Szukałem podobnego tematu i jest ich mnóstwo, ale nie wszystko odpowiadają na moje pytania wiec zakładam ten.
Mam Polo 1.9D 99' z oryginalnym zawieszeniem i mam możliwość wymienienia się z kolegom, który jeździ już 3 rok na obniżonym w Polo 1.6 99' (teraz tym Polo jeździ jego kobieta - dlatego chce się zamienić).
Ja mam zawias seryjny a on ma z przodu (sprężyny i amortyzator sportowy) i z tyłu (sprężyny z odbojami /gumkami/ sportowe i amortyzator seryjny, którym się nie zamieniamy) - czyli wymieniamy się całym zawiasem oprócz tylnych amortyzatorów. Jego zawias to podobno nie więcej jak -40/-40, ale nie jest pewny.
I teraz kilka pytań:
1. Jak sprawdzić jak niski jest jego zawias i jaka to firma?
2. Wjeżdżać na sportową trzepaczkę na stacji diagnostycznej żeby sprawdzić %? (jest to mój dobry ziomek i znam to auto - jeździłem nim wiele razy i wiem, że też dbał o niego)
3. Czy przy wymianie kupić jakieś nowe części np. poduchy itp. żeby nie wymieniać za parę miesięcy czegoś znowu?
4. Czy przy wymianie przodu musimy ściągać tarcze/hamulce?
5. Czy potrzebny jest nam kanał i czy we dwójkę (metodą prób i błędów) poradzimy sobie we dwójkę?

Wyczytałem, że potrzebne będzie sprawdzenie zbieżności (ok. 50zł), jest to prawda?
Bardzo proszę o wylewne odpowiedzi

Cieszę się, że mam taką możliwość nie dopłacając za to nic - kiedyś mu sam proponowałem taką zamianę, ale kumpel nie chciał się na to zgodzić


Dzięki z góry za podpowiedzi
