[9N3] Regulacja częstosci pracy wycieraczek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[9N3] Regulacja częstosci pracy wycieraczek

Post autor: Anonymous »

Witam, dzis zauwazylem usterke polegajaca na tym ze jak przelacze dzwignie w pozycje 1, to powinien wlaczyc sie tryb regulacji czasowej pracy wycieraczek.

Kilka dni temu to dzialalo. Dzis pada i ani drgnie w pozycji 1. W pozycji low i high oraz pojedynczego przesuniecia( -1 raz w doł) dziala, spryskiwacze dzialają). Silniki wycieraczek tez.

Nie wiem co jest grane. 2 tyodnie temu wszystkie moduly byly sprawdzane na kompie w ASO przy innej okazji i bylo okej. Nic przy kolumnie kierownicy nie grzebalem. Moze poszedl przekaznik? Czy zacielo sie cos w serowniku, czy sterownik poszedl hmmm.

Mial ktos jakis problem z tym i rozwiazal go?
m
maymer
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:37

Post autor: maymer »

Dobre pytanie, u mnie mam to samo. Może to bezpiecznik?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

u mnie naprawilo sie samo. COs sie zacielo. Polecam wylaczyc wycieraczki do pozycji 0. Wylaczyc silnik, isc do domu na obiad.

Wlaczyc silnik, przesunac prawą dźwignie o 1 w gore. Jesli wycieraczka machnie raz, to znacy ze zostalo aktywowane czasowe wycieranie szyb.

Bezpiecznik jest od calego silnika wycieraczek, wiec na zadnym polozeniu by Ci nie dzialaly wycieraczki gdyby bezpiecznik poszedl. W mim przypadku albo cos ie kontaktowalo w przelaczniku dzwigni, albo zacial sie firmware sterownika.
m
maymer
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:37

Post autor: maymer »

Dzięki, spróbuję tego co piszesz u siebie. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Za 1szy stopien pracy wycieraczek tzn ten czasowy odpowiada przekaznik. Nie wiem czy u Ciebie tez jest jak w starszych nr 19 lub 99.
[size=12px][/size]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

przekaznik zalacza sie przy kazdym polozeniu dzwigni, wtedy gdy silnik wykonuje ruch wycieraczki. To slychac jak pyka. Nie tylko w 1 polozeniu ale tez w pozostalych. Co do przekaznika to jak bede mial wykaz ich to zerkne czy mam napisane ktory to jest przekaznik.
C
Coolo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 01 wrz 2010, 0:58

Post autor: Coolo »

Mam podobny problem z wycieraczkami od dłuższego czasu... konkretnie nie działają mi wycieraczki w pierwszej pozycji (czasowe). I w tej pozycji machnie raz i dalej ani drgnie. Ma ktoś jakieś wyjaśnienie? czy można to jakoś samemu naprawić??
m
maymer
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:37

Post autor: maymer »

Coolo mam dokładnie to samo. Latem mi to jakoś szczególnie nie przeszkadzało ale przy obecnej jesiennej aurze stało się to trochę irytujące. Mam nadzieję, że jakiś zacny kolega nam pomoże :)
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Zobaczcie czy taki myk w 9N3 przejdzie tzn wycieraczka na pozycję czasowa, zaraz z powrotem na off i znow na czasowa i tak zostawiacie.
[size=12px][/size]
o
olek_k
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 25 gru 2009, 17:11

Post autor: olek_k »

Mam dokładnie taki sam problem w 9N - kilka tygodni temy znikł tryb czasowy wycieraczek i do dzisiaj się nie pojawił (pozostałe działają).
Jeżeli znajdziecie u siebie przyczynę to proszę o info od czego rozpocząć szukanie przyczyny: wyłącznik, silnik wycieraczek, moduł komfortu?? Od czego zacząć aby niepotrzebnie nie rozbierać pół auta.
Z góry dziękuję.
k
ksiwek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2010, 12:23

Post autor: ksiwek »

Jestem następny z tym kłopotem. Na razie doszedłem do modułu komfortu. Po zrobionej diagnostyce doszedłem do wniosku, że przełączniki są w porządku bo na ekranie przyrządu diagnostycznego wyświetla się włączona wycieraczka i zmieniają się prędkości przełączania czasowego gdy zmienia się prędkości na przełączniku. Potem rozebrałem moduł komfortu bo tam są przekaźniki wycieraczek. Przekaźniki prawdopodobnie są w porządku ale obok nich jest uszkodzony (zwarty mały kondensatorek). Nie wiem jeszcze czy on jest przyczyną, nie wiem też jaką powinien mieć wartość. To dopiero początek sprawdzania. Chciałem tylko podrzucić temat do dyskusji i może wspólnego powalczenia z problemem. Poszukuję też osoby, która zna dobrze ten moduł i mogłaby podpowiedzieć na podstawie fotografii jaki element mam spalony.
o
olek_k
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 25 gru 2009, 17:11

Post autor: olek_k »

i jak ksiwek udało Ci się coś z wycieraczkami zdziałać? Gdy się powiedzie bardzo proszę o info. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

U mnie dziala juz poprawnie, raz tylko sie zacielo, ale odlaczenie aku pomoglo. Sam nie wiem co to za przyczyna byla. Polecam sprawdzic, czy przekazniki nie maja patyny na stykach.
o
olek_k
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 25 gru 2009, 17:11

Post autor: olek_k »

niestety u mnie odłączenie aku nie pomaga, czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

W takim razie:

1) rozebrac kolumne kierownicy i sprawdzic styki przy manetce prawej, czy nie ma patyny, czy kontaktuje na polozeniu ze zwloka czasową.

2) Mogło pasc cos w sterowniku. Nalezaloby sprawdzic na jakiej zasadzie dziala zwloka czasowa. Jesli w manetce nie ma zadnej elektroniki, tylko jest jakis potencjometr albo przelacznik z kilkoma stykami i zmyka 1 z 4 obwodow, to znaczyloby ze kabelki musza isc do modulu, ktory odpowiada za sterowanie wycieraczkami - moze to modul komfortu?

3) Najlepiej zeby sie nie meczyc jechac na diagnostykę komputerową. Powinno dac rade sprawdzic i wycieraczki.

4) Nie zdziwilbym sie jakby jakis kabel byl uwalony i w zasadzie stawialbym na to, a do sprawdzenia tego bez testera, zycze powodzenia. Każde auto ma swoje bolączki, w polówkach czesto wystepuje zawilgocenie wiazek elektrycznych.

5) Sprawdzić przekaznik od wycieraczek. Jak ktos zna schemat jego, to zobaczyc czy zwiera na odpowiedniej nozce. Jak ja wlacze u sieie wycieraczki w 1 polozenie w gore, na czasowa zwloke, to slysze jak zalacza przekaznik w chwili, gdy nastepuje ruch wycieraczek. Cisza - pyk -wycieraczki jada w lewo, w prawo- stop - pyk- zwloka czasowa - pyk - itd.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”