[9n] 1.4TDI Opinie o silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lechwik
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 05 kwie 2009, 8:14

[9n] 1.4TDI Opinie o silniku

Post autor: lechwik »

Witam
Chcę kupić Polówkę ale koniecznie na ropuchę. Szukam głównie sprawdzonego SDI ale dużo jest aut z 1.4 TDI i chciał bym was zapytać o opinie na temat tego silnika ?

Szczerze to nie słyszałem o nim nic dobrego dlatego wypowiećcie się jakie jest wasze zdanie, na co uważać przy zakupie i jakie są bolączki tego motoru i jak wogle się nim jeździ.

pozdrawiam i licze na pomoc
Wiktor
Awatar użytkownika
Kacur
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 22 mar 2009, 16:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kacur »

Mam polowke z Niemiec z tym silniczkiem, juz 150 tys na liczniku, laczki dosc szerokie i smiga jak dzika z tymi 75 koniami 8-) jak narazie to minus za glosna prace ale nie ma mowy o zamienie na SDI! przy zakupie zwroc uwage na tuleje wachaczy bo ja musialem wymienic po 100-150 km po polskich drogach. Reszta w moim egzemplarzu gites majonez. ;)
Obrazek
a
akrosom
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 28 mar 2009, 10:58
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: akrosom »

Też słyszałem opinie paru osób że to niby nie są za ciekawe silniki, tylko że te osoby nigdy osobiście nie miały z nimi do czynienia. Prawda jest taka (po mojej obserwacji) że to mało awaryjne silniki o przyzwoitym przyspieszeniu i mocy. Palą około 5-5,5l/100km(w mieście). Jedyną wada jest głośna praca silnika, 4 cylindrowy silnik 1.9 TDI jest znacznie cichszy od tego 1.4 TDI. Tak jak napisał mój przedmówca, SDI stanowczo odradzam.
W moim 1.9 też musiałem wymienić tuleje wahaczy po około 100k :-P
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Powiem tak mam aktualnie 1.4TDI i gdyby nie ciut za głośna praca silnika w porównaniu do silnika 4 cylindrowego było by wszystko ok. Auto o całkiem dobrej dynamice jak na swoje 80KM. Swego czasu jeździłem fabią 1.9SDI jedynym plusem tego silnika było niskie spalanie około 4,3l/100, a największym minusem było to że ten silnik wcale nie ma przyśpieszenia, istny żółw. Jak się rozpędził to jechał z wyprzedzaniem gorzej. Dlatego odradzam 1.9SDI, chyba że do bardzo spokojnej jazdy
l
lechwik
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 05 kwie 2009, 8:14

Post autor: lechwik »

Dzięki chłopaki za opinie

ale nie zgodze się z waszą oceną silnika SDI - to świetny silnik ja jeszcze w 6N przejeździłem na nim ok 100tys km i miód
Fantastyczna kultura pracy i płynnosc oddawania mocy - puźniejszy 1.9 TDI W A3 już nie był tak dobry - silnik już nie chodził tak miękko i elastycznie.

Owszem SDI nie jest zbyt dynamiczna ale do spokojnej jazdy jest OK Ponadto jest to silnik jeszcze na pompie rotacyjnej więc nie boi sie paliwa z Polskich stacji - co mu wlejesz to przepali.

1.4 jest na pompowtryskach a te już się boją kiepskiego paliwa pozatym są drogie w kupnie dochodzi turbina która przy 180- 200 tysiach się zazwyczaj kąńczy.


Czekam na wasze dalsze uwagi na co - jeśli chodzi o silnik uwazać.


A co do stworznik które jeden z kolegów wymieniał to normalna myslę że przy tej konstrukcji zawieszenia nie wytrzymają więcej jak 120 tysi, ale są tanie i łatwo się je wymienia.


Co do SDI mam jeszcze jedną uwagę to silnik o dość dużej inercji i można szybko zniszczyć sprzegło i skrzynie(mi się udało przy 120 tys skrzynia się skończyła) i musiałem szukać drugiej i powiem wam że nie była tania.

Ale to moje doswiedczenia i czekam dalej na wasze
powieccie jeszcze ile wam pala wasze 1.4TDI i 1.9SDI

PS jak by ktoś sprzedawał dobrego czystego okulara to czekam na oferty


Wiktor
Awatar użytkownika
Kacur
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 22 mar 2009, 16:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kacur »

Kolega z forum chce sprzedac, tylko ze benzyniak. ;)

http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=2409
Obrazek
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Na wstępie - "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".
Ktoś co całe życie jeździ benzyniakiem zawsze powie (na przykład), że ropniak jest głośny, wolny, itp, itd. Tak samo co do SDI czy TDI.
Na swoje Polo 1.4 TDI przesiadłem się z Polo 98 1.4 benzyna i pomimo że mi odradzano kupno 3-cylindrowego diesla, to nie żałuję. Silnik jest żwawy jak na swoje 75KM, w zimie nawet przy -20 nie miałem problemu z odpaleniem (lepiej jak niejedna benzyna) - tylko sprawny akumulator. Kwestia paliwa to tankowanie na sprawdzonych stacjach i regularna wymiana filtra paliwa na dobry (markowy), żadne tanie badziewie z supermarketu.
Co do zużycia paliwa, przykład z wyjazdu świątecznego - jazda rekreacyjna (odczyt z wyświetlacza): żużycie 3.4 l / 100 km , średnia prędkość 59 km/h , czas jazdy 1 godz 15 min , odległość 73 km (ok 20 km miasto, reszta trasa) tylko nie przekraczałem 100 km/h.
Głośny ?! - na postoju (może trochę), w czasie jazdy nie przeszkadza.
Wolny ?! - 175 km/h jak na nasze drogi w zupełności wystarcza.
Zużycie paliwa ?! - na moim przykładzie: miasto (i korki) 6-7 l /100km , trasa ok 4.5 - 5 l/100km.
Owocnych poszukiwań. :) :)
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Zgadza się 170km/h idzie bez najmniejszego problemu, więcej nie trzeba.
U mnie średnio w cyklu mieszanym pali 5,5 do 6 l/100km
l
lechwik
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 05 kwie 2009, 8:14

