Wszystko o: hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

ja mam tarcze ATE power disk i klocki TRW :grin:
i nie narzekam :oki:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
j
jarekgol
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2010, 19:03

Post autor: jarekgol »

Mam pytanko, jeżdżę pseudo kombi '83 poj. 1.1 , chciałbym się dowiedzieć jaka powinna być długość przewodów hamulcowych elastycznych na przód i sposób ich mocowania. Ja mam około 27cm, z takimi kółkami gumowymi, ale ostatnio widziałem że trą o koło, są już na nich ślady obtarć. U mnie wiszą 'luzem' tj pomiędzy zaciskiem a połączeniem ze sztywnym nie są do niczego mocowane. A widać jakieś mocowania na dole kolumny.
Ps. jeśli macie namiar na jakiś sklep gdzie takie mają i pasują do tych samochodów, to też poproszę.
Jarek
Awatar użytkownika
MAO
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:42

Post autor: MAO »

Silniczek 1.1 o oznaczeniu HB:
Według katalogu firmy ATE:

- przód 290mm (nr katalogowy 83.6134-0290.3)
Obrazek

- tył 180mm (nr katalogowy 83.6224-0180.3)
Obrazek

W każdym sklepie moto powinni Ci doradzić jakie powinny być przewody do Twojego auta.
Podaj tylko markę oraz rocznik. Nie wiem czy powinny być/są dodatkowe zaczepy na te przewody.
RATuj się kto może !
Awatar użytkownika
MAO
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:42

Post autor: MAO »

Widzę, że pomału temat się kończy...

BALON dzięki za odpowiedź na mojego posta.

Wymieniłem przód na ATE PowerDisc i klocki ATE. Przy wymianie stwierdziliśmy, że zaciski też są od ATE.
Na razie hamulce są na dotarciu więc nie mogę nic napisać o efektach. Czeka nas jeszcze wymiana płynu (ATE DOT4) oraz całego tyłu - odstraszają mnie ceny za cały 'kit' 500 pln za koło :o Puste bębny i szczęki 150 pln na koło.

A może ktoś ma jakiś sprawdzony patent na tył? Bo póki co rozważamy cały czas ATE.
RATuj się kto może !
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

na tył hamulce nie są takie ważne :acute: i moim zdaniem niema potrzeby kupować drogiego ATE
bębny bym kupił jakieś tańsze
a szczęki ferrodo lub bosch
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
j
jarekgol
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2010, 19:03

Post autor: jarekgol »

MAO dzięki za odpowiedź.

Czyli w tym modelu te gumowe kółeczka są potrzebne ;-)
Awatar użytkownika
MAO
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:42

Post autor: MAO »

Coś znalazłem:

MOCOWANIE PRZEWODU HAMULCOWEGO
19524
FEBI BILSTEIN

jarekgol wygooglaj i zobacz jak to wyglada.

Tu link do sklepiku jakiegos
http://www.motoneo.pl/m-VW-1989-POLO_86 ... .html#kat1
RATuj się kto może !
T
Twenty
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2011, 10:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Twenty »

zmuszony jestem wymienić wszystkie przewody hamulcowe :glare: sztywne są skorodowane a elastyczne wyglądają źle bardzo...
tak więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc :)

jakie przewody mam konkretnie kupić? (jeśli chodzi o elastyczne to takie 4max z intercars za 16zł nadają się? )
na co zwrócić uwagę wymieniając? (będę to robił sam, na serwis mnie nie stać...)

(przy ręcznym też muszę popracować-działa tylko jak się bardzo mocno naciągnie, ale najpierw te przewody...)
T
Twenty
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2011, 10:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Twenty »

widzę, że zainteresowania zero, ale napiszę(może komuś się przyda :) )
wymiana przewodów zajęła mi kilka godzin...
wszystkie części nabyłem w IC

Kilka rad:
-wszystkie łączenia, odpowietrzniki itd i trzeba potraktować penetrantem, ja sobie dodatkowo pomogłem palnikiem :crazy:
-dorwać dobre, niewyrobione klucze: 11(końcówki sztywnych, odpowietrzniki przód), 14(końcówki elastycznych), 7(odpowietrzniki tył)
-uwaga na mocowania sztywnych przewodów w podłodze (lubią wychodzić z kawałkami podłogi :mrgreen: )
-przygotować się trzeba na sytuacje kiedy któreś łączenie dwóch przewodów powie NIE i trzeba będzie korzystać z diaxa/brzeszczota
-warto kupić nowe blaszki do mocowań (dwa posty wcześniej widać o czym mowie)-moje z tyłu praktycznie już nie istniały
-przewody "zaginać" na czymś okrągłym ( butelka, kawałek grubej rurki)
-nie bawić się pedałem podczas wymiany-ja sobie zapowietrzyłem pompę :glare:

miłej zabawy, ciężkie to nie jest i nawet bez kanału dało rade
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Witam podepnę się pod temat. A mianowicie mam pytanie odnośnie hamulców w polo 2f tylnych. Mam słabe tylne hamulce. cylinderki wymienione szczęki też jeszcze są dobre. Teraz pytanie czemu to nie hamuje? Może to być wina bębnów? a może pompy hamulcowej, serva (też już nie działa jak powinna)?
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

jarzabekŚrednica nominalna nowych bębnów wynosi 180mm, średnica graniczna wynosi 181mm. Więc jeśli średnica wewnętrzna bębna jest większa niż średnica graniczna to masz przyczynę słabych hamulców tylnych.

PS: Bierz pod uwagę że mierząc bęben pomiar może być sfałszowany przez rant na brzegu bębna.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

Witam wszystkich ktorzy lubia sie szybko zatrzymac :D mam pytanko czy te tarcze:
http://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa- ... 08443fc7a8
i te klocki:
http://e-autoparts.pl/zestaw-klockow-ha ... 08443fc7a8
pasuja do polo ps kombi gt 1,3 aav bez zadnej zmiany zacisku itp ??:D
i czy po zalozeniu takiego zestawu odczuje znaczna roznice bo teraz jezdze na zwyklych tarczach i tanich klockach i zahamowanie przy 140 km/h to strasznie dluga droga :D oczywiscie hamujac i redukuje do 3 pozniej 2.
robie z moja pola duzo kilometrow codziennie i woleli bysmy byc bezpieczni :D
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

ATE to najwyższa półka. pamiętaj jednak, że bardzo dużą rolę spełniają opony a często są zapominane, niedoceniane przy polepszaniu drogi hamowania.
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

raadek1990
a nie myślałeś nad wentylowanymi?
i z kolei tylnie "spowalnacze" ci trybią czy po prosu są w aucie?
Ja walnąłem z grubej rury i na tył dałem tarcze, ale może dla 140 km/h to nie opłacalne :D
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

opony 185/55 drugi sezon dopiero lataja, reczny trzyna takze tyl powinien cos tam hamowac :P tarcze na tyl do aav?:D hahaha chyba troche przesada :D to ma 55KM a nie 250 ;d
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”