Rożnica 1.4 60KM a 75KM ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
alpkamil
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:25
Lokalizacja: RSR - Strzyżów

Rożnica 1.4 60KM a 75KM ??

Post autor: alpkamil »

Czesc :bye: szukalem cos podobnego na forum i nie znalazlem.. mianowicie - jaka jest roznica w budowie silnika 1.4 60 KM a 1.4 75 KM ??
Zastanowilo mnie to mocno po rozmowie ze kolesiem z pracy ktory na przykladzie Megane 1.6 , po zmianie walka rozrzadu i paska- krotszego o 1 zabek zyskal z 75 KM na 90 KM na tym zamym silniku tylko takim zabiegiem..
Chodzi o to ze wypuszczene byly Megany na ryenk niemiecki z mniejsza moca gdyz tam ubezpieczenie placi sie od mocy...
A w naszych POLACH nie daloby sie w taki lub podobny sposob poniesc mocy??? hehe :grin: :grin:
CZy ktos co wie na temat? pozdro... a i z gory sorry jesli ktos juz poruszyl ten temat a ja go nie znalazlem....pozdro :piwo:
d
dragon172005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dragon172005 »

1.4 75KM nie montowali w 6N jedynie co to w nowszych wersjach 6N2 albo golf 4 ale wtedy one miały dwa wałki rozrządu i tym się głównie różnią

najlepiej jakbyś podał konkretne oznaczenie tego 1.4 75KM

w polo jest AFH 1.4 100KM ale on ma dwa wałki

sam wałek śmiało da ci trochę mocy to zależy od wykonania o ile większy jest kąt otwarcia zaworów
wiążę się do z tym że do komory dostaję się więcej mieszanki a to podnosi spalanie :)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

alpkamil
Według mmnie AEX jest wystarczającym silnikiem do 6N. Demonem prędkości co prawda nie jest, ale daje radę. A podnoszenie mocy przez modyfikację rozrządu to według mnie gra nie warta świeczki. Lepiej przerobić dolot i wydech, efekt będzie lepszy i spalanie nie powinno się znacząco podnieść.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""JuStIcE""]Demonem prędkości co prawda nie jest, ale daje radę[/quote]
...w mieście. Na trasie to już jest tragedia. :crazy:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""ragiern""]Na trasie to już jest tragedia.[/quote]
Już tak nie przesadzaj :) do 160 sie bujniesz. A do 140 całkiem szybko można się rozbujać
Awatar użytkownika
alpkamil
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:25
Lokalizacja: RSR - Strzyżów

Post autor: alpkamil »

hehe widze ze dyskusja sie rowinela hehe ale na temat silnika 1.4 AEX . :D a podobno to jedne z lepszych dla 6N :) ja wlasnie taki mam i mysle ze nie ma co narzekac.. dokladnie tez 160 juz jechalem a spala 8 LPG a 6.6 PB :D a wasze jak????
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

AEX sam w sobie nie jest złym silnikiem, jak nie sukasz rakiety to wystarczy, chociaż czasem w trasie brakuje mu przyspieszenia na większych prędkościach. Natomiast w porównaniu z 1.6 wypada raczej słabo.
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

75 konny to chyba juz jest 16 zaworowy a 60 konne to zwykłe 8 zaworowce od taka różnica w budowie :)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""alpkamil""]spala 8 LPG a 6.6 PB a wasze jak????[/quote]
Mi, jak się postaram to weźmie jakieś 6,4 - jazda ekonomiczna, ale nie przesadnie, bo czasem lubię przycisnąć :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Ja to sobie zawsze wyobrażam w ten sposób.
Wyobraź sobie swoje polo zaprzęgnięte w 60 koni i w 75 koni. Taka jest różnica 15 koni ( w zaprzęgu po 2 to da bagatela 7 dodatkowych par koni + 1 wiodący - zaprzęg byłby dłuższy o jakieś 28mb ) :lol: :rotfl:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""_edi""]w trasie brakuje mu przyspieszenia na większych prędkościach[/quote]
:amen:
Brak elastyczności jest szczególnie widoczny, gdy chce się rozpędzić od 90 do 130 km/h, a jest to przecież czymś naturalnym np. w trakcie wyprzedzania tira.
Za to do miasta jest idealny i na nic innego bym go nie zamienił. Zwłaszcza cenię sobię jego niskoobrotowość.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Tak na poważnie to 1 KM = 75 kGm/s

60KM = sile która podniesie 75Kg*60 na wysokość 1m w ciągu sekundy czyli 4500kg
75KM = sile która podniesie 75Kg*75 na wysokość 1m w ciągu sekundy czyli 5625kg

Różnica jest taka, że 75KM masę 4500kg (tyle co 60KM) podniesie w ciągu 80/100 sek. co daje relatywnie 20% szybciej wykonaną pracę.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
alpkamil
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:25
Lokalizacja: RSR - Strzyżów

Post autor: alpkamil »

hehee Artpolo :) dobra fizyka nie jest zla hehehe :thumbsup: a ten przyklad z 75 koniami przed samochodem to normalnie leze i placze hahahahaha ahahahah a :D :D teraz idac i patrzac dajmy na to na Passata B5 bede sie zastanawial ile koni zmisciloby sie przed nim :D 90? 110? czy 130 hahaha
to bylo wrecz zaj****e hahahahaha :yahoo:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”