Różnica między świecami NGK

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

q
qqlca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Różnica między świecami NGK

Post autor: qqlca »

Słuchajcie, cały czas szukam powodu mulenia i braku mocy silnika (wolno wkręca się na obroty), powiedzieliście że problemem mogą być świece. Trochę nie chciało mi się wierzyć bo niedawno wymieniałem, założyłem NGK BUR6ET.
Wczoraj je wyjąłem są okopcone. Ale, doczytałem się że w moim silniku powinny być NGK BKUR6ET.

Czy wiecie jakie są różnice pomiędzy BUR6ET a BKUR6ET? Może mam nie te świece?
Silnik 1.4 APQ. Może lepsze są Boscha?
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Jezeli faktycznie masz APQ to wg katalogu NGK powinienes miec BUR6ET:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... W&m=Polo+3

I link bezposrednio -> http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1320& ... rzen/21823
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

http://www.ngk.de/Jak_rozgryzc_kod_NGK.1316.0.html
http://www.apriliasr.pl/topics27/swiece ... vt6926.htm
tutaj plik PDF
http://www.ngk.de/Szkolenia_techniczne.1297.0.html

wychodzi na to że ta literka K to szerokość klucza świecy także na bank nie jest to związane z wartością cieplną świecy,
wartość cieplna świecy to literka 6
Jeśli podejrzewasz że to ich wina wymień na BERU 14GH-7DTUR ,BOSH W7LTCR czy też ISKRA FE65LTXS do wyboru do koloru. Wszystkie pasują do silnika APQ
civic r18a2/407 1,6 HDi
q
qqlca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: qqlca »

Dzięki za informacje, szczególne za artykuł o świecach gdzie widać jak rozpoznać dobrze pracującą świecę.
W książce "VW Polo sam naprawiam" jest napisane że do silnika APQ powinny być NGK BKUR6ET, czyli z tą literką K, ale z tego wychodzi że jak mam te bez K to to jest to samo tylko na inny klucz.

shao stronkę NGK sprawdzałem, zaniepokoiło mnie to co znalazłem w książce. Ale dzięki za potwierdzenie.

Moje świecę mają 4 miesiące i są bardzo okopcone. Więc czeka mnie sprawdzenie ciśnienia na tłokach i pewnie wymiana uszczelniaczy, bo po wszystkich świecach widać że dostaje się olej. :(
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

pokaż je jak wyglądają, bo że są okopcone to nie znaczy że żre ci silnik odrazu olej, mogą być czarne od bogatej mieszanki
Obrazek
q
qqlca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: qqlca »

Słuchajcie, założyłem inne świece i po 2-3 min pracy silnika, kilku przygazówkach je wyjąłem. Były straszne. Okopcone, a dwie z nich to aż mokre! Przy przygazówkach za samochodem jest smuga dymu i czarna plama na ziemi pod rurą wydechową (mokra!). Ewidentnie leci olej nad cylindry.

Sprawdziłem ciśnienie na tłokach, jest na wszystkich równe i w granicach 14-15 Atm - więc ok.
Oddałem dziś do mechanika na wymianę uszczelniaczy zaworów.

Dzięki za pomoc.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote=""qqlca""]Okopcone, a dwie z nich to aż mokre![/quote]
pewnie od benzyny, a nie od oleju :piwo:
I tym sposobem twój portfel schudnie o kilka stówek, bo pewnie nie wiesz ale jak auto nie przepala benzyny to też kopci- na niebiesko, wiem bo też tego doświadczyłem :D
Obrazek
q
qqlca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: qqlca »

[quote=""adam""]
I tym sposobem twój portfel schudnie o kilka stówek, bo pewnie nie wiesz ale jak auto nie przepala benzyny to też kopci- na niebiesko, wiem bo też tego doświadczyłem :D[/quote]
Tyle że u mnie strasznie bierze olej. 1L na jakieś 1500km. Ok, jest mały wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu, ale to nie aż tyle, więc gdzieś ten olej musiał lecieć. No chyba że faktycznie leci tyle z rozrządu. Co do mechanika to o tyle jestem w dobrej sytuacji że to mój znajomy i jak się okaże że uszczelniacze zaworów są dobre to nie będzie nic kombinował.

A powiedz co z tą bogatą mieszanką? Jeśli nie przepala to znaczy że za dużo benzyny daje? Jest możliwość jakoś to wyregulować, czy to wina wtryskiwaczy i nic się nie da zrobić?
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Żeby zbadać czy jest zbyt bogata musisz się udać na analizator spalin, może być zbyt bogata jak sonda padnie np.
Obrazek
q
qqlca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: qqlca »

Dobra, to powiem mojemu mechanikowi żeby sprawdził jakie są spaliny. Tyle że jakieś 2,5 miesiąca temu kupiłem nową sondę lambda (oryginał Boscha). Tak, czy inaczej nie zaszkodzi sprawdzić. Dzięki za info!
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”