hamulce swap 239mm na 280mm

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

hamulce swap 239mm na 280mm

Post autor: Enten »

Witajcie,

czy ktoś przerabiał temat zmiany tarcz z 239mm na 280mm w swojej polówce?

Mam zaciski Girlinga 54 i jarzma na 280mm. Pozostaje kwestia zwrotnic.

Jak to się ma w polówce? Zmienić zwrotnice (jak z dostępnością i ceną?)
Podejdą zapewne z golfa mkIII oraz pochodnych, tylko co brać pod uwagę?
Mam zwrotnice z passata tdi '96

Do całości zmieniam oczywiście pompę na taką z tłoczkiem 22mm (z tdi), przewody a z tyłu lądują tarcze.

Co poradzicie mi w tej kwestii?

Z góry dzięki za odzew!
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Planujesz Swap na cos mocniejszego u Siebie ze takie pomysly Ci sie narodzily w glowie. Po pierwsze nie jest to takie proste jak By Ci sie moglo wydawac. Do paska podchodza inne amortyzatory niz do golfa czy polo, W polo masz zacisk przykrecany do zwrotnicy. Wiec tak moim zdaniem i posilkujac sie tym co znalazlem w ETKA. Jarzma powinienes smialo dac rade przykrecic do zwrotnicy z paska. Moze juz sprawdzales ale powinny pasowac. Dalej dorwac by trzeba bylo amortyzatory do kompletu, moga podejsc z polo ale nie koniecznie, moze bedziesz musial szukac z paska amortyzatorow. Kolejna sprawa to piasta. Raczej nie podejdzie Ci z Polo do Paska. Jesli Piasta nie podejdze to musisz szukac takze przegubu ktory bedzie pasowal na Twoja pol os oraz na piaste z paska. Jak widzisz sprawa nie zamyka sie tylko na zwrotnicach. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle, nie posiadam az takiej wiedzy praktycznej, a to wszystko znalazlem przed chwila w ETCE. Jesli nie masz co robic z gratami to je po prostu sprzedaj, puki sa cos warte.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""marcin86""]Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle, nie posiadam az takiej wiedzy praktycznej, a to wszystko znalazlem przed chwila w ETCE.[/quote]
za dużo kombinujesz panie ;)
Enten
jesli masz Girlingi i jarzma pod 280mm to potrzebujesz jedynie dokupić zwrotnice, które wystepowały w seryjnych setupach z tarczami 256mm czyli 1.4 16v 101 KM, TDI, GTI czy też tzw "pakiet mocne heble" czyli tarcze 256przód i tarcze tył. Hamulce 256 i 280 róznią się jedynie jarzmami, które przecież masz :grin:. Podpytaj TOFIKA, on w swojej 6n2 ma właśnie 280 z przodu, zresztą pewno zaraz tu sam głos zabierze
Acha, przy takiej patelni minimalny rozmiar feli to 15"
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

[quote=""Borek""][quote=""marcin86""]Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle, nie posiadam az takiej wiedzy praktycznej, a to wszystko znalazlem przed chwila w ETCE.[/quote]
za dużo kombinujesz panie ;)
[/quote]

trochę namotałeś Borek ;)
Enten
jesli masz Girlingi i jarzma pod 280mm to potrzebujesz jedynie dokupić zwrotnice, które wystepowały w seryjnych setupach z tarczami 256mm czyli 1.4 16v 101 KM, TDI, GTI czy też tzw "pakiet mocne heble" czyli tarcze 256przód i tarcze tył.
na vwgolf.pl sugerują, że z paska nie podejdą - różnica w sworzniach
szukanie takich dawców trochę czasochłonne i kosztowne - jak z dostępnością i ceną takich zwrotnic?
ciekawe czy są jakieś adaptery, żeby to ogarnąć nie ruszając zwrotnic.
Hamulce 256 i 280 róznią się jedynie jarzmami, które przecież masz :grin:. Podpytaj TOFIKA, on w swojej 6n2 ma właśnie 280 z przodu, zresztą pewno zaraz tu sam głos zabierze
Acha, przy takiej patelni minimalny rozmiar feli to 15"
na 15 jestem przygotowany :)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Enten""]na vwgolf.pl sugerują, że z paska nie podejdą - różnica w sworzniach
szukanie takich dawców trochę czasochłonne i kosztowne - jak z dostępnością i ceną takich zwrotnic?
ciekawe czy są jakieś adaptery, żeby to ogarnąć nie ruszając zwrotnic.[/quote]
a kto Ci każe z Paska montować, wypisałem modele Polo które mają takie zwrotnice, wcale nie tak trudno takie znaleźć. Sam kupiłem za 50zł szt. od 6n2 1.4 16v bo też niedługo robie większe heble-tyle że 256mm
Pierwsza lepsza z allegro : aukcja nr 1237114572 (działam przez proxy z pracy więc nie mam całego linku ;) ) akurat tutaj drogo, ale generalnie chodzi o taką
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

Z paska mam po prostu zwrotnice i chciałem to wykorzystać jeśli pasowałyby.

pasują z aukcji: 1271321963 ?

6N0 407 255B - zwrotnica strona lewa

6N0 407 256B - zwrotnica strona prawa


dzięki za podpowiedzi jakich szukać
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

potrzebujesz zwrotnic z 6n (1.4 16V AFH lub 1.6 16V AJV) lub 6N2 (wersje z tarczami na tyle), Lupo GTI
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”