaczyłem króciec jest przebity, ta igła z termostatu wchodzi w dziurę i nie ma punktu podparcia (oporu), nie wiem dokładnie jak działa termostat, mechanik mówił, że tak jest ok, że ta igła tylko musi być na miejscu swoim a nie musi mieć punktu zaparcia. Ale coś do końca nie wierze mechanikom ;) na zdjęciu w poprzednim poście zaznaczyłem czerwoną obwódką, tam jest przebity ten króciec i igła z termostatu sobie tam przechodzi, nie wiem czy dokładnie się wyraziłem, ale starałem się ;) ewentualnie jak mogę sprawdzić czy termostat się zamyka ?[/quote]

Musisz wymienić króciec termostatu - aktualnie masz cały czas otwarty duży obieg, czyli tak jakby termostatu nie było wcale.
w
wiszi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 wrz 2009, 23:44

Post autor: wiszi »

Podebpe sie pod temat.
Mianowicie, moja pola 1998 r 1.9 SDI.
zauwazylem to juz jakis czas temu, ale jakos nie bylo czasu na naprawe.
Mianowicie w ziemie po przejechaniu 60 km ( tem powietrza ok -15 -18 stopni celcjusza ) z przerwa ok 5 minut silnik osiagal temp ledwo 70-75 stopni. w autku bylo rzecz jasna cieplutko :)
teraz jak byly cieple ( 15-20 stopni ) dni rowniez ten sam odcinek i temperatura osiagala 75-80stopni. Autko kupilem we wrzesniu tamtego roku i ani razu jeszcze nie zakrecil mi sie wiatrak :/
wczoraj natomiast trasa 180 km ( tem powietrza 16 stopni ) temperature 90 stopni zlapal mi dopiero po ok 60-70 km :/
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

kolego termostat masz do wymiany to są objawy jak się nie domyka, jeździsz na pół-otwartym obiegu i silnik nie daje rady się zagrzać do temperatury roboczej,
wymiana termostatu pomoże rozwiązać problem od razu silnik zacznie mniej palić zobaczysz,
Celuj w markę Wahler lub Behr będzie na długi czas.
civic r18a2/407 1,6 HDi
w
wiszi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 wrz 2009, 23:44

Post autor: wiszi »

[quote=""rat4""]kolego termostat masz do wymiany to są objawy jak się nie domyka, jeździsz na pół-otwartym obiegu i silnik nie daje rady się zagrzać do temperatury roboczej,
wymiana termostatu pomoże rozwiązać problem od razu silnik zacznie mniej palić zobaczysz,
Celuj w markę Wahler lub Behr będzie na długi czas.[/quote]


Spoko, wymienie to juz wszystko z rozrządem, filtrami, olejami...
a co do spalania, to pali ok 5l 100 km wiec nie duzo, jesli wymienie to zejdzie ponizej 5 ? :)

Dzieki rat4 :)
t
thomsonik
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2010, 8:00
Lokalizacja: Żary

Post autor: thomsonik »

[quote=""medyk81""][quote=""thomsonik""]u mnie jest na środku tyle, że tam gdzie zaznaczyłem króciec jest przebity, ta igła z termostatu wchodzi w dziurę i nie ma punktu podparcia (oporu), nie wiem dokładnie jak działa termostat, mechanik mówił, że tak jest ok, że ta igła tylko musi być na miejscu swoim a nie musi mieć punktu zaparcia. Ale coś do końca nie wierze mechanikom ;) na zdjęciu w poprzednim poście zaznaczyłem czerwoną obwódką, tam jest przebity ten króciec i igła z termostatu sobie tam przechodzi, nie wiem czy dokładnie się wyraziłem, ale starałem się ;) ewentualnie jak mogę sprawdzić czy termostat się zamyka ?[/quote]

Musisz wymienić króciec termostatu - aktualnie masz cały czas otwarty duży obieg, czyli tak jakby termostatu nie było wcale.[/quote]

tylko, że przy tych temperaturach mam 90 stopni po przejechaniu w mieście tak bez korków 3 kilometrów, mam jednak inny problem grzeje mi się auto...pojeżdżę trochę dłużej po mieście i mi wskakuje na 110 stopni a nawet dzisiaj mi się udało uzyskać 120:/ z tym, że wiartak się załącza przy około 93 stopnie, ale jakby nie wyrabiał.

W sklepie mi mówili, żeby kupić płyn do chłodnicy z oznaczeniem G12, ale akurat nie było jak kupowałem i jakiś taki zwykły za 35 złoty kupiłem 5 litrów. Czy płyn może być przyczyną grzania silnika ? termostat na pewno otwarty bo oba przewody są gorące, wiatrak się kręci... co tu jeszcze może być nie tak ? pompa wody ? coś przytkane ?
jest jeszcze dziwny objaw, że wiatrak jak zgaszę auto przy tych 110 stopniach chwile chodzi i się wyłącza...
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”