Witam!!!
Posiadam polo 1997 z silnikiem aev (1043). Od kilku dni zauważyłem dziwne zachowanie silnika. Przez pierwsze 2 dni po zapaleniu auto miało ok. 500 obr. gdy się nagrzał to może z 650. Teraz obroty falują między 500-1200. Nie ma znaczenia czy zimy czy ciepły. To samo jest jak dodam gazu. Podpiąłem VAGa. Wyskoczył błąd "282 - Regulator położenia przepustnicy" oraz "518 Potencjometr przepustnicy -G69 (przerwa lub zwarcie do masy)". Błąd 282 jest cały czas. Nie da się go skasować. Poradzono mi aby wymienić czujnik temperatury. Nic to nie dało. Silnik krokowy wydaje się pracować prawidłowo. Przy zimnym silniku stopka się wysuwa, a jak jest ciepły to jest w środku. Po odpięciu wtyczki silnik zachowuje się tak samo. Wyczyściłem styki. Jedyna rzecz jaką udało mi się zauważyć to to, że po odłączeniu potencjometru obroty jakby się trochę uspokoiły. Tzn. nadal falują na wolnych, ale jak dodam gazu to dział równo. Czy może to być spowodowane tym potencjometrem?
Proszę o pomoc.