Mam problem a mianowicie dzisiaj rano jak odpaliłem auto i przejechałem kawałek to zaczął kopcić na biało. Dośc intensywnie tak że w lusterkach wstecznych był widać. Pomyslałem że to może przez to ze z rana zimno a tu silnik nagrzany wiec dlatego ale po wyjściu z pracy około 16 znowu podobna sytuacja tylko tym razem jak silnik był już ciepły tzn przekroczył 70 stopni. Co to może byc bo troche jestem zaniepokojony. Pierwsze co to sprawdziłem płyn ale jest w normie. Silnik to 1.4 TDI Wcześniej nie było takiego kopcenia.
Sprawdzałem dokładnie na kazdym postoju i nic nie ubywa. Co do turbiny to hm.... nie wyczuwam spadku mocy a przy uwalonej turbinie tak być powinno chyba
uwalona turbina moze dalej pompowac, ale wziela olej, pcha go dalej i dlatego dymi na bialo, nie jezdzij z tym bo bedziesz mial caly wydech, rurki, intercooler, egr w oleju, nie musze chyba mowic ze to zwieksza koszty naprawy
na tyle sie nie znam, pojedz do specjalisty, nie warto czekac i odkladac tego, dodatkowo nie oszczedzaj na regeneracji, bo zregenerujesz i bedziesz po roku dwoch robil to samo, jezeli nie wczesniej, zrob raz a porzadnie, za 900zl gdzies na slasku jest polecany zaklad do turbin. niech mechanik wysle tam do regeneracji. (nowa na allegro nieuzywana kosztuje 1200zl, jakbym jeszcze raz mial regenerowac swoja to bym zainwestowal w nowa) jedz do goscia ktory sie tym zajmuje, zapytaj czy juz wymienial turbiny w tdi, oczekuj od niego ze wszystkie elementy silnika w ktore turbina pusci olej beda wyczyszczone, nie bedziesz mogl tego sprawdzic wiec lepiej zeby to byl sprawdzony gosc ktory nie odwali fuszerki
jeszcze jeden objaw zaobserwowałem a mianowicie dymi się tylko przy ciepłym silniku na zimnym nie widac białego dymu. Ostatnio auto tez zaczeło gorzej odpalac. Tzn. żadko kiedy odpala za pierwszym razem i przy odpalaniu troche szarpie. A czy uwalony przepływomierz może tez miec jakis wplyw na to co mi się dzieje z autem ??
tez mam przeplywomierz uwalony i nie ma problemow takich, nie mam pojecia co to moze byc jezeli nie wierzysz w turbine, sprawdz poziom oleju, z doswiadczenia wiem ze nie ma na forum zbyt wielu specjalistow od tdi wiec nie wiem czy ktos ci pomoze, jedz do mechanika, bo szkoda silnik katowac
Jeszcze jedno pytanie. Czy przy uwalonej turbinie kopci na biało cały czas i dośc intensywnie. Chodzi mi o to w czasie jazdy, czy na wolnych obrotach tez czy tylko jak się turbina załączy. Pytanie drugie tyczy się błedów w silniku. Mam bład czujnika G70 i teraz pytanie czy jest to przepływomierz czy jeszcze cos innego ? Oraz czy kopcenie moze byc wynikiem np. gorszego paliwa ? Chce wykluczyć jak najwięcej opcji przed wizyta u mechanika aby nie płacić za coś co jest dobre lub jakies wymyslone usterki.
u mnie kopcil przez caly czas, mi turbina jak wziela olej to od razu kontrolka zaczela migac na zegarach, tobie moze np wolnej ubywac, co do przeplywomierza to nie wiem, sam przeplywomierz nie powinien wywalac bledu, tylko przy robieniu logow dynamicznych powinno wyjsc ze zle dawkuje powietrze, hiszp4n mial blad przeplywomierza, mial jakas nieszczelnosc w dolocie powietrza kolo intercoolera czy cos w tym stylu
Ja już powoli przestaje rozumieć to auto. Dzisiaj troche kopcił , później przestał póxniej znowy troche pokopcił a wszystko to tylko przy dodawaniu gazu. na biegu jałowym zero widocznego dymu :niewiem:
Kiedyś czytałem podobny post i z tego co pamiętam gość wymienił świece żarowe i wyczyścił odmę i to pomogło. Znawcą diesli nie jestem więc mogę się mylić.