Odnośnie tarczy hamulcowej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Odnośnie tarczy hamulcowej

Post autor: zielak »

Witam, temat widze poruszany, ale nie do konca znalazlem to co mnie interesowało. Mam pytanie odnosnie tego jak jak blisko klocki maja stykac sie z tarcza w momencie, gdy nie używamy hamulca. Odkrecilem kolo i widze, ze tam nie ma zadnej przerwy m-dzy okladzinami a tarcza, no i sa wyczuwalne opory toczenia kola. Czy powinienem widziec jakas luke miedzy tarcza a okladzinami? Tarcze sie grzeja.
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

luki raczej nie powinno być, powinno bardzo delikatnie szorować, ale bez oporu i nagrzewania
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

opór jest też z przegubów także też to bierz pod uwagę, bez wrzuconego biegu
klocusie nie odbijają na tyle żeby robiła się przerwa, nie ma takiego czegoś, nagrzewanie to normalna rzecz, no chyba że do czerwoności...
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Najpewniej wszystko u Ciebie ok, jeżeli zbyt nadmiernie się nie nagrzewają czyli jak pisał rat[quote=""rat4""]no chyba że do czerwoności...[/quote] to możesz spać spokojnie:)
Obrazek
Obrazek
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Sprawdz moze tloczek Ci nie odbija tak jak powinien. Zdejmij zacisk, wcisnij tloczek do oporu ale najpierw odkrec korek od pojemnika z plynem hamulcowym. Nastepnie nacisnij raz pedal hamulca tloczek powinien pojsc do przodu a gdy zwolnisz pedal hamulca to tloczek powinien sie lekko cofnac. Jesli tak sie dzieje to jest ok i nie ma sie czym martwic. Jesli natomiast nie cofa sie minimalnie sam, czeka Cie pewnie regeneracja zaciskow, bo klocki beda Ci schodzily dosc szybko.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
z
zielak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, 23:21
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: zielak »

Ale jak ta probe z tłoczkiem bede robil, to wsadzic jakis kawalek drewna czy cos, zeby tlok caly nie wyskoczyl ,tak ?
Polo 6N, 1.0 ALL, 1998r, 190 tys km.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Nie musisz jak zrobisz to z glowa, po jednym wcisnieciu pedalu hamulca tloczek Ci nie wyskoczy. Poza tym zeby to zobaczyc potrzebujesz jeszcze jedenej osoby i nie potrzeba do konca wciskac pedal hamulca. Zobaczysz.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

dla pewności podłóż jakąś deseczkę między tłoczek a zacisk tak żeby w razie czego nie wyskoczył, będzie pewniejsze, a na pewno nie narobisz sobie dodatkowej roboty :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”