Witam zabrałem się dzisiaj za wymianę klocków prawe koło wszystko ok
Teraz drugie zaczeły się problemy przy odkręcaniu koła :angry2: śruby tak zapieczone że profesjonalny klucz do kół poszedł do kosza przy ostatniej śrubie....
Na szczęście miałem drugi i tym odkręciłem
I się okazało że śruba od klocków ta dłuższa jest ob kręcona i nie wiem co teraz zrobić?
[quote=""masa""]chodzi o numer 23 ta górna ona jest z tego co pamiętam trochę dłuższa niż ta dolna[/quote]
Powiem tak - prze.srany temat. Przerabiałem go w kwietniu. Próbuj wbić imbusa (tylko jakiegoś dobrego imbusa, nie jakiś marketowy shit). Mnie spotkał pech i ukręciła się ta śruba. Generalnie polecam nowy komplecik tych śrub i gumowy osłonek. Koszt ok 65zł za komplet na jedną stronę (trzeba uważać co się kupuje bo można sie oszukać).
Ja też to przerabiałem, wbijanie imbusa nie pomogło, spróbowałem też torxa i bez żadnych efektów. Wyciąłem gumową tulejkę i złapałem kluczem typu "żabka" wreszcie to pomogło, oczywiście po takim zabiegu wymiana śrub oraz gumowych tulejek. U mnie tak się stało, ponieważ nie miałem "korków" na tulejkach, które chronią śrubę przed szkodliwymi czynnikami. Teraz pytanie -czy są takie w Polo orginalnie? czy po prostu tylko u mnie poprzedni właściciel stwierdził, że są nie potrzebne...
[quote=""bialas313""]czy są takie w Polo orginalnie? czy po prostu tylko u mnie poprzedni właściciel stwierdził, że są nie potrzebne...[/quote]
Prędzej ktoś jak robił hamulce i potrzebował odkręcić śruby, zdjął te korki i składając ich nie założył. ja miałem to samo.
też miałem problemy z tymi imbusami, korodują niestety i łatwo przekręcić gniazdo łebka tej śrubki...
zawsze daję dużo smaru do jakichkolwiek połączeń tak na przysżłość,
U mnie pomogło wbicie rozmiar większej końcówki bodajże innego typu wbita i dopiero poszło,
jest to na prawdę niewdzięczna śruba w całym polo...
[quote=""rat4""]jest to na prawdę niewdzięczna śruba w całym polo...[/quote]
Jak gdzieś już pisałem stosujemy smar miedziowy odporny na wysokie temperatury i dopiero wkręcamy.
Są jeszcze specjalne smary do śrub zapobiegające zapieczeniom.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
Arto ale tu nie tylko o to chodzi że zapiekła się w gnieździe bo stosowanie smaru to podstawa w myśl zasady "Nie posmarujesz- nie pojedziesz" heh, ale też o to że można ukręcić środek łebka śruby bo koroduje od zewnątrz także i tu i tu lipa