Coroczny wiosenno/zimowy temat - zmiany opon, rozmiary itp

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
crazy6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:01
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: crazy6n »

ktos juz raz zamawial opony na stronie opony.pl albo opony.com.pl???
SPRZEDAM zderzak!!! viewtopic.php?f=6&t=44237
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Ja zamawiałem na opony.com, wszystko w jak najlepszym porządku.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ja zamawiałem już 2 komplety z abc-opony.pl - moim zdaniem najlepsze ceny i obsługa - w 24h miałem opony już u siebie, zgodne z opisem (datą produkcji podaną przez gg)
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

Ktoś wie cokolwiek o tej firmie i dokładnie o tym modelu opony??
http://abc-opony.pl/opony/riken_snowtim ... 91t_768417
Ponoć jakaś francuska firma, cena niska a zainteresowanie na allegro duuuże.
Wiem wiem tanie mięso psy jedzą ale to polska a nie Ameryka..
Awatar użytkownika
karik712
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 lut 2010, 0:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karik712 »

Kształt bieżnika wygląda nie najgorzej ale taki troszke "wynalazek"
To już wolał bym chyba polecieć w polskie firmy.

Ja osobiście załatwiłem sobie od znajomego komplet kół z zimówkami od jego byłej polówki, na których przejechał jedną zimę. Oponki jakie na nich siedzą to Firestone Winterhawk (czy jakoś tak) i sporo dobrych opini o nich wyczytałem. Znajomy też zachwalał mówiąc że wiele większych samochodów sie zakopywało a jego skromne polo dawało rade. Laczki w takim samym rozmiarze co mam letnie więc 165/70 na 13 cali.
Mam nadzieje że sie spiszą. Poprzednie zimówki na jakich kupiłem ten samochód to była masakra.
Aczkolwiek na tą zimę i tak sie mocno przygotowuje, kilka kluczowych rzeczy już kupionych i zrobionych :P
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote=""Aoox""]Ktoś już śmiga na zimówkach? Moje wymyte koła, z nałożonym dresingiem na oponki, tylko czekają na zmianę. Dziś sam się zastawiałem czy nie założyć, ale poczekam jeszcze z tydzień.[/quote]

Ja śmigam juz od 12 bo pewnie w domu bede dopiero w listopadzie.

A co do rozmiaru to ja przesiadlem sie z 165/70/13 na rozmiar 175/65/13 . Dlaczego ?? Bo wole jednak na sliskim mieć czym chamować. Tylko ze ja śmigam dieslem :P
Czerwone jest szybsze ;-)
m
malesiak
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malesiak »

Witam,

na wiosnę planuje przesiąść się z felg 13" (stalówki) na 14" (aluminiowe).

Nie znam się na rozmiarach i wymiarach, więc pytam tutaj... Jakie parametry powinny mieć opony i felgi, aby nie wystawały i nie obcierały? Zawieszenie standard, może na wiosnę docelowo -15cm MAX. Nie chodzi mi o wygląd czy styl, chodzi o wielkość, cale i rozstawy, bo się nie orientuje. Tak samo jeśli chodzi o opony, które będą pasowały do danych felg.

Druga sprawa, to czy po przejściu z 13" na 14" Polo 6N2 1.0 (50KM) nie straci na mocy, która i tak jest niewielka? :)
Pozdro :!:
Awatar użytkownika
crazy6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:01
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: crazy6n »

malesiak ja kupie teraz do felg 14" opony w rozmiarze 185/55r14. Mam duzo obnizona Polowke i nic nie obciera przy takim rozmiarze...
SPRZEDAM zderzak!!! viewtopic.php?f=6&t=44237
m
malesiak
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malesiak »

@crazy6n, dzięki!

Planuje kupić takie fele:
http://allegro.pl/nowe-felgi-14-4x100-h ... 65265.html

Jakie najlepsze oponki do tego jeśli chodzi o rozmiar? Aby nie przesadzić w żadną stronę:)

Tak swoją drogą, to czy te fele są solidne w miarę? Wygląd całkiem, ale cena dosyć niska...?
Pozdro :!:
Awatar użytkownika
pandopolo
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 17 lip 2010, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pandopolo »

Teraz jeżdżę jeszcze na letnich 185/60R15. Lada chwila chcę zmienić na zimowe. Przeglądając Wasze wypowiedzi doszedłem do wniosku, że chyba zdecyduję się na oponki Fuldy kristal montero 3 (chyba tak to się nazywa). Pytanie tylko, czy na takie felgi jak mam (chodzi o rozmiar) pasowałyby węższe opony?? W sumie trochę nie wiem czy jest sens brać węższe (myśle tu tez o letnich na przyszłość) bo z szerszymi lepiej się trzyma drogi ale węższe troszkę pozytywniej na spalanie wpływają.
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

A Czy jakiś ogarnięty oponiarz podpowie mi czy setup 165/70 na jednej osi 175/65 i na drugiej osi ma w ogóle prawo bytu? :blush2:
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
karik712
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 lut 2010, 0:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karik712 »

Ma prawo ale te szersze muszą być z tyłu.

Co do szerokości i tego jak to działa - węższa opona w zimę łatwiej przejeżdża przez śnieg (mniejsza powierzchnia która musi sie przekopywać). Do tego ogólnie stawia mniejsze opory toczenia (ekonomia spalania - w szczególności jak silnik i tak jest za mały do tego samochodu jak jednostki 1.0 i 1.2) , przy tak lekkim samochodzie jak nasz jest mniej podatna na aquaplaning itp. rzeczy bo szybciej odprowadza wode.
Czytałem cały artykuł na ten temat w czasopiśmie "motor" i prawda jest taka że czym szersza opona to lepsza przyczepność - ale głównie na suchej nawierzchni! Gdy robi sie mokro przewaga zanika, a na śniegu i lodzie bardziej przydaje się węższy rozmiar.
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

[quote=""Kijus""]A Czy jakiś ogarnięty oponiarz podpowie mi czy setup 165/70 na jednej osi 175/65 i na drugiej osi ma w ogóle prawo bytu? :blush2:[/quote]

Nie ma prawa bytu! Różny bieżnik na dwóch osiach tak, ale różne rozmiary zwłaszcza w zimie to głupi pomysł moim zdaniem...

karik712
Tu też sie mylisz troszkę i to co mówisz to już stara szkoła i stare metody, teraz z tego co wyczytałem w takich poradnikach jak np Ty podajesz, na zimę zakłada się taki sam rozmiar jak na lato najczęściej. Nie mówię tu np o 165/40 na lato i taki sam na zimę ale np 195/65/15 i takie same a nie węższe na zimę.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

dokładnie, stara szkoła, tak jak już pisałem nie raz - wąskie są dobre jakby miały kolce to lepiej by się wżynały - a tak, podczas hamowania lecisz jak na żyletkach do przodu, więc sami się zastanówcie czy chcecie mieć lepszy start czy lepszą przyczepność na zakrętach i hamulec zimą... ;)

ja zeszła zimę jeździłem na dębica frigo z 2000 roku na szerokości 185 i problemów ze startem nie było, a śmigałem na nich nawet po zasypanej puszczy białowieskiej, także nie widzę przeciwwskazań
Awatar użytkownika
crazy6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:01
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: crazy6n »

jezdze w lecie na 195/45 a w ziemie juz od lat na 185/55 i wszystko jest OK :)
SPRZEDAM zderzak!!! viewtopic.php?f=6&t=44237
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”