Post autor: lechwik »

witam
dzięki za kolejne Uwagi

Generalnie to napewno silnik wystarczy mocowo OK
Co do głosnej pracy to to jest PD i jak kazdy PD na wolnych obrotach jest głośny OK
Zuzycie paliwa widze że Ciut wieksze jak SDI ale to pewnie jeszcze zalezy od nogi
Problemy z odpalaniem przy mrozach mineły z chwila wejścia do produkcji pierwszych TDI

Ale to co naprawde mnie interesuje to czy ten silnik ma jakieś wady ukryte ? i czy może trzeba uwarzać na którąś z serii

pytam bo zawiodłem się na nowinkach koncernu VAG - poczatkowe 2.0 TDI to klapa i są z nim problemy - podobnie jak skrzynie Multitronik. Niechcę kolejnego wynalazku z którym będe miał niespodziewane problemy

Pozdrawiam
wiktor
F
Ferguss
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 23 kwie 2009, 11:28

Post autor: Ferguss »

Ja swoje 1,4TDI kupiłem do hulania po mieście i jestem zadowolony. Spalanie bardzo niskie, w trasę średnio, ale po zamontowaniu chip'a mam około 100 kucy i śmiga pięknie. Spalanie się nie zmieniło. Ostatnie średnie to 5,2l po mieście, jeździ jak za darmo.
Co do awaryjności: mam aktualnie przejechane 103tys km, z czego ja zrobiłem nim ok. 10 tys i nic się nie psuje. Sama eksploatacja.
k
krzych67
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:40

Post autor: krzych67 »

Witam moje polo w zimie na krótkich odcinkach do 10km i w mieście spalało ok.6.5-7litrów ostra jazda a w trasie Wrocek-Zakopane na tempomacie 120km średnia 5.6litra (silnik 90 tys.przejechane ) poza tym OK. posting.php?mode=reply&f=15&t=2582#
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Tez mam 1.4tdi tylko wersja 80km BMS z DPF w 9n3 co do głośności to na rozgrzanym silniku chodzi tak głośno jak kumpla 1.9 tdi 90km na zimnym chodzi głośniej! dynamika ok, 190km/h idzie :-D ja spokojnie jezdze i spala mi ok 5l.
Awatar użytkownika
wojtsen1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 425
Rejestracja: 12 gru 2008, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wojtsen1 »

jeśli chodzi o sam silnik :
Kup 1.9 TDI
Ja bardzo żałuje , 1,4 jest spoko ma ciąg , ale 75 KM to jak dla mnie troszke mało dlatego chipuje na 101 KM zobaczymy co będzie . Kultura pracy silnika jest kiepska , strasznie głośny . Ja żałuje bo wiem jak chodzi 1.9 i to na chipie - masakra .
Moje 1.4 tdi pali po mieście 5,5 l , na krótkich odcinkach (praca dom) . W trasie nie zdarzyło mi sie przekroczyć 4.5 -5 l.
Awatar użytkownika
mtom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:50

Post autor: mtom »

Silnik ten jest głośny a na starcie i po przekroczeniu 130km zaczyna być bardzo głośny.
Ogólnie charakterystyka silnika jest niezbyt przyjemna. Ma dosyć dużą turbodziurę do 1800-1900 obrotów nie ciągnie i dopiero po przekroczeniu tych wartości następuje brutalny przyrast mocy.
Na plus - mało lejesz oleju, dobra elastyczność,w miarę oszczędny ok 6-7 litrów po mieści w zalężności od pory roku i korków. Poza miastem 4,5-5lit.

Teraz nie kupił bym już samochodu z tym silnikiem. Zastanowił bym się nad 1,4 benzyna lub 1,9 TDI. :wave:
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

no to ja napisze cos o swoim silniku 1.7 sdi. Mam go od tygodnia i powiem tak ze jak ktos kiedys jezdzil benzyna to bedzie w szoku bo oczywiscie to nie to samo ! ale elastycznosc diesla jest super szczegolnie w jezdzie miejskiej. Na dodatek zauwazylem ze powyzej 2500 obrotow dostaje kopa tak jakby sie "turbo" wlaczalo oczywiscie nie jakies mega ale czuc wyrazne przyspieszenie. Oczywiscie na biegu jalowym troche telepie jak to w dieslu ale powyzej 1200 obrotow juz jest cichutko. Podczas jazdy z wlaczonym radiem nie slysze w ogole silnika. No i pod gore przyspieszanie w benzynie trzebabylo trzymac obroty a tutaj z najnizszych pod gore ladnie przyspiesza i to mi sie w nim podoba ze nie boi sie zadnej gorki.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”